Nicio criza nu trebuie irosita. Aceasta a fost deviza lui Madalin Nitis, General Manager Mainstage| The Agency in 2020. Pentru 2021 isi doreste normalitate. Dar nu normalitatea de dinainte, ci aceea in care sa regasim toate invataturile lui 2020. Anul trecut s-au testat cu adevarat caracterele si relatiile dintre oameni, crede Madalin. Iar cele autentice au supravietuit.
Tot anul trecut a fost ca un maraton. A inceput intr-un fel si s-a terminat intr-un alt fel diametral opus. De ce spun maraton? Pentru ca in fiecare luna, in fiecare saptamana, zi si ora, nevoia de adaptare si readaptare a fost continua. Nu s-a putut micsora ritmul, nu s-a putut lua pauza, totul a fost la intensitate maxima.
Intram in 2021 vorbind despre 2020: cu bune, rele si optimism educat. Bilantul lui Madalin Nitis, despre oameni, job, carti si gradinarit, in randurile de mai jos.
2020. Ce a fost cel mai greu, ce a fost usor, ce a fost bun, ce a fost urat
Ce a fost mai greu? Tot anul a fost ca un maraton. A inceput intr-un fel si s-a terminat intr-un alt fel diametral opus. De ce spun maraton? Pentru ca in fiecare luna, in fiecare saptamana, zi si ora, nevoia de adaptare si readaptare a fost continua. Nu s-a putut micsora ritmul, nu s-a putut lua pauza, totul a fost la intensitate maxima. Dar totusi, sunt mandru de mine si colegii mei ca am terminat cu bine maratonul, cel putin aceasta etapa pana la finalul anului. Si am invatat impreuna niste lectii foarte utile pentru viitor. Pentru ca iata, imediat o luam de la capat, in 2021, ready or not.
Ce a ajutat cel mai mult
In 2020 s-au testat foarte mult caracterele umane, pentru ca situatiile la care au fost expusi oamenii au fost deosebite si solicitante. Mi se pare ca cel mai mult au ajutat relatiile interumane. Relatiile clasice de prietenie, colegialitate, empatie, grija fata de celalalt, intelegere si suport la nevoie. Cu totii stim ca la bine suntem impreuna, sa vedem cum e si la greu?! In aceasta perioada s-au intarit si mai mult relatiile reale, bazate pe incredere suport reciproc, si probabil s-au destramat cele slabe, shallow. Deci, ce a rezultat nu are cum sa fie decat ceva trainc, testat in momente dificile. Asa cum se spune, ‘’pressure makes diamonds’’.
Seriale & filme
Bineniteles ca odata cu izolarea a crescut foarte mult timpul de vizionat seriale si filme. Pe langa epuizarea a tot ce inseamna seriale si filme noi pe Netflix si HboGo, am reusit sa revad filme mai vechi ce mi-au placut odata. Nu stiu de ce, probabil ca sentimentul acela de familiaritate pe care il ai cu un film pe care l-ai mai vazut iti da un sentiment nice. Mai ales ca acum ai ocazia sa le vezi si cu alt ochi, in contextul lumii noastre care s-a schimbat profund anul acesta.
Si inca ceva, nu stiu de ce dar au inceput sa ma atraga filmele despre razboi, vechi si noi. Nu stiu daca are sau nu legatura cu pandemia, dar parca merg bine in aceasta perioada. Iti dai seama prin ce au trecut unii oameni si parca ti se pare ca brusc, nu mai e situatia chiar atat de neagra.
Carti
Pe plan profesional am apucat sa citesc o carte pe care mi-o doream sa o citesc mai de mult dar nu am avut timp. Se numeste ‘’Scale Up’’ de Verne Harnish, si vorbeste despre procesul de lansare, crestere si scalare al unui business. Mi s-a parut foarte buna, mai ales in contextul acestui an cand poti analiza foarte bine lucrurile si poti schimba si testa anumite aspecte, parca acum e si mai necesara nevoia de gandire analitica si critica asupra business-ului.
Cat de mult ai imbratisat online-ul
Da, ce sa zic… Am imbratisat online-ul la maxim ce sa zic. De voie si nevoie. Insa, ce mi s-a parut chiar interesant e ca am facut anumite chestii pe care nu mi le imaginam sa le fac online. Spre exemplu, seara de board games online cu prietenii, fiecare la casa lui, fiecare cu berea lui, dar cumva impreuna. Sau procesul de jurizare Effie care a fost integral online si a iesit foarte bine. Sau faptul ca am predat cursul si seminarul de Managementul Evenimentelor studentilor de master de la SNSPA. Totul online, nu ne-am vazut fizic niciodata. Si parca totusi se poate si asa. Nu e mai placut, dar e realizabil. Cum o sa arate lumea sociala post pandemie? Nu stim. Insa probabil unele lucruri se vor intampla in online, chiar daca inainte parea o gluma.
Shopping
Am avut ocazia sa testez multe platforme, chiar si din afara EU. Le doresc succes celor care trebuie sa treaca prin procsul vamal dupa ce au comandat ceva online din afara EU.
Nu am cumparat nici mai multe nici mai putine lucruri decat inainte. Apropo de ‘’lipstick effect’’ in care se spune ca in urma unei crize, va creste consumul de affordable luxury, adica acele placeri nevinovate, nici prea ieftine nici prea scumpe, dar de care nu ai neaparat nevoie. Eu mi-as face repede un business din asta, dar stii cum e cu ideile, multe dar putini care le si pun in practica.
Am cumparat carti, carti si iar carti. Si FIFA 2021, foarte util.
Cum s-au schimbat cheltuielile & prioritatile
Mai mult spre cumpatare si bineinteles zona de travel a scazut. Insa a crescut foarte mult centru de cost de home entertainment.
Trai obisnuit
A fost primul an de dupa copilarie in care am mancat pranzul acasa. E placut.
Gradinarit, renovat, pasiuni noi
100%, ca tot romanul de altfel. Gradinarit, renovat, reparat, orice. Daca raman fara job pot avea o cariera in bricolaj casnic
Pasiuni noi nu, dar am incercat foarte tare sa continui sa fac sport. Sportul si miscarea sunt esentiale in viata de zi cu zi, dar parca pe timp de pandemie nu mai ai chef, nu mai reprezinta o prioditate. Mi-am cumparat o serie de aparate si accesorii sportive ca sa le pot folosi in casa. Si slava Domnului, a tinut.
De la job
Am avut un program de CSR la MAINSTAGE | THE AGENCY si anume servicii gratuite de comunicare pentru ONG-uri. Ce mi-a placut e ca odata ce am decis ca la nivel strategic vrem sa facem asta in agentie, am lasat colegii sa propuna si sa voteze ONG-urile si cauzele sociale in care vor sa se implice. Si au iesit cateva proiecte frumoase, printre care si campania ‘’Zoomlindul’’, pentru Salvati Copiii Romania.
Cea mai tare campanie din 2020
Mi-a placut foarte mult campania si proiectul UNITED de la Untold.
Inspirational de final
Asta cu intelesul oamenilor e legata de cunoastere in general. Am senzatia cu cat cunosti mai mult despre un om cu atat iti dai seamn ca sunt si mai multe lucruri pe care nu le-ai descoperit. In relatie cu oamenii prefer sa adopt un slogan al Scolii IAA, ‘’Never stop learning’’
Ce iti doresti de la 2021
De la 2021 imi doresc o normalitate, dar nu normalitatea dinainte, ci normalitatea in care am invatat foarte multe din anul 2020, si am devenit mai buni, mai intelegatori si mai toleranti cu ceilalti.
Citatul lui 2020
‘’Never waste a good crisis’’.