[Ad Music] Andrei Gheorghe: Puține piese din librării se compară cu muzică făcută special pentru un anumit video

[Ad Music] Andrei Gheorghe: Puține piese din librării se compară cu muzică făcută special pentru un anumit video

Pentru Andrei Gheorghe, fondatorul Diud, criza nu a venit cu mari schimbări pe partea muzicală, poate pentru un timp a avut un ton mai grav, mai căutată dupa cuvintele cheie "cinematică și inspirațională'', în timp ce soundesign-ul a câștigat din ce în ce mai mult teren. 

"Ca orice trend, lucrul ăsta pare că devinde destul de abuzat, un sound design bun nu mai este rezervat pentru proiectele cinematografice sau pentru publicitate high end, ci devine o estetică împrumutată din ce în ce mai mult de videographeri", crede Andrei Gheorghe.

S-a ajuns la folosirea de 3,4 piese pe un minut de video, caz în care muzica de librărie e cea mai la îndemână, amestecată în fel și chip cu soundesign-ul și celelalte elemente, dar parcă nimic nu se compară cu luxul de a compune alături de compozitor o piesă specială pentru spotul tău, mărturisește Andrei.

 

Clișee vs. originalitate

Cred că soundesignul capătă din ce în ce mai multă importanță. Imaginile fără o construcție solidă pe partea de sunet mi se par lipsite de vitalitate. Câteodată poate fi chiar mai important decât muzica sau poate fi creat un ritm doar din efecte, iar muzica să intre pe un track inferior.
Ca orice trend, lucrul ăsta pare că devinde destul de abuzat, un sound design bun nu mai este rezervat pentru proiectele cinematografice sau pentru publicitate high end, ci devine o estetică împrumutată din ce în ce mai mult de videographeri. Feedul meu a început să se umple de proiecte care arată și sună foarte bine, iar atunci tendința este să caut alte modalități de a crea atmosfera, într-un stil original.

 

Toate reclamele sună la fel. Sau...?

Library music, Audiojungle. Costurile în producția video au scăzut destul de mult și nu îți mai permiți muzică originală pe toate proiectele sau pur și simplu nu îți mai permiți să cauți ore în șir o melodie potrivită pentru un proiect. Noi pierdem destul de mult timp încercând să găsim muzică care să pară originală, să aibă ceva în plus, să sune atipic, dar să fie potrivită pe proiect. Muzica este acolo, pe diferite site-uri cu librării, dar durează foarte mult să o dezgropi din tonele de melodii care sună la fel.

 

Muzica de librărie

Muzică originală folosim destul de rar și mainly în TVC-uri. Mai ales în ultima vreme, pentru proiectele destinate online-ului, de multe ori folosim și 3-4 piese într-un singur minut de video. Le combinam cu sound-designul, le tăiem, le amestecăm. De multe ori este o soluție mult mai rapidă să folosim muzică de librărie, decât să compunem muzică originală. Poate să fie o piesă care sună destul de plat, dar are câteva secunde care funcționează pentru un proiect anume.
Cred totuși că puține piese din librării se compară cu muzică făcută special pentru un anumit video. Procesul în sine de a sta împreună cu artistul și a gândi linia melodică duce la un rezultat mult mai bun, pe care cred că publicul îl simte. Dar este un lux pe care ni-l permitem din ce în ce mai rar.

 

Soundtrack-ul clienților

Ne implicăm noi exagerat de mult că să se mai implice și clienții sau agenția după. De obicei știm cam ce vrea clientul, știm cât de mult își poate asuma riscuri, iar în 90% din situații clipul nu se întoarce cu feedback pe muzică. Dar asta pentru că în spate este un proces foarte greu. Pierdem mult timp căutând muzică și ținem foarte tare că atunci când un material ajunge first draft la client, să fie un first draft de care noi suntem mulțumiți, un first draft destul de final, astfel încât clientul să înțeleagă clar clipul, să nu fie nevoie de prea multe explicații.

 

Sound of money

Costurile pentru muzică în general au scăzut. Inclusiv pentru muzică de librărie, chiar dacă într-un spot de online acum folosim mai multe piese pentru a da dinamism, au apărut abonamentele la diverse librării, iar atunci te costă mai puțîn să folosești mai multe piese.

 

Artiștii locali și reclamele

Lucrăm cu Ovidiu Sărăcan / Hardplay atunci când trebuie să compunem muzică originală, ori cu Horea Pascu / Blue Island dacă trebuie să cumpărăm drepturi pentru o piesă mai cunoscută.

 

Muzica pe timp de criză

Nu cred că s-a schimbat neapărat. Poate pentru o scurtă perioada de timp a avut un ton mai grav, am auzit mult pian, cello, vioara, multă muzică de librărie căutată după “cinematic, inspiratonal”. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related