[Ad Music] Andreas Aron: Soundtrack-ul din reclame tinde spre autenticitate, dar una controlată

[Ad Music] Andreas Aron: Soundtrack-ul din reclame tinde spre autenticitate, dar una controlată

Muzica de reclame se supune acelorași reguli publicitare, ca toate celelalte elemente ce compun un ad, ne asigură Andreas Aron, Group Creative Director, Leo Burnett Bucharest. Asta înseamnă implicarea clientului, tăierea și spânzurarea până la găsirea formei ideale prin care sunetul să se pupe cel mai bine cu imaginea ce trebuie comunicată în cele 30 de secunde. 

"În acest moment soundtrack-ul din reclame tinde spre autenticitate, dar una controlată. În sensul în care scopul este de a obține un produs care sună ca și cum ar fi fost făcut de o trupă, dar care, de fapt, are un brief în spate", spune Andreas Aron.

Andreas spune că librăriile de muzică sunt companie bună, cu toate astea pe unul din brandurile pe care a lucrat anul acesta, Telekom, a folosit doar muzică originală, una dn trupele cu care a colaborat fiind Șuie Paparude. Și că îi vine să de mai tare volumul când intră reclama la Kaufland cu Surorile Osoianu și Subcarpați.

 

Sunetele ultimului deceniu

Muzica din reclame are un rol foarte clar, să susțină conceptul și mesajul. Asta nu s-a schimbat. Ce s-a schimbat e ce se ascultă, deci automat și ce muzică avem în reclame. Anumite genuri muzicale devin mai populare și o să le regăsim și în spoturi, într-o oarecare măsură. E un spectru.

 

Clișee vs. Originalitate

În primul rând, vreau să răscumpăr un pic cuvântul clișeu. Ce bine că există clișee și că ne sunt accesibile. Orice clișeu este o scurtătură cognitivă prin care putem comunica (stări, tematici, idei etc.). E super folositor când ai doar 30 de secunde ca să transmiți ceva. 

Așa. În acest moment soundtrack-ul din reclame tinde spre autenticitate, dar una controlată. În sensul în care scopul este de a obține un produs care sună ca și cum ar fi fost făcut de o trupă, dar care, de fapt, are un brief în spate. E ceva enorm de greu, dar știu că deja sunt oameni care lucrează în această direcție. Abia aștept să le iasă.

 

Toate reclamele sună la fel. Sau...?

Uneori muzica e neglijată și se apelează la ceva generic. Sigur, reclama o să funcționeze, dar o să se omogenizeze în calup.

 

Muzica de librărie

Librăriile de muzică sunt prietenele noastre. E o mică artă, căutatul de muzică într-o librărie și rezultatele pot fi super tari. Dar muzica de librărie are și ea o limită, normal. Dacă spotul filmat este unul complex care are nevoie de o coloană sonoră și nu de o muzică de fundal, compoziția originală, lucrată pe montaj (eventual), este regină. Dar asta depinde de complexitatea proiectului. E un spectru. Nu e o regulă, depinde foarte tare de proiect, platformă etc. Spre exemplu, anul acesta pe Telekom am folosit doar muzică originală.

 

Soundtrack-ul clienților

Se implică, există preferințe, se dă feedback și se modifică orice compoziție. Muzica este supusă acelorași reguli publicitare.

 

Sound of money

Nu am date concrete pe acest subiect, dar sunt sigur că și domeniul acesta a suferit la fel ca toate celelalte în această perioadă.

 

Artiștii locali și reclamele

În agenție îți zboară pe la urechi multe nume mișto, așa, de la un birou la celălalt. Dar strict pe contul meu, Telekom, cea mai recentă colaborare cu cineva din țară a fost una cu băieții de la Șuie Paparude.

 

Ca la Radio sau ca pe Social Media?

Haha, asta e o întrebare grea. Ca să dau un răspuns, trebuie să fac o generalizare destul de mare, dar bine, hai că o fac. Nu vreau să vorbesc de genuri, totuși. Mai repede, vreau să discut despre sunete și texturi. Sunt anumite sunete, sintetizatoare, motive ritmice și acorduri, care descriu un peisaj sonor optzec, întunecat (cu precădere minor) care trece dincolo de genuri și se regăsește în toată muzica compusă și implicit în mediile în care este difuzată: radio, pe net etc. Dar din nou, e un spectru.

 

Brandurile care sună bine

Sunt convins că orice brand se îngrijește de subiectul ăsta. Muzica din reclame poate fi considerată un pilon de brand, grija față de ea e reală. Dacă e să vorbim de branduri care pun accent pe muzică în reclamele lor (recent sau nu), am sta aici toată ziua. Totuși, vreau să zic că dau mai tare volumul când aud reclama aniversară Kaufland cu Subcarpați și Surorile Osoianu.

 

Schimbări pe ritm de Covid 19

Cred că e prea devreme să ne dăm seama. Până la urmă studiourile sunt funcționale, microfoanele merg, artiștii cântă în continuare. Cu siguranță, schimbarea va exista, dar va trebui să așteptăm să vedem care va fi ea exact.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related