La inceput a fost fun, apoi lucrurile au devenit serioase. Probabil ca asa s-a intamplat cu cei mai multi dintre influencerii de pe TikTok. Switch-ul a venit in momentul in care au vazut potentialul platformei si s-au pus pe treaba. Brandurile au vazut potentialul lor si asa functioneaza acum legile lumii online. Noi continuam seria noastra cu Alex Trif, un influencer specializat in tranzitii.
”Nu exista o discrepanta mare intre ceea ce postez eu si continutul branded. In mare parte, continutul branded cere sa arati trecerea de la o stare la alta, before and after produs, sa zic asa, iar cel mai usor mod prin care poti exemplifica, este prin tranzitii.”
Alex spune ca este prezent pe platforma de la inceputul ei si ca, in principiu, va fi pana la final. Canalul lui - @alextrif - are 850.5k followeri si 27.7 milioane de like-uri. Ne povesteste el detalii despre cum l-a creat si cum vede fenomenul, in randurile de mai jos.
Cum ai descoperit TikTok
Am descoperit aplicatia chiar de la inceputul ei si am realizat ca vreau sa fiu creator de continut din momentul in care am vazut ca apareau zeci de comentarii in care oamenii isi exprimau aprecierea fata de continutul meu.
Nu am avut nicio strategie cand am inceput sa postez pe TikTok. Totul a fost doar de fun, numai ca in timp, am realizat ca se pot face mult mai multe din asta si motivatia a fost alta.
Care-i treaba cu toate functiile din TikTok
Sunt multe efecte, filtre, functii care te ajuta sa faci content cat mai cool, dar niciodata nu au fost greu de inteles. Cu un mic research se rezolva rapid.
Continutul
Am inceput cu tranzitiile. Acesta e domeniul pe care il stapanesc cel mai bine si practic nisa care m-a facut cunoscut. Nu cred ca va exista moment in care o sa ma opresc din a face acest tip de continut.
Next level
Nu am pornit niciun challenge oficial, dar cu siguranta am creat un video pe care l-a preluat mai multa lume. Regulile de baza in a incepe un challenge e sa fie usor, pentru a putea fi creat de catre cat mai multe persoane, iar ca plus, sa fie realizat pe un sunet care sa prinda bine.
Evident, impreuna cu echipa mea de la Squad Influencers am realizat unele dintre cele mai reusite challenge-uri pe TikTok, primele din Romania practic facute de un brand, fie ca vorbim despre Pepsi, cu care am inceput, Mirinda, Lipton, Alka si lista poate continua.
Daca esti la inceput, cel mai bine e sa te axezi pe challenge-urile care te avantajeaza pe tine, ca totul sa fie cat mai natural. Eu unul am intrat in putine challenge-uri pentru ca m-am axat in cea mai mare parte pe tipul meu de continut.
Continut international vs local
Continutul din international prinde cel mai bine, dar este relativ greu sa ajungi in acel punct.
Cand am inceput cu transitions am avut un reach mare in toata lumea. Din momentul in care audienta din Romania a crescut, deja a inceput sa fie din ce in ce mai greu sa ajung pe international. Insa, nu este un lucru neaparat rau. Sunt relevant pentru publicul care conteaza.
Prima colaborare
Cand am avut prima colaborare cred ca aveam in jur de 150k de followeri si a fost cu Pepsi.
Totul a constat intr-un video in care promovam noua lor oferta. In rest, am colaborat cu brandurile din portofoliul PepsiCo – Mirinda, Lipton, Pepsi, cu Lindor, cu branduri pentru hairstyle – Got2B, aplicatii online, etc.
Libertatea creativa
Agentia cred ca e cel mai bun lucru care mi s-a intamplat. Cu ajutorul agentiei si al brandurilor am ajuns sa facem o serie de proiecte, care cu siguranta pot fi pin-uite pe lista celor mai reusite campanii.
O colaborare de tip win-win e atunci cand ambele parti sunt happy cu eforturile depuse si rezultatele obtinute.
Continutul tau vs continutul branded
Nu exista o discrepanta mare intre ceea ce postez eu si continutul branded. In mare parte, continutul branded cere sa arati trecerea de la o stare la alta, before and after produs, sa zic asa, iar cel mai usor mod prin care poti exemplifica, este prin tranzitii. Reactiile sunt mereu pozitive si diferenta intre views/engagement atunci cand nu este branded content nu este una mare.
Brandurile pe TikTok
Un brand trebuie sa fie mereu cu un pas inainte. Userii TikTok care nu posteaza continut, prefera sa ignore cand un brand isi face simtita aparitia. Din perspectiva mea, un brand ar trebui sa fie integrat intr-un mod subtil, sa duca spre tipul de continut realizat de catre tiktok-erii apreciati, astfel incat contentul sa fie confundat cu cel al utilizatorilor normali, pentru a fi pe placul tuturor, sa nu simti „intrusi” in platforma, sa zic asa.
Proiecte preferate
Toate proiectele mele sunt un exemplu de urmat. Brandurile se axeaza pe content modern si dinamic. Insa, proiectele mele preferate vor fi intotdeauna cele in care prezenta brandului se face remarcata in felul original al creatorului de continut, apoi evident, executia in sine si ideea.
Cat crezi ca va dura hype-ul pe TikTok
Hype-ul TikTok va fi mereu, asta sper, cel putin. Este aplicatia de care nu m-as plictisi niciodata pentru ca mereu apar trend-uri si challenge-uri noi.