Rețelele de socializare devin rapid unul dintre cele mai importante aspecte ale marketingului digital, oferind o multitudine de beneficii și ajungând la milioane de clienți și potențiali clienți de pretutindeni. Dacă în planul tău de marketing nu incluzi și această sursă profitabilă, riști să pierzi o oportunitate de marketing uriașă, deoarece este cea mai ușoară și rapidă metodă prin care poți răspândi informații despre produsul și misiunea business-ului tău.
Îmbunătățirea brand awareness-ului
Social media este una dintre cele mai profitabile și lipsite de griji platforme de marketing digital care îți ajută business-ului să aibă o vizibilitate mare. Pentru început, este nevoie de un profil de socializare care să îți sporească vizibilitatea în mediul online, urmând ca persoanele interesate de produsele și brand-ul tău să interacționeze cu tine.
Consumând doar câteva ore pe săptămână, peste 91% dintre specialiștii în marketing au afirmat că eforturile lor de marketing social au sporit foarte mult vizibilitatea brand-ului și experiența utilizatorului.
Costuri reduse
Marketingul pe rețelele de socializare este probabil cel mai eficient mod din punct de vedere al costurilor. Crearea unui cont este gratuită pe aproape toate platformele de socializare. Dacă alegi să faci campanii cu plată pe rețelele de socializare, nu trebuie să te gândești la un buget imens, începe cu un buget mai redus pentru a atrage potențiali clienți și pentru a duce vestea despre brand-ul tău cât mai departe, apoi, pe parcurs, plusează pe campaniile cele mai profitabile pentru business-ul tău. Poți crește semnificativ ratele de conversie și în cele din urmă, vei obține o rentabilitate a investiției în campaniile online din mediul social.
Interacțiunea cu clienții
Social media este o modalitate bună de a atrage și de a interacționa cu clienții. Cu cât comunici mai mult cu publicul, cu atât ai mai multe șanse de conversie. Configurează o comunicare bidirecțională cu publicul țintă, astfel încât dorințele lor să fie cunoscute și interesul lor să fie satisfăcut cu ușurință. Mai mult, comunicarea și implicarea în relația cu clienții este una dintre modalitățile de a câștiga atenția lor și de a le transmite mesajul brand-ului. Astfel, brand-ul tău va ajunge la un public cât mai larg, în timp real și se va stabili fără nicio problemă.
Loialitatea față de brand
Când ai o prezență activă pe rețelele de socializare, este mai ușor pentru consumatori să te găsească și să se conecteze cu brand-ul tău. Prin această conectare, este mai probabil să crești fidelizarea acestora, întrucât dezvoltarea unei baze de clienți loiali este unul dintre principalele obiective ale aproape oricărei afaceri. Satisfacția clienților și loialitatea față de brand merg de obicei mână în mână. Social media nu se limitează doar la oferirea informațiilor despre produsului tău, ci este, de asemenea, o platformă pentru campaniile promoționale. Un client vede aceste platforme ca o modalitate în care poate comunica direct cu compania.
Satisfacție sănătoasă
Cu ajutorul acestor platforme, crearea unei voci pentru brand-ul tău este importantă pentru îmbunătățirea imaginii generale a acestuia. Clienții apreciază faptul că atunci când postează comentarii pe pagina ta, primesc mai degrabă un răspuns personalizat decât un mesaj predefinit. Un brand care își prețuiește clienții, își face timp pentru a compune un mesaj personal, care este văzut în mod natural într-o lumină pozitivă.
Cunoașterea pieței
Una dintre cele mai bune modalități de a găsi nevoile și dorințele clienților tăi, în loc să comunici direct cu aceștia este cunoașterea pieței. De asemenea, este considerat cel mai valoros avantaj al rețelelor sociale. Observând activitățile din profilul tău, vei vedea interesul și opiniile clienților pe care s-ar putea să nu le cunoști dacă nu ai avea o prezență pe rețelele sociale. Ca instrument complementar de cercetare, rețelele sociale te pot ajuta să obții informații și să înțelegeți mai bine tipul de consumator din industria ta. După ce obții un număr mare de urmăritori, poți utiliza apoi instrumente suplimentare pentru a examina alte date demografice ale consumatorilor tăi.
Autoritatea brand-ului
Pentru a face afacerea mai puternică, loialitatea față de brand și satisfacția clienților joacă un rol major, dar totul se reduce la comunicare. Când clienții văd compania ta postând pe rețelele de socializare, îndeosebi răspunzând la întrebările lor și postând conținut original, îi ajută să își construiască o imagine pozitivă despre tine. Interacțiunea regulată cu clienții dovedește că ei sunt importanți pentru tine. Odată ce vei obține câțiva clienți mulțumiți, care își exprimă părerea cu privire la experiența lor pozitivă de cumpărare, poți avea parte de extra publicitate făcută chiar de clienți autentici care au apreciat produsul sau serviciul tău.
Creșterea traficului
Un alt avantaj al rețelelor sociale este că te ajută și la creșterea traficului pe site. Prin partajarea conținutului tău pe rețelele de socializare, oferi utilizatorilor un motiv pentru a accesa site-ul tău web. Cu cât oferi mai mult conținut de calitate, cu atât vei genera mai mult trafic pe site-ul tău, în timp ce se conturează oportunități de conversie.
Îmbunătățirea clasamentului pentru SEO
Prezența pe rețelele sociale devine un factor vital în calcularea clasamentelor. În aceste zile, pentru a asigura un clasament de succes, cerințele SEO variază continuu. Prin urmare, nu mai este suficient să optimizezi site-ul și să îți actualizezi în mod regulat blogul. Companiile care își partajează conținutul pe rețelele sociale oferă un semnal către motorul de căutare care vorbește despre validitatea, integritatea și constanța brand-ului tău.
Nu se poate nega faptul că marketingul pe rețelele sociale are multe avantaje pentru startup-uri și mărci consacrate. Prin actualizarea regulată a strategiei potrivite de marketing pe rețelele de socializare, aceasta va duce la creșterea traficului, SEO mai bun, loialitate îmbunătățită față de brand, satisfacție mai sănătoasă a clienților și multe altele. Concurența ta crește deja pe rețelele de socializare zi de zi, așa că nu lăsa concurenții să atraga potențialii tăi clienți. Cu cât începi mai devreme, cu atât vei vedea mai repede cum business-ul tău prinde aripi!