[REC si la podcast] Maria Mărgărit & Ioana Popescu: Ne saturasem sincer de reguli, de parenting, de egouri galagioase, de felul in care ne judecam pe noi si pe celelalte

[REC si la podcast] Maria Mărgărit & Ioana Popescu: Ne saturasem sincer de reguli, de parenting, de egouri galagioase, de felul in care ne judecam pe noi si pe celelalte

Femeile sunt înconjurate de multe ”ar trebui”, iar după ce devin mame, lista asta cu trebuie devine aproape infinită. Presiunea societății, dar și a cercului intim, ambiții, așteptări, prejudecăți. Și ce mai rămâne după ce le dăm pe toate la o parte? O forță incredibilă, au descoperit Maria Mărgărit și Ioana Popescu, realizatoarele podcastului De fusta mamei. Maria este Life Coach certificat, Ioana este marketer. Împreună au făcut De fusta mamei, o serie de discuții cu substrat între mame, vedete, specialiști, despre transformare, respect, psihic și viață în general. 

Asa cum incep majoritatea proiectelor mamelor, podcastul a inceput pe taramul concediului de maternitate. Intalnindu-se des si vorbind despre toate, si-au dat seama ca femeile au multe de zis si de impartasit. De la ”Cum se naște respectul de sine? Cu Nadine Voindrouh” la “Ce atârnă de fusta mamei? Prejudecăți și trăiri, cu Irina Fodor”, podcastul se vrea un jurnal de viață necosmetizat. Poate fi ascultat pe Spotify, Apple Podcasts și alte platforme de podcasting disponibile aici sau văzut aici.  

“Recunoaștem că sunt multe prejudecățile care atârnă De Fusta Mamei... dar tot De Fusta Mamei sunt agățate viața și devenirea. Societatea noastră are nevoie de această putere maternă care, descătușată de percepțiile bune sau rele, de regulile despre așa da și așa nu, poate aduce forță vitală comunității noastre, conștientizare și pace”, spun realizatoarele

Maria și Ioana povestesc mai jos cum s-au intalnit, cand s-au gandit prima data la ideea unui astfel de podcast, cum aleg temele si invitatii si ce au descoperit de cand au pornit De Fusta Mamei. 

 

Cum v-ați întâlnit

Maria: Ne cunoastem de muuuulta vreme. Ioana a fost colega de generala a verisoarei mele, iar apoi, pur intamplator, in clasa a 7-a am facut impreuna pregatire la mate. Am fost si colege de clasa in liceu, in facultate si, desigur, prietene. Avem familia noastra de fete, de zeci de ani, o prietenie cum, sincer sincer, rar mai vezi. Din ea face parte si Irina Fodor, invitata in al doilea episod De Fusta Mamei.

Ioana: Eu sunt brand manager, cu peste 10 ani de lucru in marketing, in mediul corporate, la JTI si Ursus, iar Maria este life coach, absolventa a unui program de nivel PPC si free lancer pe strategie de brand. 

 

Povestea podcastului

Ioana: Asa cum incep majoritatea proiectelor mamelor, si povestea asta incepe in taramul concediului de maternitate. Eu si Maria, intalnindu-ne des, discutam despre viata, societate, parenting... Ne-am dat seama cata liniste aduce rolul de mama, atunci cand dam volumul incet la tot ce este in jur. Pentru ca ne saturasem sincer de reguli, de parenting, de diversificare, de egouri galagioase, de felul in care ne judecam pe noi si pe celelalte.  Si am realizat ca e timpul sa revenim la esenta noastra, aia vulnerabila, aia creatoare.

Asa ca, intr-o zi de august, am hotarat sa facem un proiect care sa cuprinda toate nuantele discutiilor, trairilor si dorintelor noastre: un podcast in care sa lasam femeile sa vorbeasca si sa ii fascineze pe oameni. 

Maria: Femeile au multe de zis, multe de trait, multe de impartasit. Cand sunt ele insele, au o forta care inspira pe oricine. Stii cum e, dupa o varsta iti dai seama ca e chiar bine sa o asculti pe mama!

 

Invitatii & temele

Ioana: Ohooo... In alegerea invitatilor si a temelor avem multa strategie si documentare, pentru ca ni se pare cel mai important sa avem un continut cu adevarat valoros, care sa respecte total misiunea despre care am vorbit.

Prima regula este ca invitatul sa fie o prezenta de la care sa avem ce invata. A doua este aceea ca invitatii sa atinga zone diferite ca tema generala – transformare si copii, iubire si relatii, respect si feminitate, psihic si spiritualitate, dar si ca profil – ne-am gandit la specialist (psiholog, sexolog, moasa etc.), persoana publica/influencer, om de business cu o poveste misto, ”guru spiritual”, activista, artista, un tata misto.

Maria: Noi deja stim la cine vrem sa ajungem, sper sa ne si iasa ca sa putem picta acest tablou complex si interesant!

Ioana: Legat de episodul in sine, invitatul stie doar titlul si obiectivele, pe care noi le pregatim cu atentie inainte, adica ce ne propunem concret sa oferim ascultatorilor.  Asadar discutia este una free-style, pentru ca ne lasam surprinse de moment si de invitat, dar totusi sustinuta de o viziune clara, pe care eu si Maria o punem la punct.

 

Ce înseamnă un interviu bun

Maria: Un episod bun este un episod in care, ghidate de o misiune curata si puternica, mastile si zidurile cad, atat la noi, cat si la invitati. Un episod bun este o discutie autentica, bazata pe un interes si o curiozitate fata de celalalt ce nu pot fi mimate. Este si un dialog cu miza pentru public, in care si noi si invitatul dam totul ca la urechile lor sa ajunga adevaruri spuse intr-o nota usor de urmarit, simpla, fara umplutura...

 

Evolutia podcastului in romania

Ioana: Iti spun sincer ca nu am urmarit evolutia, pentru ca pe noi nu ideea de podcast ne-a incantat, ci misiunea din spate. Nu sunt nici foarte multe date publice si care pot fi verificate – ascultari, ascultatori unici, abonati, pentru ca platformele nu le afiseaza.

Podcastingul, asa cum il percepem noi, este acela de ti-l pui in casti in metrou, in masina in drum spre casa, in timp ce gatesti sau faci sport. Ascultatori activi, care se si aboneaza la Spotify, Apple Podcasts, care stiu de Google Podcasts, Breaker, Overcast etc., cred ca sunt foarte putini, pana in 10k.

Maria: E clar loc de crescut si de educat publicul in directia ascultarii de podcasts, dar cred ca mai important este sa le oferim oamenilor continut bun dupa care sa vina singuri.

 

Surprize si descoperiri

Maria: A fost foarte amuzant inceputul. Am cunoscut o echipa de productie super draguti care ne-au si ajutat sa conturam mai bine ”produsul” nostru. Initial ne-am lasat inspirate de Red Table Talks si am incercat un fel de emisiune inregistrata, audio si video. Am pus in scena conceptul, cu lumini, oameni la sunet, operatori, intr-un fel de platou dedicat pentru ca baietii s-au oferit, pro bono, sa ne ajute. Insa, dupa ce ne-am vazut discutand la o masa rotunda, in acel setup nebun, super dichisite si bombastice, ne-am dat seama ca ne simtim ca la Callatis 2000. Si ca tot continutul nostru se pierde in forma, iar pentru noi conteaza mai mult nivelul discutiei! Asa ca provocarea asta a fost: sa gasim calea pentru cine suntem, care ne este misiunea si cum sa ajunga ea la cat mai multi oameni, fara sa ne pierdem vreo secunda esenta.  

 

Provocarile si libertatile podcastului

Ioana: Sa faci un podcast nu este dificil – te poti inregistra cu echipament basic (sau chiar remote), urci gratuit pe Anchor.fm care iti populeaza automat episoadele pe toate platformele de podcasting (si mai sunt zeci de alte variante), iti faci un logo, un vizual... E usor, e la indemana.

Este simplu sa incepi, dar dificil este sa pastrezi nivelul cat mai sus, sa surprinzi din nou si din nou si sa ai continuitate.

Maria: Sincer… momentan nu am avut mari provocari. Toate s-au asezat si se aseaza. Avem peste 350 de ascultatori per episod in nici 1 luna, ceea ce cred ca este foarte bine. Ne este usor, pentru ca nu ne gandim decat sa facem treaba buna si sa ne bucuram de proiectul asta. Vom vedea.

Ioana: Ai toate libertatile din lume. Ce vrei mai mult decat a discuta cand vrei, ce vrei si cu cine vrei? Ingradirile cred ca sunt tehnice, nu la nivel de continut: daca vrei sa se auda super bine si sa ai un produs curat, ai nevoie de echipament bun, de productie, editare, ba chiar de un studio misto unde invitatul tau sa se simta in siguranta.

 

Recomandari

The Goop Podcast, al companiei lui Gwyneth Paltrow, Jay Shetty, M.C.N Podcast si Andi Moisescu pe alocuri (depinde invitat), Real You al lui Petre Barlea (episoade educative despre psihic). Cam atat, deocamdata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related