[2020. Ghid de supravietuire] Dragoș Smeu: Am intrat cu toții în personalul celuilalt, am văzut copiii clienților pe Google Meet și asta ne-a făcut mai înțelegători unii cu alții

[2020. Ghid de supravietuire] Dragoș Smeu: Am intrat cu toții în personalul celuilalt, am văzut copiii clienților pe Google Meet și asta ne-a făcut mai înțelegători unii cu alții

A fost un an nebun, le vom povesti nepoților, am învățat să gătim, am văzut frigiderele și canapele colegilor, le-am cunoscut familiile fără să vrem, am ajuns la capătul Netflixului. Dând ironiile la o parte, daca am putea defini 2020, am spune ca a fost domestic și asta nu e cel mai rău lucru care ni se putea întâmpla. O parte din intimitatea asta colectivă ne-a făcut mai empatici, crede Dragoș Smeu, General Manager @ Mavericks. The Agency. Bine totuși că se termină, ca să putem face liste lungi, lungi, cu ce nu ne dorim să luăm cu noi în 2021. 

Cred că partea cea mai grea a fost lipsa de predictibilitate. Nu știm/știam cât va ține, când urmează alt lockdown, când și dacă mai lucrează curierii, ce avem voie să facem, unde putem merge în vacanță, dacă vor avea și clienții bani să ne plătească. A fost un an nebun cu totul și mă bucur să răspund la întrebări acum, la final de 2020 cu speranțe la un 2021 mai predictibil.

Continuăm bilanțul comun al lui 2020 și vorbim cu Dragoș despre cărți, copiii și magneții de frigider ai clienților, proiecte interesante și viața online. 

 

Ce a fost greu, ce a fost ușor, ce a fost bun, ce a fost urât

A fost cel puțin un an cât trei, asta-i sigur. A fost un roller coaster emoțional din martie și până acum și oricât de mult mi-ar plăcea parcurile de distracție și adrenalina tare mult mi-aș dori să se termine mai repede și să intrăm într-un ritm de viață ceva mai plictisitor :) 

Cred că partea cea mai grea a fost lipsa de predictibilitate. Nu știm/știam cât va ține, când urmează alt lockdown, când și dacă mai lucrează curierii, ce avem voie să facem, unde putem merge în vacanță, dacă vor avea și clienții bani să ne plătească. A fost un an nebun cu totul și mă bucur să răspund la întrebări acum, la final de 2020 cu speranțe la un 2021 mai predictibil.

 

Ce a ajutat 

Comunicarea cu colegii, familia, prietenii. Chiar dacă am înlocuit întâlnirile în oraș sau în familie cu Zoom-urile și Meet-urile totuși au fost de o calitate mai bună. Știam de ce suntem acolo, știam că aveam nevoie unii de ceilalți și ne-am bucurat mai mult unii de ceilalți. Am folosit acel timp petrecut la distanță cu cei dragi mult mai bine, ne-am împărtășit mai mult din planuri și temeri și la final acest lucru a fost un câștig. Da, poate am mai redus cercul de oameni dragi dar am câștigat conexiuni mai puternice cu aceștia. 

 

Cât ai reușit să citești și ce

Statul în casă a ajutat mai mult și la numărul de pagini citite pe an, e drept dar nu așa cum planificasem la început de an. În aprilie-mai am avut pur și simplu un blocaj din a mai citi cărți de marketing sau management (am făcut switch-ul către Youtube și podcasts în mașină) și am început să citesc ceva ce în 2019 nu mai aveam răbdate pentru asta: beletristică. Am început cu Guzel Iahina și a sa ‘Zuleiha deschide ochii’ și probabil voi încheia anul tot cu ea și cu cartea ‘Copii de pe Volga’. Cred că am avut nevoie de ceva complet rupt de realitatea în care trăim, care să nu mă ‘ajute’ cu ceva direct, o fereastră pe care să mă uit fără să mă gândesc la piesele din puzzle-ul pe care îl văd pe geam.

 

Ce ai vrut să citești și nu ai apucat

Aici am o listă maaare :) Mi-aș dori să mai citesc Kafka și poate Eugen Ionesco. Cred că după acest an absurd am nevoie de ceva literatură absurdă.

 

Cea mai discutata carte în bula ta

Acum este cartea lui Barack Obama, ‘Pământul făgăduinței’. Am pus ochii pe ea încă de la precomandă și săptămâna trecută am și intrat în posesia ei. Tot săptămâna trecută am văzut destul de mult buzz pe Instagram cu această carte :) Am citit câteva pagini, pare promițătoare, mai ales că vor fi două volume de câte 700 de pagini. Multe lucruri împărtășite cu noi și mă bucur de asta. 

 

Cât de mult ai îmbrățișat online-ul

Cred că cel mai tare lucru care s-a întâmplat online a fost continuarea sărbătoririi zilelor de naștere în Mavericks. A început de la un coleg care de ziua lui ne-a livrat tuturor o bere și ceva de ronțăit și de la 5-6 am intrat într-un call cu toții și l-am sărbătorit. Da, nu a fost chiar ca în viața ante-pandemie dar a fost și asta e cel mai important. 

În rest, nu pot spune că am trecut foarte mult online; oricum eram :) Poate mai mult timp pe site-urile de gătit pentru inspirație de ceva care să nu aibă același gust cu celelalte lucruri pe care le-am tot făcut în această pandemie

 

Cât zoom/ google meets ai dus

O întrebare foarte bună. Acum realizez că poate aș fi putut monitoriza cumva timpul petrecut în zoom/g meets în aceste 9 luni de pandemie. Cred că aș putea spune că am avut o medie de 3 ore de zoom zilnică. Au fost zile cu call-uri de dimineața până seara dar și zile ceva mai liniștite. Partea bună cu toate aceste call-uri este că am schimbat chit-chat-ul de început de meeting cu ‘ce interesant arată mobila ta / bucătăria ta / magneții de pe frigider / tabloul’. Am intrat cu toții mult mai mult în personalul celuilalt, am auzit, uneori am și văzut copiii clienților pe Google Meet și cred că asta ne-a făcut mai umani și mai înțelegători unii față de ceilalți. 

 

Concluzia: ai putea trăi online?

Clar nu! Putem trăi și online, asta-i sigur, dar nu exclusiv. Cred că am înțeles mai bine acum puterea online-ului și faptul că această tehnologie a fost singura care ne-a ținut apropiați, care chiar a funcționat fără întreruperi indiferent de numărul de cazuri și care a reușit să mențină multe locuri de muncă. 

 

Cel mai interesant proiect

Probabil este Mavericks Digital Academy. Aveam în plan pentru anul acesta să facem cu Andra Negru primul curs integrat de performance media. Vorbisem și pentru sală, organizare, totul era pregătit. Doar că nu m-aș fi gândit că vom avea o pandemie anul acesta :)) După ce am anulat tot în martie și după ce am văzut în aprilie că nu e totuși un capăt de țară ne-am repliat și în mai am anunțat cursul 100% digital. Am avut emoții că oamenii nu se vor înscrie sau că vor avea o reticență la a avea un curs online dar a funcționat chiar foarte bine. În modul acesta am putut avea cursanți din Alba Iulia sau chiar pe cineva relocat în Italia în perioada aceasta :) În plus, am avut deja 2 ediții și în 2021 o vom anunța și pe a treia.

 

Cea mai tare campanie din 2020 

Sunt un fan al campaniilor Nike, recunosc. You can’t stop us mi-a plăcut de când am văzut prima dată campania. Și da, recunosc, în timp ce mă uitam a doua sau a treia oară la el cred că mi-a intrat ceva în ochi :)

 

Mai mizantrop sau nu după 2020?

Mizantrop clar nu. Ba dimpotrivă! Vorbeam cu niște prieteni că abia aștept să treacă această nebunie pentru a-i lua mai apoi în brațe pe toți. Cred că după ce lucrurile vor reveni la normal vom fi mai dornici de a fi oameni, de a ne comporta ca niște adevărate animale sociale ce suntem. Ne-am dat seama acum cu această distanțare că suntem conectați iremediabil unii de ceilalți și asta nu e deloc un lucru rău. Dimpotrivă.

 

Ce ți-a lipsit cel mai mult anul acesta

Cum am zis și mai sus, cred că îmbrățișările :) Nu eram neapărat un om foarte tactil, să-i zicem, dar am simțit lipsa îmbrățișărilor. Chiar am aflat la un search pe Google că avem nevoie de 8 îmbrățișări doar pentru… mentenanță. Așa că probabil suntem cu toții cu mult în spate :)

 

Gif-ul anului

GIF-ul care descrie anul e tot cu îmbrățișări... Sau lipsa lor :) 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related