[Cine a furat Craciunul] Ximena Cilibiu: Anul acesta Craciunul se simte mai mult decat se face. Avem nevoie cu totii de o apropiere emotionala cu cei dragi

[Cine a furat Craciunul] Ximena Cilibiu: Anul acesta Craciunul se simte mai mult decat se face. Avem nevoie cu totii de o apropiere emotionala cu cei dragi

Well, păi... Am putea raspunde la multe intrebari din 2020, cu acest well, păi... Iar continuarea nu ar fi prea satisfacatoare. Dar poate nu punem intrebarile care trebuie. De fapt, poate nici n-ar trebui sa ne punem intrebari. Sa lasam lucrurile sa vina de la sine. Noi stim cu totii prin ce am trecut, dar daca stam putin si ne gandim, Mos Craciun nu stie. El e izolat la Polul Nord si preocupat doar de cadourile noastre. Ce-ar fi ca, in loc sa ne gaseasca dezamagiti de 2020, noi nici macar sa nu-i spunem ce s-a intamplat?

N-avem decat sa ne facem bradul, sa ne gatim salata boeuf si sa gasim o scuza inventinva pentru faptul ca unii vom interactiona prin ecrane. Dar emotiile vor trece dincolo de ele.

Altfel, tot ce tine work, putem programa si rationaliza linistiti. Ximena Cilibiu, Managing Partner, Digital Wand, ne spune abordarea agentiei ei:

”Am gandit concepte cu scenarii hibrid pe care sa le adaptam in functie de situatia cu care ne vom confrunta. Este important sa fim relevanti in prezentul pe care il experimentam cu totii, astfel incat sa ne pastram autenticitatea si bunul simt in relatia cu emotiile de bucurie, a face bine si dorintele de a fi mai bine la anul.”

Povestim, in continuare, cu Ximena despre spiritul Craciunului in spoturi, despre clisee si campanii preferate.

 

Campaniile de Craciun

Campaniile dedicate sarbatorilor de iarna de anul acesta se regasesc sub aceeasi situatie tensionata si incerta caracteristica anului 2020. In ceea ce ne priveste, campaniile pe care le-am pregatit sunt limitate la un nivel minim de investitie, chiar si digitala, pe brandurile pe care le gestionam: landing page-uri, microsite-uri, tactici de loializare, strategii si planuri de social media si influencer marketing, media performance, CRM.

Desigur acestea s-au dezvoltat sub umbrela unor concepte care sa surprinda totusi atmosfera calda a sarbatorilor, dar intr-un context de distantare sociala si cu perspectivele optimiste ale unui an 2021 mai bun si bland. 

Bugetele au fost reduse, work from home, distanta sociala si uneori chiar infectarile printre cei cu care colaborezi au ingreunat si ingreuneaza procesele obisnuite de pregatire a acestor campanii. Timingul a fost singura constanta, “sarbatorile de iarna ne iau de fiecare data prin surprindere.”

Totusi, cele opt luni in care noi am experimentat wfh ne-au facut mai inventivi in a gasi solutii, mai eficienti si performam. Ne-am adaptat.

 

Atmosfera festiva

Well, pai atmosfera festiva inca nu a aparut la noi inca, ci doar asa, ca proiectie. Si ca exercitiu de lucru pe campaniile pe care le pregatim.

Asteptam prima ninsoare. Chiar si in anii anteriori, dupa 1 decembrie impodobeam bradul la birou si incepeam sa avem discutii legate de Secret Santa sau petrecerea de final de an.

Anul acesta Craciunul se simte mai mult decat se face. Avem nevoie cu totii de o apropiere emotionala cu cei dragi. Virtuala sau offline, dar neaparat in prezent si constienta.

 

Primul brief

Prima discutie legata de o campanie de Craciun a venit undeva prin luna septembrie, dar conceptul si planul de comunicare a fost agreat undeva in octombrie.

 

Campaniile de Craciun, in pandemie

Strategia pasilor marunti, de la luna la luna, chiar din doua in doua saptamani persista si in aceasta perioada. Deciziile si planificarea se fac contextual.

In aceasta perioada am realizat cu totii ca practicam o meserie in care pasiunea, experienta acumulata in toti acesti ani de practica, echipa si simtul umorului sunt ingredientele oricarei provocari.

Am avut doar cateva briefuri clare de la partenerii nostri legate de campaniile de Craciun, dar cele mai multe idei de campanii au venit proactiv din partea noastra.

 

Procesul de creatie

Din fericire sau din pacate, noi inca lucram de acasa. Chiar daca suntem mai eficienti cu meetingurile si braistormingurile, ne lipsesc intalnirile de la aceeasi masa. Abordarea noastra legata de branduri, de comunitatile pe care gestionam este legata de sinceritatea cu care abordam conversatia.

Sinceritatea care exprima faptul ca, de fapt, nu stim cum vor fi aceste sarbatori pentru noi toti. Astfel ca am gandit concepte cu scenarii hibrid pe care sa le adaptam in functie de situatia cu care ne vom confrunta. Este important sa fim relevanti in prezentul pe care il experimentam cu totii, astfel incat sa ne pastram autenticitatea si bunul simt in relatia cu emotiile de bucurie, a face bine si dorintele de a fi mai bine la anul.

 

Cea mai misto amintire de Craciun

Cele mai misto amintiri din agentie legate de Craciun sunt tocmai petrecerile de Craciun (!sic). Imi e dor de perioada aceea cu mult zumzet si situatii de criza de la birou, cand pana la urma intri in atmosfera aceea de bucurie, dans si voie buna. Da, imi e dor de asta.

Imi e dor “sa ne prostim” la petrecerea de Craciun a copiilor (in fiecare an avem doua petreceri: pentru copii si una pentru noi), cand cantam, ascultam povesti si spuneam poezii Mosului.

 

Campanii preferate

Hmm, grea alegere. Cred ca ma opresc insa la Mog, adica la campania Saisbury, 2015. Indiferent cate “tampenii” ni se intampla sau facem, e important sa ai sustinerea oamenilor dragi din jurul tau.

 

Cliseele

Cele mai enervante clisee in reclamele de sarbatori sunt legate de mancare, multa mancare ca mai apoi sa apara altele la medicamente pentru digestie sau cumpatare. Si aici nu fac nicio diferenta intre reclamele lor sau ale noastre.

 

Cea mai crazy idee pentru o campanie de Craciun

Cea mai crazy idee pe care am avut-o este sa petrecem ca de Craciun in timpul verii si invers. Mai ieseam astfel in monotonie. Ma rog, n-a iesit anul ala. Avem cateva mai misto, dar suntem pe principiul sa nu spui niciodata, niciodata.

 

Trendurile

Trendul care persista de cateva luni este legat de consumul produselor fabricate in Romania si ca magia sarbatorilor de iarna se regaseste in si printre fiecare dintre noi. Ca sarbatorile pot fi “altfel”, dar tot cu bun si bine. Ca anul acesta spiridusii-curieri il vor ajuta pe Mosu’ sa livreze cadouri si nu numai catre fiecare dintre noi mai mult decat in alti ani (cam asa).

 

Ce se vinde anul asta in spoturile festive

Optimism. Impreuna vom trece si peste aceasta perioada dificila.

 

Grinch sau colinde din septembrie

 Imi place sa cred despre mine ca nu sunt grinch si da, imi plac colindele in decembrie.

 

Ce iti place cel mai mult de Craciun

Recunosc ca este sarbatoarea mea preferata, cu toate ca nu-mi place anotimpul. Imi place leneveala la un vin fiert sau cappuccino, cu o carte buna sau floricele in fata unui film siropos cu zurgalai. Imi place sa fac urari si sa primesc urari, insa cel mai mult imi place sa am oamenii dragi aproape si acea constientizare ca am oameni frumosi langa mine, pentru care sunt recunoscatoare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related