Campania de vaccinare. Ema Prisca: Sa pui niste oameni necunoscuti sa zica niste platitudini, filmati fara pic de suflet si intentie artistica, e anti-comunicare

Campania de vaccinare. Ema Prisca: Sa pui niste oameni necunoscuti sa zica niste platitudini, filmati fara pic de suflet si intentie artistica, e anti-comunicare

Sunt doua ingrediente cheie care nu pot lipsi in comunicarea ce vizeaza viata oamenilor, spune Ema Prisca: Credibilitatea si empatia. Iar doctorul cu pistol, ales de autoritati drept simbolul campaniei de vaccinare in Romania, nu transmite increderea de care e nevoie intr-o astfel de campanie de amploare, crede Ema. 

Toate clipurile de pandemie sunt sinistre. De ce nu este folosita forta creativa a Romaniei? Acum cand e nevoie mai mult ca oricand de comunicare clara, umana, emotionanta, unde-s marile talente de advertising?

In Romania doar 30% dintre oameni declara ca vor sa se vaccineze, in contextul in care media in UE e la 60%. Ce facem cu cei neincrezatori? In randurile de mai jos, Ema Prisca analizeaza principalele probleme ale campaniei de vaccinare din Romania, de pana acum. 

 

Campania de vaccinare din Romania 

Ca cetean ma deranjeaza pana in maduva oaselor ca armata si politia au si au avut roluri atat de proeminente in pandemie si in campania de vaccinare. Acest aer armat al competentei ma omoara. Spre deosebire de Romania, pandemia in Spania a fost comunicata in principal de un epidemiolog. In Germania, de celebrul de acum virusolog Christian Drosten ale carui podcasturi, ascultate de milioane de oameni, au fost traduse si in UK. Gandirea in Germania a fost: si daca consilierul lui Merkel pe Covid-19 devine si consilierul oamenilor normali pe Covid-19?

Legat de campania de vaccinare am vazut ca personajul principal e un doctor de armata, necunoscut, il cauti pe google apare si ca da sfaturi cum sa te pazesti de capuse, nu vin rezultate de cautare cu el cu studii scrise de el, cu el la congrese de epidemiologie, chestii care te ajuta sa ridici niste credibilitate pentru personaj. El e si seful campaniei, coordonatorul vaccinarii si comunicatorul. Cum a fost ales, habar n-am. Prin pile, prin prostie, prin mayhem, una din astea. Ca daca ar fi fost cautat si cautat cel mai bun dintre cei mai buni, ne-ar fi putut spune o poveste despre asta Iohannis sau Citu sau cine l-a pus.

Sunt doua ingrediente cheie care nu pot lipsi in acest tip de comunicare ce vizeaza viata oamenilor. Credibilitatea si empatia. Nu mi se pare ca transmite nicio mini doza din lucrurile astea doua doctorul cu pistol.

 

Ce ti-a atras atentia in mod special

Am vazut un clip care prezenta niste necunoscuti printre care si pe doctorul de armata care spun niste blabla-uri despre viata si despre impreuna, spun asa, fara traire si ca sa te prinzi cine iti vorbeste trebuie sa fii pe faza cand apare o burtiera de 2 km, scrisa cu font mic si prost ales cu numele si profesia necunoscutilor care vorbesc, din care afli ca-s sunt doctori si ca se vaccineaza.

Acest clip nu e prost facut e anti-comunicare. Sa pui niste oameni necunoscuti sa zica niste platitudini, filmati fara pic de suflet si intentie artistica, e anti-comunicare.

De fapt, toate clipurile de pandemie sunt sinistre. Cei care le-au facut nu cred ca vor obtine vreun job cu ele.

De ce nu este folosita forta creativa a Romaniei? Acum cand e nevoie mai mult ca oricand de comunicare clara, umana, emotionanta, unde-s marile talente de advertising? De ce nu sunt folosite sa faca ceva de impact si de maxima utilitate?

 

Provocarile si obstacolele campaniei

In Romania doar 30% dintre oameni declara ca vor sa se vaccineze. Media UE e la 60%. Cu doar 30% nu se realizeaza imunizarea.

Ce faci cu oamenii astia neincrezatori? Cum ii abordezi? Zicandu-le ca-s cretini cum ii trateaza bula si politicienii de la putere nu faci decat sa-i radicalizezi si mai tare.

N-ar trebui facuta o segmentare a negationistilor pe grade de intensitate si inventariate toate motivele si raspuns la ele cu tonul potrivit? Si gasite vocile care sa vorbeasca cu oamenii astia in mediile potrivite? Sunt oamenii care au dubii rezonabile si care pot fi spulberate cu tonul potrivit. Asta  e ce nu stiu astia care fac comunicare publica la guvern ca e o chestiune de ton, nu de informatii. Sa pui trei butuci sa vorbeasca la camera speriati de bombe chiar daca spun lucruri adevarate nu rezolva nimic.

 

Simbolul armatei

Peste tot s-au folosit vectori de incredere. Grecii ortodocsi ca noi au iesit cu un anahoret la vaccinat. Protagonismul armatei la noi nu arata decat cat de slaba e civilia. Armata e folosita peste tot la distributie, logistica in Europa, dar nu sunt liderii procesului nicaieri. E jenant.

Armata nu livreaza nici credibilitate medicala, nici empatie. Livreaza peace of mind sub mediocrilor oameni politici care ne conduc.

 

Scenariu. Cum ai fi făcut tu campania de vaccinare

As fi apasat pedala social pressure. Toti din jurul tau o fac. Si as fi facut niste povesti foarte emotionale a la John Lewis Christmas cum toti o fac.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related