[2020. Ghid de supravietuire] Raluca Zamfir: Am invatat ca viata bate filmul si ca nu suntem superoameni. Fiecare zi a fost o provocare sa o luam de la capat

[2020. Ghid de supravietuire] Raluca Zamfir: Am invatat ca viata bate filmul si ca nu suntem superoameni. Fiecare zi a fost o provocare sa o luam de la capat

Ne-a plăcut mult fotografia aceasta a Ralucăi Zamfir, Managing Partner - RAN Events, alături de neînfricata Mulan. Așa ne-am simțit și noi în 2020, cu părul în vânt, înfruntând toate capriciile unui an greu, teribil. Chiar si asa, iata-ne aici, aproape de finalul lui, supravietuitori, fiecare in felul nostru. Am stiut sa gasim si partea buna a acestei perioade de criza, sa ne adaptam si sa mergem mai departe. Am descoperit o noua formula de solidaritate si asta ne-a ajutat pe toti, crede Raluca:

Incredibila e puterea omului de a se adapta, de a supravietui. Desi in martie as fi zis ca nu rezist un an intreg asa, uite ca am rezistat, m-am adaptat, ba chiar am incercat sa scot si ceva bun din toata nebunia. Am un grad ridicat de rezilienta, probabil si asta m-a ajutat. Dar cred ca au contat foarte mult legaturile puternice pe care le-am stabilit cu cei apropiati, de la prieteni, la colaboratori, parteneri.

 Raluca povesteste in randurile de mai jos ce a ajutat anul acesta, cum s-a adaptat la noua normalitate, cat de mult a imbratisat online-ul si cum a fost viata ei in 2020, de la job si seriale, la renovat si familie. 

 

Ce a fost cel mai greu, ce a fost ușor, ce a fost bun, ce a fost urât 

Intrebarea suna ca titlul clasicului film The Good, the Bad and the Ugly al lui Sergio Leone. Cam asa a si fost anul asta, bun, rau, urat, greu. Oricum, teribil intr-un cuvant. Ce-a fost greu? Adaptarea la noul normal, din toate punctele de vedere: magazine inchise, afaceri inchise, viata sociala restransa, scoala online, oameni care te dezamagesc, reactii bizare si multe altele. Am invatat ca viata bate filmul si ca nu suntem superoameni. Fiecare zi a fost o provocare sa o luam de la capat.

Ce-a fost usor? Nu stiu daca ceva a fost usor. Poate totusi comunicarea online a fost, in sensul de socializare. Ce a fost bun? Au fost si lucruri bune. Mereu e o parte plina a paharului. A fost minunat ca, fiind fortati sa stam mai mult pe acasa, ne-am ingrijit mai multe de noi, de familie, de casa, de cei dragi; practic ne-am reevaluat prioritatile si am alocat mult mai mult timp lucrurilor cu adevarat importante: familia si sanatatea.

 Ce a fost urat? Virusul asta a fost si este urat, cu toate efectele si schimbarile pe care le-a generat. Aveam senzatia deseori ca suntem intr-un experiment...

 

Ce a ajutat 

Incredibila e puterea omului de a se adapta, de a supravietui. Desi in martie as fi zis ca nu rezist un an intreg asa, uite ca am rezistat, m-am adaptat, ba chiar am incercat sa scot si ceva bun din toata nebunia. Am un grad ridicat de rezilienta, probabil si asta m-a ajutat. Dar cred ca au contat foarte mult legaturile puternice pe care le-am stabilit cu cei apropiati, de la prieteni, la colaboratori, parteneri. Am descoperit o noua forma de solidaritate si asta ne-a ajutat pe toti. 

 

Arta & consum

Am consumat comedii, rasul face bine si am revazut seria de filme Johnny English, iar serialul care m-a tinut treaza noaptea a fost „Great news” difuzat de Netflix,

Am inceput multe carti si am terminat foarte putine. Mi-a placut mult „Homo deus. Scurta istorie a viitorului” de Yuval Noah Harari Este un scenariu fascinant al nenumaratelor moduri in care am putea sa dam gres din cauza ca vrem prea mult.

 

Cât de mult ai îmbrățișat online-ul  

De cand am deschis agentia am adoptat un model de business flexibil, fara a fi obligatorie prezenta la birou... asa ca ne-a fost usor sa ne adaptam noii normalitati. Mult zoom, muuulte telefoane si putine intalniri online imi asigurau adrenalina de care aveam nevoie. 

Am incercat sa fac sport, imitand miscarile unei englezoaice energice si eram sa alunec :))) In rest, am consumat TV online.

 

Concluzia: Ai putea trai online sau nu?

Eram dinainte o consumatoare de online, activa in social media, foloseam numeroase servicii online, deci nu imi era un mediu strain. Ca majoritatea oamenilor, m-am cam mutat in online in ultimele luni. N-am ajuns chiar sa fac yoga online, insa am avut numeroase intalniri cu prietenii online, si mitinguri profesionale.

Concluzia e ca ne-a ajutat enorm mediul online sa ramanem conectati, sa nu o luam razna, sa regasim franturi de normalitate etc. Nu stiu ce ne faceam daca ne prindea pandemia asta fara sa avem aceasta tehnologie la indemana. De mutat, nu m-as muta complet online, nu as putea trai numai asa. Sunt un om al intalnirilor, al oamenilor, al iesitului la cafea, al socializatului, toate acestea imi lipsesc si, sa recunoastem, nu e acelasi lucru cand le faci online.

 

Shopping

Eu mergeam periodic la cumparaturi, iar online am comandat doar de pe platforma emag.ro. Mersul la Mega Image era ca mersul in vacanta sau la un eveniment.

Probabil cele mai utile lucruri cumparate au fost inca un laptop (pentru scoala online), baterii, incarcatoare de telefon si alte accesorii si echipamente din zona de tehnologie.

 

Cum s-au schimbat cheltuielile & prioritatile 

Nemaiputand iesi asa des din casa si, mai ales, nemaiplecand in vacante, cheltuielile s-au redus, iar banii respectivi au fost reinvestiti in sporirea confortului casei. Stii toate micile probleme dintr-o casa pe care le tot amani? Ei bine, acum am avut timp sa le luam pe rand, sa le rezolvam, sa facem modificarile pe care le tot amanam. Cum casa a devenit mediul in care am stat cel mai mult, pentru mine a fost foarte important sa fie un spatiu relaxant, calm, sa ma ajute sa nu imi pierd de tot zenul.

 

Gatit, renovat, pasiuni noi

Nu rade, dar nimic. Sunt un dezastru in bucatarie si sotul meu a preluat comanda de mult timp.

Da, timpul extra castigat prin limitarea vietii sociale si profesionale l-am investit in casa, am facut toate proiectele pe care le aveam in plan dar le tot amanam. Cate ceva prin gradina, cate ceva prin casa, mici reparatii si schimbari care ne-au imbunatatit viata.

Mie mi-a placut dintotdeauna sa decorez spatii, cred ca daca nu as fi facut PR, as fi fost designer de interior. Ma relaxeaza si imi da o stare de bine sa caut acele decoratiuni perfecte pentru un anumit colt, sa asez mobila si accesoriile intr-un anume fel. Mi-am pus amprenta in toate spatiile in care am avut biroul, pe unele le-am amenajat de la zero si mi-a placut fiecare pas al procesului. Deci in perioada asta mi-am dedicat timp amenajarii casei mele, schimbarilor etc.

 

De la job

Am avut multe proiecte de crisis management... dar nu le putem detalia, mult mai multe task-uri pentru campaniile de  social media si proiecte tactice. Noi ne-am reintors fizic la job in luna mai, avand la jumatatea lunii mai prima conferinta de presa.

 

Cea mai tare campanie din 2020 

Nu am retinut nicio campanie. Au fost prea multe companii care au avut mesaje similare si care au incercat sa arate ca le pasa.

 

Inspirational de final

Cred ca anul acesta, dupa ce mi-a generat numeroase frustrari, furie, nervi, mi-a si deschis ochii; clar am devenit mai toleranta, inteleg mai bine oamenii, ma uit cu mai multa compasiune la cei din jur, incerc sa fiu mai empatica si mai umana. Am devenit recunoscatoare pentru oameni, in general. Mereu m-am simtit norocoasa la capitolul asta, dar in ultimele luni le-am simtit importanta mai mult. La final de an, perspectiva mea asupra umanitatii e ca vom trece si peste asta, atat de puternici suntem impreuna.

 

Ce ti-a lipsit cel mai mult 

Trei lucruri mi-au lipsit enorm anul acesta: intalnirile cu prietenii si colaboratorii, evenimentele pe care le organizam la job si vacantele. Asa ca, pentru 2021, intr-un scenariu ideal, imi doresc sa ne vaccinam mai repede si sa ne reluam viata de dinainte de pandemie, macar in proportie de 80%.

 

2020 intr-un meme

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related