[2020. Ghid de supravietuire] Eugen Predescu: Tinand cont de tot ce s-a intamplat, putem sa traim online si suntem nevoiti sa o facem

[2020. Ghid de supravietuire] Eugen Predescu: Tinand cont de tot ce s-a intamplat, putem sa traim online si suntem nevoiti sa o facem

Anul acesta, am vorbit despre: adaptarea businessului, noul context, clienti, munca de acasa, planuri de marketing. Despre job, piata, strategii de criza. La sfarsit de 2020 lasam loc pentru omenesc. Bilantul traditional pe care il faceam pe IQads cu ajutorul oamenilor din comunicare devine un ghid de supravietuire unde vorbim despre toate cate s-au intamplat anul acesta: zoom in pijamale, cumparaturi online, filme si seriale cu care ne-am petrecut timpul, viata cu toate ale ei. 

Eugen Predescu, CEO Canopy, a cumparat mult echipament sportiv in 2020, a invatat disciplina, a testat multe gin-uri, a facut tort de ciocolata si a descoperit exercitiile de tip calisthenics. Poate sa traiasca online, dar ii lipseste viata offline.

Pentru mine cel mai urat lucru a fost distantarea sociala. Mi-e dor de o petrecere, de calatorii fara restrictii, de atmosfera din birou, de conferinte sau training-uri offline

Cum a supravietuit pana acum in pandemie Eugen, care sunt concluziile lui 2020 si cum arata bilantul lui de job & viata domestica, vedeti in randurile de mai jos: 

 

2020. Ce a fost cel mai greu, ce a fost usor, ce a fost bun, ce a fost urat.

Ca in orice lucru nou, cel mai greu a fost inceputul :) Atunci nu aveam repere din punct de vedere business, masuri de preventie sau gravitate si vedem in jurul nostru cat de haotic si diferit devine totul peste noapte. Desi conform cautarilor pe Google, nici macar dupa 25 de saptamani de la primul caz COVID in Romania nu instrasem pe o panta de acceptare a situatiei - ca si reper britanicii au acceptat situatia BREXIT-ului in 10 saptamani, prima luna a fost cu adevarat obositor de dinamica. La inceput toata lumea voia sa isi blocheze orice plata, dupa care am ales sa cumparam impulsiv din magazine, dupa ne-am mutat pe online. Clientii au cerut rezilierea contractelor la mijlocul lunii martie, dupa care isi doreau sa reluam colaborarea la inceputul lui aprilie.

Fiind unul dintre norocosii care lucreaza in online marketing, pentru mine a fost usoara adaptarea la work from home. Noi la Canopy mereu am fost deschisi catre aceasta zona, dar niciodata nu ne-am luat toti colegii simultan work from home pentru o perioada atat de lunga. Desi ne asteptam ca procesele sa trebuiasca regandite, sa ne schimbam modul de a lucra la nivel de echipa, toate ajustarile au venit natural. Nu am schimbat niciun proces, doar am adaptat canalele de comunicare.

Cum orice poveste vine si cu parti bune, nici 2020 nu se abate de la regula. Din punctul meu de vedere empatia si digitalizarea au fost marile atuuri ale anului.

Toti ne-am simtit datori sa ajutam, fie ca era vorba de a ne implica in ajutorarea altora, de a dona, de a indruma, de a purta masca sau de a sta in casa. Empatia s-a vazut si in toate campaniile de marketing ale marilor companii. S-a vazut un switch puternic de la comunicarea comerciala la cea bazata pe emotie si empatie.

Restrictiile pandemiei au facut ca digitalizarea sa fie o lectie predata peste noapte la care toata lumea si-a luat notite si a pus in practica cele invatate. Luna aprilie ne-a aratat ca oricine poate achizitiona online, indiferent de varsta, zona a tarii sau studii. Daca majoritatea magazinelor online considerau ca audienta de interes pentru ei este data de persoane care lucreaza in corporatii, cu un venit minim lunar de 1000 EUR, luna aprilie ne-a aratat ca interesul pentru online shopping este mult mai mare de atat.

Pentru mine cel mai urat lucru a fost distantarea sociala. Mi-e dor de o petrecere, de calatorii fara restrictii, de atmosfera din birou, de conferinte sau training-uri offline. Anul trecut, de Black Friday, am fost toata echipa la birou, am inceput seara cu pizza si bere, a urmat un super concert in sala de sedinte marca Marian Vasilescu, iar la miezul noptii am dat drumul la campanii si am numarat conversii pana spre 3, 4 dimineata. Desi din punct de vedere cifre, si Black Friday 2020 a aratat bine de tot, ne-a lipsit mult atmosfera data de interactiunea face to face. Speram ca anul viitor vom putea relua vechiile obiceiuri.

 

Ce a ajutat cel mai mult 

Nu stiu cum ar fi aratat acest an fara disciplina. In luna martie a crescut mult nevoia de atentie a clientilor, a trebuit sa gandim si sa regandim strategiile, sa cautam solutii aplicate pentru fiecare business in parte, factori care cumulati au dus la un volum crescut de munca. In plus, faptul ca eram obligati sa stam in casa a facut ca programul nostru sa devina haotic, iar stilul de viata nu tocmai sanatos. Cand am realizat ca lucrurile nu merg intr-o directie buna am inceput sa ma fortez sa ma trezesc cat mai devreme, sa incep ziua cu o ora de sport, sa fiu atent la ce mananc, iar weekend-urile sa le folosesc pentru a ma deconecta pe cat posibil de munca.

 

Cat de mult ai imbratisat online-ul

Online-ul a fost mereu o parte importanta din viata mea. Cu toate astea in perioada pandemiei am schimbat modul in care m-am folosit de el. Daca inainte pentru mine online-ul era 50% munca, 35% entertainment si 15% informare, in pandemie proportiile au fost 50% munca, 35% informare/diy si 15% entertainment. In plus, cred ca au mai aparut 2-3 ore in plus pe zi de folosire a online-ului.

Pentru noi adaptarea la Google Meets, Zoom a fost destul de usoara, deoarece, fortati de traficul din Bucuresti, am incercat sa mutam cat mai multe intalniri in aceasta zona inca din perioada prepandemie. Desi poate nu dezvolti mereu aceeasi conexiune prin video call-uri, te ajuta mult sa eficientizezi timpul.

Era o traditie ca in fiecare vineri sa avem "Happy Friday". Concret, Canopy facea cinste echipei cu pranzul, noi puneam telefoanele pe masa, mancam si socializam, iar daca cine isi ridica telefonul trebuia sa plateasca toata nota. Cum suntem o echipa mare si pofticioasa, nimeni nu se atingea de telefon :) La Canopy echipa si conexiunea dintre colegi au fost mereu pe primul loc, asa ca am continuat traditia "Happy Friday", dar am adaptat-o contextului. In fiecare vineri avem intalniri cu rolul de a intari unitatea la nivel de echipa. Am inceput cu jocuri online, dar nu ne-am limitat doar la asta. Am share-uit poze din copilarie, talente pe care le avem, visurile noastre, vacante pe care le-am avut sau ni le dorim, experiente care ne-au format si nu numai.

 

Concluzia: Ai putea trai online sau nu?

Tinand cont de tot ce s-a intamplat in aceasta perioada putem sa traim online si suntem nevoiti sa o facem pana cand se rezolva toata nebunia. Dupa sunt sigur ca ne vom bucura maxim de experientele offline.

 

Shopping de pandemie

Pot spune ca am ales sa sprijin cat mai mult business-urile din domeniu HORECA. Cel putin 2 weekend-uri pe luna am fost plecat undeva in tara, in locatii mici si retrase, am comandat destul de multa mancare online, iar cu cei de la BestValue am retrait experienta Duty Free - practic le-am incercat toate gin-urile in aceasta perioada :)

 

Ce lucruri inutile si scumpe ai cumparat

Nu pot spune ca am cumparat lucruri inutile si scumpe. Desi nu am considerat ca sunt inutile la momentul achizitiei, pot spune ca am cumparat bilete de avion pentru un zbor intern, am sunat compania cu o zi inainte sa vad daca va avea loc zborul, am primit confirmare, am mers la aeroport pentu zbor si am fost anuntat la check-in desk ca zborul a fost anulat.

 

Ce lucruri utile ai cumparat

Un mare sprijin pentru mine in aceasta perioada a fost sportul. Am achizitionat destul de mult echipament sportiv, suplimente nutritive si o boxa care sa ma motiveze sa-mi duc la bun sfarsit antrenamentele.

 

Ce ai invatat sa gatesti

Daca pana acum punctele mele forte erau steak-ul si gratarul, acum ma pot mandri si cu un tort de ciocolata cu visine foarte bun - gasiti reteta aici. Inca un lucru pe care l-am incercat in perioada asta si este incredibil de bun, este branza camembert la gratar.

 

Pasiuni noi

Au inceput sa imi placa foarte mult exercitiile de tip calisthenics (exercitii fizice care se bazeaza pe lucrul cu greutatea propriului corp). Denumirea calisthenics provine din doua cuvinte grecesti - kalós (καλός), care inseamna frumos si sthenos (σθένος), care inseamna putere. Acest tip de antrenamente erau folosite si de armata spartana. In doar cateva saptamani de antrenamente intense am reusit sa pot sa stau din nou in maini :) Pentru cei care vor sa incerce, recomand acest canal YouTube.

 

Cel mai interesant proiect

Peste 80% din echipa Canopy este formata 100% in-house. Si acum imi aduc aminte ca in urma cu 4 ani si jumatate ma alaturam echipei ca si intern, dupa o experienta de 7 ani in domeniul asigurarilor. Pandemia nu ne-a facut sa renuntam la ideea de a creste oameni, dar am regandit internship-ul pe care noi il faceam offline si am creat un program 100% online. Provocarile au fost mari, deoarece a trebuit sa gandim totul mult mai concentrat, structura trebuia sa fie mult mai clara si noi mai bine organizati. Trebuia sa reusim sa pastram prin intermediul online-ului interesul si motivatia internilor la cote maxima, desi urma un program greu, intensiv si lung - 6 saptamani.

Cum nicio fapta buna nu ramane nerasplatita, acesta a fost cel mai scalabil program de internship pe care l-am avut. Din 60 de aplicanti am selectat 21 de persoane super pasionate. Desi au fost numeroase probe eliminatorii pe parcursul programului, din cei 21 de interni, 20 au terminat internship-ul. In urma evaluarilor finale am ramas cu 7 noi colegi. Inainte de pandemie aveam programe de internship cu maxim 4 interni, dintre care ramaneam in medie cu 2 noi colegi. Acum am reusit sa restrangem la jumatate durata programului si sa ramanem cu de 3 ori mai multi colegi.

 

Inspirational de final

Din punctul meu de vedere, 2020 ne-a facut sa fim mai empatici si responsabili. Desi nu ne-am vazut cu atat de multe persoane, am continuat sa comunicam mult, ne-am implicat in cauze si grupuri noi, am invatat si ne-am adaptat. Pandemia ne-a facut sa constientizam si mai mult ca suntem fiinte sociale si adaptabile.

Pentru mine 2020 a fost despre siguranta, natura si digital.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related