Cheil | Centrade, hub-ul regional de publicitate, marketing și business intelligence pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei, închide 2020 cu o cifră de afaceri în creștere cu o cifră procentuală și o marjă a profitului de 15-20%, pe fondul unui portofoliu stabil de clienți și al consolidării diviziei digitale.
„Fără îndoială, anul 2020 a fost, dincolo de orice definiție, un an excepțional și revoluționar. Industria noastră se confrunta deja cu schimbări fundamentale, iar pandemia COVID-19 a accelerat aceste schimbări și ne-a forțat să mergem mai repede într-o direcție spre care ne îndreptam deja”, spune Radu Florescu, CEO Cheil | Centrade. „Avantajul intern al digitalizării - o transformare pe care am demarat-o acum patru ani - ne-a facilitat activitatea pe parcursul acestui an atipic și ne-a pregătit pentru anul viitor. Planurile pentru 2021 vizează o creștere de 10%, mizând și pe potențialul diviziei de analiză de date și management de conținut digital”.
Prezentă pe 11 piețe din sud-estul Europei, Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România, cu birouri în București, Belgrad, Budapesta și Zagreb. Portofoliul său include branduri precum Samsung, Pfizer, First Bank, ENGIE România, NN România, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociația ANAIS și United Way. Centrul său unic în Europa - Digital Intelligence and Analytics (DIA) oferă servicii integrate care ajută companiile să înțeleagă mai bine datele colectate și să le folosească în mod eficient.
Pentru echipa Cheil | Centrade, 2020 a fost un test de adaptare la ritmul alert și volumul mare de proiecte, în condițiile excepționale de lucru la distanță și interacțiune aproape exclusiv digitală.
Carmen Miruță, Client Service & New Business Director:
„Anul 2020 a venit cu multe provocări, dar marea majoritate a clienților noștri au continuat proiectele, ceea ce a determinat stabilitate la nivel de bugete de marketing și planuri de comunicare, generând chiar o ușoară creștere față de anul trecut. Avem patru clienți noi în portofoliu, câștigați în ultimul an. Pe parcursul lui 2020, ne-am concentrat pe consolidarea relațiilor pentru a securiza un fundament solid de parteneriat, prin implementarea de procese facile, idei puternice, soluții rapide și eficiente. Am dezvoltat și foarte multe proiecte creative, pe care le vom vedea cu siguranță premiate la festivaluri, anul viitor”.
Mihai Gongu, Director de Creație (ECD):
„2020 a fost, paradoxal, probabil unul dintre cei mai buni ani ai noștri la Cheil | Centrade. Am câștigat mai multe pitchuri de creație importante pe piața locală și regională și am lansat platforme strategice de comunicare prin campanii integrate de anvergură pentru fiecare din brandurile noi din portofoliu. Toate aceste realizări au venit cu și mai mult efort din partea echipei, necesitat de modul de lucru work from home, pentru care merită tot respectul. Nu în ultimul rând, în buna tradiție Cheil | Centrade de ‘doing good with data’, am ajutat organizații non-guvernamentale cu mai multe campanii de awaress pentru cauze sociale ce au fost aplaudate de industrie”.
Campaniile Cheil | Centrade din 2020 primesc, deja, recunoaștere la nivelul industriei locale, dar și pe plan internațional. Astfel, agenția a fost desemnată Cea mai Bună Agenție de Creație a Anului în România în TopFICE, un clasament independent și imparțial al agențiilor în funcție de performanțele la festivalurile și ceremoniile de premiere locale și internaționale. FICE (Festival Internacional de Creatividad y Estrategia) s-a lansat în 2011 în America de Sud, fiind ulterior rebranduit TopFICE. Începând din acest an, instituția evaluează și agențiile din America de Nord și Europa. Clasamentul din acest an a analizat 1.190 de agenții din 59 de țări și 89 de festivaluri.
„2020 ne-a provocat enorm la nivel administrativ și logistic, dar cu siguranță a antrenat și talentul creativ al colegilor noștri, care s-au văzut puși în situația de a contura campanii întregi în condiții pe care puțini le-ar fi crezut posibile în viața reală”, adaugă Radu Florescu. „Ne onorează această distincție internațională pentru creație, cu atât mai mult cu cât majoritatea proiectelor din acest an au avut o componentă socială importantă”.
Monica Garbur, Director Producție Audio Video:
„2020 a fost anul în care am învățat că limitele nu există. Am adunat probabil sute de ore de pregătire, filmare și postproducție pentru 10 campanii mari, originale și multe alte campanii realizate exclusiv în postproducție, în condițiile de lucru în pandemie, distanțare socială, reguli stricte de protecție și multe emoții. Am învățat că totul ține de voință, organizare, echipă și capacitate de adaptare. Partenerii de producție și postproducție cu care am colaborat s-au reinventat în foarte multe momente pentru a duce la final filmări și ședințe foto la standardul de calitate cu care ne-am obișnuit clienții. Pot spune că am avut un an foarte bun, din care am învățat multe”.
Gabriela Nanu, Business Director Cheil | Centrade:
„În 2020, majoritatea companiilor au fost nevoite să își dezvolte capabilitățile și activele digitale pe care vor continua să le folosească pe termen lung. Platformele de social media sunt acum full funnel și permit mai mult decât awareness și engagement cu clienții, permit și vânzări directe, așa că brand-urile care se adresează unei audiențe formate din Millennials și Generația Z au investit și mai mult buget în crearea de conținut pentru aceste platforme. Cred că această tendință va continua și post-pandemie, inclusiv în industrii care, în mod tradițional, mizează pe interacțiunea directă (cum este, de exemplu, industria farmaceutică)”.
Portofoliul recent al agenției include campanii de comunicare de brand și proiecte de responsabilizare socială, precum
- Dezvoltarea și lansarea platformei de brand NN România - „Alternativa NN”;
- Campaniile First Bank Primul care face Diferența și De Halloween, sperie-ți banca!;
- Dezvoltarea și lansarea platformei de comunicare de brand Engie România - Creează cu Engie un nou început;
- Campania #EnergieEroilor pentru susținerea cadrelor medicale, semnată de ENGIE România și Asociația Dăruiește Viață;
- Campania #IzoleazaViolenta, lansată de Asociația ANAIS în sprijinul victimelor violenței domestice. Campanie premiată cu: Best Ads on TV Top Six of the Week / AdForum Best Print / White Square Belarus Finalist / ACT Responsible Tribute 2020 Winner, Webstock Awards Bronze Integrated Campaigns;
- Campania Unquiet Voices lansată împreună cu Asociația ANAIS. Campanie premiată cu: D&AD Wood Pencil Non-Fiction Film Over 30 Minutes / Webby’s Finalist Public Service & Activism / One Show Finalist Innovation in Film și trei premii Cresta Awards (două de Argint și un Bronz);
- Campania See Beyond the ICU pentru Hospice Casa Speranței. Campanie premiată cu Busan AdStars Finalist Healthcare 2020.
În paralel, Cheil | Centrade a fost reprezentată în acest an în juriile unor festivaluri de publicitate de anvergură internațională:
- Mihai Gongu, ECD, a fost Jurat la categoria Global Top Six of the Week din cadrul Best Ads On TV; jurat la categoria Film & Radio în cadrul Art Directors Club of Europe; jurat în Runda 2 de Jurizare la EFFIE Awards Europe;
- Roxana Niţă, Group Creative Director, a fost singurul creativ din Europa de Est selectat în programul Cannes Lions See It Be It, 2020 – 2021;
- Gabriela Nanua fost singurul jurat din România la Grand Jury EFFIE Awards Europe;
- Victor Trifan, Art Director, a fost jurat la AdForum PHNX Awards.