Într-o perioadă în care virtualul ține locul realității, cei mai creativi oameni care activează în industria cosmeticelor nu așteaptă o întoarcere la normalitate, ci o creează chiar ei. Inspirați de contextul actual, marcat de imposibilitatea de a testa produsele de skin & beauty care în magazine, Line Agency România a dezvoltat pentru Vichy România un filtru AR care ajută clientele să testeze și, astfel, să aleagă nuanța potrivită de fond de ten, din siguranța propriei case.
Fără prea multe ezitări, putem spune că 2020 a schimbat regulile jocului și și-a pus amprenta pe mai toate aspectele vieții noastre de zi cu zi. Ne-am mutat cu totul în digital și nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că apelăm din ce în ce mai mult la instrumente și soluții inteligente pentru a ne ajuta să menținem un curs cât de cât firesc al lucrurilor. De la felul în care relaționăm și comunicăm unii cu alții până la adoptarea unor noi comportamente de consum, toate aceste schimbări se reflectă și în relația dintre clienți și companii. Însă acesta este doar cazul brandurilor care au prevăzut din timp schimbarea și sunt în căutare mereu de soluții cu ajutorul cărora pot menține un dialog deschis cu comunitatea lor, astfel încât să răspundă prin inovație nevoilor actuale ale acesteia.
Line Agency România, agenție de marketing integrat care și-a construit notorietatea prin campanii concept care răspund unor realități colective, a găsit soluția ideală pentru una dintre dificultățile cu care industria de beauty se confruntă în prezent – testarea produselor în magazine, din motive care țin, evident, de siguranță. Conștienți de faptul că depășirea granițelor dintre realitate și virtual este o componentă esențială a shoppingului modern, creativii din agenție au dezvoltat pentru Vichy România un filtru bazat pe realitate augumentată, totul pentru a oferi consumatorilor o experiență personală interactivă a testării unor game din portofoliu.
“Categoria de fond de ten a fost și este în continuare afectată de restricțiile pe care pandemia le impune, iar Foundation Match by Vichy este răspunsul nostru la aceste schimbări neprevăzute. Inițiativa face parte din viziunea brandului și a companiei, aceea de a folosi inovațiile tehnologice pentru a facilita accesul consumatorilor către produsele de beauty potrivite nevoilor lor. Ne bucurăm că am reușit să găsim o soluție eficientă și sigură cu care să venim în întâmpinarea clientelor noastre în procesul de selecție a fondului de ten. Filtrul a fost lansat de curând pe Facebook și se bucură de un real succes în rândul userilor. La doar câteva zile de la lansarea acestuia, aproximativ 10% dintre utilizatoarele care l-au testat l-au salvat pentru a avea acces rapid către el, în timp ce peste 400 dintre acestea au făcut capturi cu nuanțele recomandate pentru tipurile lor de ten. Ne așteptăm ca numărul lor să crească de la o zi la alta, ținând cont de feedback-ul pozitiv pe care îl primim constant”, povestește Raluca Tunsoiu, Marketing Manager Vichy România.
În timp ce filtrele de Facebook sau Instagram nu sunt o noutate pentru nimeni, utilizatorii platformelor sociale și de socializare folosind aceste elemente interactive încă din 2017, filtrul Vichy – Foundation Match by Vichy - este unul pe cât de inovator, pe atât de util, acesta oferind experiența testării fondului de ten direct acasă la consumator. Filtrul răspunde mai multor criterii de selecție atunci când vine vorba de achiziționarea acestora, de la opacitate sau putere de acoperire, până la rezistența la transfer sau finisare. Astfel, prin noul filtru lansat, Vichy a deschis o lume virtuală către testarea eficientă a produselor de înfrumusețare și achiziționare a acestora, fără a mai fi nevoie de prezența fizică în magazine.
“Filtrele AR s-au dovedit rapid a fi unele dintre cele mai puternice instrumente de marketing din ultimul timp. În era distanțării sociale, multe dintre activitățile noastre pe care le practicam cu ușurință, precum călătoriile, mersul la concerte sau terase și multe altele le-am pus pe hold. Nevoiți să ne transformăm casele în mici hub-uri pentru muncă și entertainment, viața noastră a atins acum apogeul virtual: stabilim întâlniri pe FaceTime sau Zoom, sărbătorim zilele de naștere pe Houseparty, chiar primim consultații de la medici prin telemedicină. Acest filtru AR ne aduce cu un pas mai aproape de consumatorii noștri, totul pentru a răspunde nevoilor lor actuale, îmbunătățind, chiar reinventând modul în care clienții pot testa produsele preferate, ulterior achiziționându-le sigur și simplu.”, declară Ruxandra Micsunescu, Director Line Agency.
Foundation Match by Vichy este disponibil pe Facebook și include patru game de fond de ten și toate nuanțele aferente acestora regăsite în farmacii: Dermablend Fluid, Dermablend 3D, MineralBlend și Liftactiv Flexiteint. Totodată, pentru a ușura accesul către filtru și, implicit, utilizarea lui în alegerea fondului de ten potrivit oricărui tip de piele, compania a pus la dispoziția clientelor și un QR code, care poate fi găsit și scanat la punctele de vânzare a celor patru game Vichy.