Asociația EDIT a ajuns la peste 1.200.000 de oameni cu prima campanie online de prim-ajutor din România, Leapșa pentru Viață. Inițiativa este implementată în parteneriat cu Departamentul pentru Situații de Urgență și I.G.S.U. În contextul în care 90% dintre români nu cunosc tehnicile de prim-ajutor, scopul proiectului este de a trage un semnal de alarmă asupra importanței cunoașterii corecte a manevrelor de resuscitare precum fast CPR- hands only, manevra Heimlich, îngrijirea unui membru rupt, arsuri sau stoparea unei hemoragii.
În cazul accidentelor rutiere, dacă nu se încep manevrele de resuscitare în primele 4-5 minute, intervenția ambulanței poate fi tardivă, de aceea primul ajutor este esențial pentru o persoana rănită. Acest proiect este menit să adauge plusvaloare nevoii de pregătire a societății în ceea ce privește însușirea regulilor de prim-ajutor de bază.
”Noi ne-am dorit să facem această campanie online și să abordăm subiectul pentru că este unul extraordinar de serios și situația e extrem de gravă. Cu toate acestea, deoarece ne propunem să ajungem la cât mai mulți oameni din cât mai multe bule sociale, am decis să abordăm totul într-o notă umoristică, aceasta fiind cea mai rapidă metodă de a le atrage interesul. Până la urmă acesta este scopul campaniei, să reușim să învățăm cât mai mulți oameni să acorde primul ajutor și să încercăm să schimbăm statisticile. Durează puțin să înveți, iar tehnicile sunt ușor de aplicat. Doresc să mulțumesc întregii echipe și tuturor celor care ne-au ajutat să facem acest proiect posibil și ne propunem ca în viitor să ducem astfel de proiecte în cât mai multe școli și licee din toată țara”, a spus Liviu Zorilă, președintele Asociației EDIT.
Toate activitățile desfășurate în cadrul acestei campanii sunt pro bono și pot fi vizionate atât pe pagina de Facebook a Asociației EDIT, cât și pe paginile de Facebook ale partenerilor DSU și I.G.S.U. Printre personalitățile care sunt implicate în această inițiativă se numără actorii Șerban Pavlu, Marius Manole, Andi Vasluianu, comedianții Teo și Costel, artiștii Deliric și DOC, content creators și formatori de opinie din mediul online cu zeci de mii de urmăritori precum Blogul lui Otravă sau Selly. De asemenea, Millo Simulov, regizor și scenarist, a reușit împreună cu SPIDER Group și 111film să găsească cele mai bune metode de a transmite mesajul campaniei prin intermediul spoturilor.
"În primul rând le mulțumesc tuturor protagoniștilor care s-au implicat și care au dat din timpul lor acestei campanii. Am urmărit să scriu scenariile bazându-mă pe personalitatea fiecăruia și ca la o mâncare bună când e aproape gata îi mai adaugi ceva la final să o faci și mai gustoasă. La fel și aici. Am adăugat un strop de umor printre manevrele de prim ajutor. Campania asta a fost făcută din mers, în timp ce se monta un clip, scriam pentru următorul și a doua sau a treia zi filmam. Dacă vă fi salvată o viață în urma acestei campanii consider că ne-am făcut treaba bine”, a declarat Millo Simulov, regizor și scenarist.
#LeapsaPentruViata este parte a Programului Național ,,România în Siguranță” inițiat de Asociația EDIT, care își propune cursuri de prim-ajutor și educație rutieră în cât mai multe școli și licee din România. În total, prin intermediul proiectelor desfășurate până acum, s-a ajuns la peste 100.000 de beneficiari: școlari și liceeni, atât din București, dar și din țară.
Strategia de comunicare și promovare a campaniei în social media a fost dezvoltată și implementată de Alta Agentie, iar strategia și activitățile de PR de către Designed Visuals.