”Imaginea anului este chipul uman cu masca de pandemie. Depersonalizat. Fara sex, fara origine, fara expresie, vulnerabil, defensiv, ascuns, absent, inchis. Generic, global, uniformizat. Uman si totusi nu chiar”. La final sau la inceput de an, primim si poezie ascunsa printre raspunsuri de la Iulian Barbulescu, Brand Consultant & Creative Director Narativ. Nu vorbim cu el despre supravietuire, ci despre celelalte straturi ale lui 2020. Acelea care ne-au fortat sa facem mai mult: sa fim, sa devenim.
In 2020, Iulian a iesit din zona de confort: a mers pe carbuni incinsi si a intrat in apa cu gheata, a lansat un shop de productie VR/AR - Alice Immersive Lab, a inceput formarea unei echipe la Narativ, a invatat sa gateasca, s-a imprietenit cu busuiocul si patrunjelul. Despre toate aceste aventuri, povesteste Iulian dupa cum urmeaza:
Ce a fost cel mai greu, ce a fost usor, ce a fost bun, ce a fost urat
2020 a fost unul dintre anii in care am iesit cel mai mult din zona de confort. Am primit in viata mea o fiinta patrupeda blanoasa de care am grija zi de zi. Am mers pe carbuni incinsi si am intrat in apa cu gheata - multumesc Geo Bogdan, tabara Reboot. Am lansat un shop de productie VR/AR - Alice Immersive Lab - impreuna cu Andrei Ciobotaru si dupa 3 ani pe cont propriu am inceput formarea unei echipe la Narativ - care face branding si consultanta de content.
Supravietuirea este primul instinct in contact cu socul, dar el este un instinct de baza al mintii umane. Inteligenta si imaginatia umana poate si trebuie sa aspire la mai mult decat a supravietui. Se poate transforma. Poate deveni. Poate transcende realitatea. Cand eroul este supus unei incercari, el face mult mai mult decat sa supravietuiasca. Se transforma si devine altceva, iar lumea i se supune.
Ce ne tine in picioare in cele din urma sunt cei din jur, carora putem sa ne si sa le oferim cine si ce suntem. Energia, cunoasterea, afectiunea noastra. Cand simti ca viata ta merge prost, poate ca e momentul sa o traiesti mai mult pentru ceilalti si mai putin pentru tine. Always does the trick for me.
Arta & consum
Am consumat mai putin continut anul asta. Daca ar fi sa numesc ceva - Walking Dead, Nine Inch Nails, My Octopus Teacher. Enya. Vangelis. Carlos Nakai - muzica de meditatie amerindiana.
Se poate trai online?
Faptul ca am ajuns sa muncim, socializam si sa ne “distram” in fata unui ecran este fara doar si poate ceva toxic, contrar fiintei umane. O anomalie temporara. Daca e ceva de care toata lumea are nevoie cand intra in vacanta, este un tech detox. Cu toate astea, imi plac intalnirile online, dar mai mult de 4 pe zi nu prea intra. Teatru, bere, concerte sau yoga online mai putin. Prefer niste timp cu Jesse, cainele meu. Nu mi se pare ca putem trai normal doar online. E mai degraba un scenariu de film SF.
Shopping
eMag. AllBirds. Jerry’s Pizza. ZooPlus. Steam. PlayStation Store. Am cumparat un aspirator robot, unelte de gatit, birou si scaun, jocuri video, jucarii de caine. Haine spre zero. Travelling si events aproape zero. Going out aproape zero.
Trai obisnuit
Gatesc paste carbonara si paste cu ansoa. Iepure sau pui cu cartofi la cuptor. Omlete nebune, salate obraznice. Basic but tasty stuff. Asta a fost singura pasiune noua descoperita anul asta: gatitul. In aceeasi idee, m-am imprietenit cu niste busuioc, menta si patrunjel pe balcon.
Work
Am lucrat doua proiecte importante de branding pe Narativ, care sunt pe cale sa se lanseze. Unul medical si unul in horeca - de care suntem foarte mandri. Pentru ca avem niste clienti foarte curajosi, care inteleg contextul actual si cum sa il navigheze fara sa renunte la o viziune de brand coerenta, cu substanta. Anul urmator vom incerca sa fim un pic mai vizibili. Pana acum ne-am concentrat pe o crestere organica naturala, cu focus pe livrare, nu atat de mult pe PR. Ne dorim sa investim timp si pasiune mai ales in business-uri locale, care au nevoie mai mult ca oricand de work real, nu de festival.
Pe Alice - shop-ul de productie VR/AR - am livrat un proiect de web VR important pentru MRM - KFC, iar acum lucram cu ei la un alt proiect pe un alt brand si suntem foarte bucurosi ca agentia digitala nr. 1 din piata are incredere constanta in noi. Vedem un 2021 mult mai activ in zona de realitate virtuala si augmentata, pentru ca este un hero content ce se poate bate de la egal la egal cu video [si chiar sa castige]. Iar noi suntem gata sa livram totul pe astfel de proiecte - de la concept, la 3D, UI si dev imersiv, alaturi de o intelegere profunda a brand-ului.
Campanii care mi-au placut... de afara campania Cola de Craciun. Cu tatal ratacitor. Iar in Romania, ad-ul neo facut de Three pentru Banca Transilvania. Really fresh. Si, evident, ad-urile Catmobile.
Inspirational de final
Am devenit mult mai intelegator cu cei apropiati, dar, din pacate, mai mizantrop cu cei pe care nu ii cunosc. Cred ca anul asta a venit cu multa tensiune si a scos la suprafata adevaratele culori ale oamenilor. Am avut multe beef-uri - lol - in bula de Facebook si ceva unfriend-uri, pentru ca nu accept sa fiu cenzurat doar pentru ca gresesc uneori in legatura cu ceva sau gandesc diferit.
Gandirea critica este vitala in orice grup de oameni - chit ca e o echipa, o tara sau o planeta - iar parerile diferite trebuie ascultate. Alinierea generala in opinii nu este semnul unei societati sanatoase, democratice. Este de-a dreptul scary totalitarismul mascat de ochelari si limbaj educat - ma face sa am dubii serioase in legatura cu multi asa-zisi “lideri”. Voi fi foarte direct aici si voi afirma ca ma dezamageste si sperie de cativa ani lipsa de empatie a electoratului core USR-PLUS fata de restul romanilor, din celelalte categorii sociale. In pandemie insa totul devine si mai strident.
Ce mi-a lipsit anul asta... sa joc fotbal, sa ies cu baietii la bere si sa radem, sa merg la party-uri, sa calatoresc in afara tarii. Sa imi vizitez singurul bunic ramas in viata. Lucruri simple. Ce imi doresc pentru 2021? ... Sa nu ne pierdem umanitatea, luciditatea, echilibrul, empatia. Sa gasim cai de a deveni lideri indiferent de pozitia sociala sau profesionala. Sa il respectam cu adevarat pe cel diferit de noi, nu doar in teorie. Un lider construieste poduri, nu le da foc.
Imaginea anului este chipul uman cu masca de pandemie. Depersonalizat. Fara sex, fara origine, fara expresie, vulnerabil, defensiv, ascuns, absent, inchis. Generic, global, uniformizat. Uman si totusi nu chiar. Cand vom scapa de masca, ne vom recapata umanitatea.