Despre 2020 am auzit si citit numai “de dulce”. Va atragem, insa, respectuos atentia, ca a fost un an irepetabil din viata noastra, pe care unii dintre noi cu siguranta l-am pretuit cum se cuvine. Ca am stat mai mult cu copiii sau familia, in general, ca am citit mai mult sau pur si simplu ne-am temut mai altfel, nu neaparat mai mult, asta ne-a conditionat tuturor preferintele, inclusiv in materie de continut consumat.
Apropo de asta, ultimul articol din 2020 contine topul anual, asa cum facem in fiecare an. Suntem siguri ca tot contextul pandemic si-a spus cuvantul si asupra acestui top, nu vrem sa va influentam mai mult. Daca v-am suscitat interesul, va invitam sa-l parcurgeti.
Ioana Anescu este implicata in activitatile IAB Romania incepand din 2009, initial ocupand postul de Secretar Executiv, din 2011 devenind Managing Director. De-a lungul acestor ani Ioana a fost un reprezentant activ al asociatiei in CEE, contribuind in numele IAB Romania la valoarea acestei retele. S-a implicat si a organizat diverse grupuri de lucru, a demarat discutii si colaborari cu alte asociatii si autoritati, detinand pozitii si in Boardul Director al IAB Europe in 2 mandate: 2013 – 2015 si 2019 – 2021. Este licentiata in Marketing la ASE Bucuresti, lucreaza in marketing si comunicare din 2003, iar din 2008 este o prezenta activa in mediul online (Boom Advertising, stiridebine.ro, How to Web,etc).
Am vorbit cu Ioana despre cele doua crize economice prin care a trecut si despre diferentele dintre acestea si impactul lor asupra mediului digital din Romania; pasiunea ei pentru digital; evolutia profesionala; IAB Romania, precum si ce inseamna pentru ea sa fie freelancer. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
V-ați întrebat cum s-au adaptat afacerile de tip brutărie, patiserie și ciocolaterie la situația actuală? Deși multe astfel de afaceri au fost afectate de criza medicală, unele dintre ele au găsit modalități de a-și menține afacerea și în pandemie cu metode inovative, oferind clienților atât delicii cunoscute deja de aceștia, cât și produse noi. In acest articol, de Oana Vasiliu, găsiți șase idei care au ajutat afacerile de panificație și patiserie să se dezvolte în pandemie.
V-ati pus vreodata problema ce se-ntampla in creierul nostru, atunci cand suntem pe strada? Intelegeti de ce uneori simtim ca traim un adevarat “takeover”, iar mintea noastra este “furata” pur si simplu de niste stimuli, care reseteaza orice gand si gest, avem si respectiv facem?
Intr-un prezent, bombardat de tot felul de medii de comunicare, aceasta intelegere ar trebui sa fie una din prioritatile majore, ale unor branduri interesate sa comunice eficient, deoarece publicul aflat in miscare pe strada este cu precadere cel care creaza valoare intr-o societate. In perspectiva unui an delicat, asta este cu siguranta o tema fierbinte.
In acest context, i-am adresat cateva intrebari lui Dragos Cirneci, doctor in Psihologie, specialist in Neurostiinte @ CINETic, iar ce a iesit este un material deosebit de interesant. Printre altele, Dragos ne-a demonstrat simplu de ce din perspectiva creierului nostru acest PREZENT, de care facem cu totii atat de mult caz in dezvoltarea personala, NU EXISTA! Un interviu de Marian Costache.
2Performant, companie romaneasca de tehnologie, s-a listat pe piata AeRo a Bursei de Valori Bucuresti. Compania are un potential ridicat de crestere, fiind direct conectata la dezvoltarea comertului online si la evolutia marketingului digital. Pentru aceste industrii, 2Performant a generat de-a lungul timpului peste 5 milioane de tranzactii online in valoare de peste 227 milioane de euro. Intermediarul cu care 2Performant colaboreaza in vederea listarii la BVB este Goldring, unul dintre cei mai activi brokeri pe piata romaneasca de capital.
Am vorbit cu Irina Dumitrascu, Chief Technology Officer 2Performant, experimentat coder si people manager, cu o experienta importanta in industria digitala, in Ruby, SASS, aplicatii web, pattern-uri de design patterns si OOP. Cu un master in programare pe computer obtinut la Universitatea Politehnica din Bucuresti, profesionista si puternic tehnic informata, Irina Dumitrascu esta pasionata de psihologia si intelegerea oamenilor, precum si de dinamicile interpersonale. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Cu o experienta de peste 19 ani in PR (BBDO Group, Kiss FM si TV, Magic FM, Roton, iMusic, Babel Communications), precedata de absolvirea Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii si peste 4 ani de jurnalism radio, Simona Ionascu a pornit in septembrie 2014 pe cont propriu, infiintand HTag PR.
Am vorbit cu Simona despre ce inseamna sa oferi servicii de comunicare pentru artisti, piata de PR din Romania, criza si pandemie, antreprenoriat in comunicare si multe alte topicuri care speram sa va faca curiosi. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Cu o activitate de 10 ani pe piata autohtona si cea internationala, YOLO Media a debutat, ca ADPM PR, prima agentie de Celebrity PR & Events din Romania, promovand persoane publice (cei mai apreciati artisti din industria muzicala, fashion bloggeri, prezentatori de televiziune, etc), antreprenori si specialisti din diverse domenii de activitate. Reprezentantii agentiei au creat de-a lungul anilor de existenta ai companiei strategii de comunicare si au generat aparitii media pentru cele mai cunoscute personalitati din Romania, precum si proiecte pentru reprezentati ai mediului de afaceri.Ulterior, activitatea a fost directionata catre companii din diverse domenii de activitate (turism, industria de frumusete, industria farmaceutica, moda, IT, medicina, avocatura).
Am vorbit cu Sorin Dutoiu, Managing Partner YOLO Media, despre provocarile vietii de antreprenor in PR, pandemie si adaptarea la noua realitate de business, ce inseamna sa lansezi un business in plina perioada de criza mondiala, precum si cum construiesti imaginea unor branduri de lux si cum contribui la cresterea notorietatii persoanelor publice. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Dacă nu ați auzit încă de NO.MADKind Market și NO.MAD Talks, sau chiar dacă ați auzit de ele și poate chiar ceva s-a schimbat în bine în viața voastră, datorită acestui proiect numit NO.MAD, iată un interviu cu creatoarea și „motorul” acestui concept, Iunieta Sandu. Un om luminos, un antreprenor interesant, o minte creativă și un spirit generos pe care merită să îl ascultați. Un interviu de Cristina Enescu Aky, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Incheiem cel mai bun an, de la lansarea acestei publicatii, in 2008, in ceea ce priveste traficul, referindu-ne aici la numarul de accesari si de vizitatori unici. 2020 a fost pentru noi toti un an special, cu o incarcatura aparte, daca ar fi sa ne referim la contextul pandemic, cu consecinte majore asupra multor domenii de activitate. Asa cum va spuneam si mai sus, aceste realitati se regasesc cumva transpuse si in topul pe 2020, cu toate ca atentia noastra nu a fost in mod special dedicata crizei sanitare, in mijlocul careia ne regasim inca.
Adunand materialele pentru acest top, ne-am dat seama inca o data ca linia editoriala de fond a WeInvent nu s-a limitat niciodata la constatarea unei realitati, ci a mers adesea mai departe, catre sugerarea unor solutii. Asa fac multe din articolele din acest top, ofera solutii si nu in ultimul rand speranta.
Va multumim ca ne cititi si ca sunteti alaturi de noi, in numar tot mai mare! Sa ne dea Dumnezeu un 2021 bun, pentru ca multe sectoare din Marcomm-ul romanesc au fost pur si simplu decimate. Nu credem ca totul poate fi doar intamplare, de aceea fiti mereu gata pentru #reinventyourself & #reinventyourbusiness. In acest context, avem si noi o noutate de anuntat. Lunar vom organiza WeInvent Community OnLine Meetings, cu invitati speciali, din domenii conexe Marketingului si Comunicarii, pentru a facilita aparitia de teme interesante si de idei noi, atat de necesare procesului de reinventare, prin care trece toata industria noastra. Ramaneti deci conectati la WeInvent Community.