[Cu toţii pe Tik Tok] Geia Manole & Codin Oraseanu: TikTok urca melodiile artistilor in topuri, lanseaza filme si seriale, chiar si produse de larg consum

[Cu toţii pe Tik Tok] Geia Manole & Codin Oraseanu: TikTok urca melodiile artistilor in topuri, lanseaza filme si seriale, chiar si produse de larg consum

Tik Tok nu e despre copii, dans si glume, chiar daca acestea sunt prejudecatile de la intrare. Multi uita ca de cand tot vorbim de GenZ, acestia au crescut. Cine doreste sa ii intalneasca si sa ii cunoasca mai bine, ii pot gasi pe Tik Tok. Mai mult, Milenialii sunt si ei pe platforma, devorand si generand continut. E nevoie doar de curiozitate, minte deschisa si cateva scroll-uri pentru a intelege care sunt oportunitatile, spun Geia Manole, Influential Marketing Manager SQUAD.influencers, & Codin Oraseanu, Sr. Project Manager L2. Ei fac parte din echipa care a realizat primele campanii oficiale pe TikTok, pentru Mirinda și Lipton – Branded Hashtag Challenges, melodii originale și Brand Effect.

Spunem deseori Content is king – in realitate poate ar trebui sa ne gandim ca si Community is king. O relatie trebuie intretinuta, iar daca, mai nou, consumatorii si potentialii consumatori se intalnesc intr-un loc, e important sa-i intelegi si sa ii sustii, si sa duci dialogul pe terenul lor.

Mai multe despre comunitate, conexiuni, content, branduri si descalecarea pe Tik Tok, povestesc Geia si Codin in randurile urmatoare:

 

Cum s-a schimbat perspectiva ta asupra TikTok

Geia: Amuzant sau nu, inca imi amintesc momentul cand colegul nostru care era proaspat intors de la Cannes Lions,  prin vara lui 2019, a venit si ne-a zis „TikTok va rupe”… asta dupa ce in prima parte a anului ne tot uitam atenti spre platforma si incercam sa identificam pattern-uri de continut si care sunt creatorii de top.

Eram atunci departe de ceea ce este astazi, cu focus foarte puternic pe campanii de Instagram, veneau festivalurile, incepuse vara. Si in momentul acela nu credeam in trend prea tare, recunosc.

Nu puteam urmari continutul, nu desluseam inca algoritmul. Insa la nici 6 luni de la discutie am fost primii care aveau in comunitate oameni rezidenti in TikTok si am inceput sa realizam primele campanii. Apoi primele Branded Hashtag Challenges, deja premiate.

Acum il consider un tool de entertainment si manifestare puternic, prietenos si cu oportunitati creative extraordinare.

 

Când ai început să iei în serios TikTok  

Geia: Atat in SQUAD.influencers, cat si in L2, ne-am propus sa nu alergam dupa trenduri ci sa le stim deja inainte de a ajunge in Romania. Astfel avem timp sa ne perfectionam, sa experimentam, sa ajustam si sa implementam apoi rapid in campanii pentru partenerii nostri.

 

Ce are special această platformă 

Geia: TikTok are multe fatete si segmente – e si o platforma de micro vlogging, sau un soi de meme video, poate fi si o sursa de infotainment. In esenta este un tool cu si despre entertainment si creativitate, daca ar fi sa rezumam.

Diferenta este data clar din faptul ca tot continutul este video, ca oamenii pot crea challenge-uri, sau pot reactiona la clipuri, pot dueta orice creator, faimos sau nu.

Editarea se realizeaza direct din aplicatie - de la muzica, filtre, functii de tranzitii, posibilitatea de a insera emoji game, texte, de a reactiona – totul este intr-un singur loc.

 

Cum ai descrie Tik Tok pentru cineva care nu a intrat niciodată  

Codin: E platforma care poate nu iti trebuie neaparat, dar pe care vei petrece cel mai mult timp. E usor de folosit, e fun, si ai toate elementele de care ai nevoie pentru a transmite ceva.

In ceea ce priveste necesitatea, de fapt e un subiect discutabil pentru orice platforma. Pana la urma, la fel ca si in muzica, conteaza cu ce rezonezi. Spre deosebire de celelalte platforme deja consacrate, TikTok are un algoritm care iti va arata in feed exact tipologia de postari care iti place.

Algoritmul invata de la tine, e mai prietenos si mai responsive. Give it a try!

 

Avantaje și dezavantaje pentru branduri 

Codin: Pentru orice regiune, avantajul pentru brand-uri este ca ajung foarte repede la GenZ. TikTok este cu preponderanta platforma generatiei 14-18 ani. Majoritatea sunt acolo, sunt activi, raspund la challenge-uri, si au toate uneltele pentru a se exprima. Si, poate cel mai important, e o platforma noua, un taram pentru brand-uri. E foarte greu pentru o platforma de social media sa se lupte cu Facebook si Instagram.

Pana la TikTok atat userii cat si marketerii se intrebau daca e posibil sa vina cineva din urma. Dar uite ca s-a intamplat si, pe langa GenZ, acum vin din urma, curiosi, Milenialii care invata cum functioneaza, isi promoveaza micile business-uri antreprenoriale sau pur si simplu dau sfaturi oricui e dispus sa-i asculte.

Lucrurile sunt incipiente, iar comunitatea inca se adapteaza la platforma si la ceea ce cauta publicul de aici si chiar incearca sa-l duca in anumite directii.

Pe de alta parte, chiar si asta poate fi un avantaj daca este bine exploatat: creatorii de continut pot naste rapid trenduri si pot intretine mult mai usor un dialog cu comunitatea, iar brand-urile pot semna content creatori alaturi de care sa creasca organic si sa dezvolte content inovator.

Uneltele sunt acolo, depinde doar de acest triunghi content creator – user – brand.

 

Prejudecăți

Geia: Clar pentru cei care nu i-au inteles puterea de viralitate sau cum sa o foloseasca in favoarea lor sau nu stiu sa foloseasca algoritmul pentru a gasi continutul potrivit – poate sa para o pierdere de timp.

Iar multi considera ca este o platforma pentru copii, uitand ca acum toate privirile sunt catre GenZ si ca, intre timp, GenZ au crescut. Mai mult, Milenialii sunt si ei pe platforma, devorand continutul si chiar generandu-l. Vedem si continut raw si foarte bine din punct de vedere estetic – si educativ, si just for fun.

TikTok urca melodiile artistilor in topuri, lanseaza filme si seriale, chiar si produse de larg consum.

 

Ce trebuie să știe brandurile înainte de a se aventura aici 

Geia: In primul rand ca nu este o platforma pentru copii de 12-13 ani, chiar daca s-ar putea sa dai de ei la inceput, sau doar despre dans si glume.

Daca dai cateva scroll-uri si te imprietenesti cu algoritmul intelegi care sunt oportunitatile. Si foarte important este sa iti faci cont, sa poti sa beneficiezi de aceasta interactiune.

Mai departe – toata lumea trebuie sa aiba in vedere ca nu exista un manual sau niste reguli draconice, dar exista niste retete. Si niste mixuri – pe care trebuie sa le imbratisam cu mintea deschisa.

Va fi nou, va fi diferit, cel mai probabil total disruptiv. Lucrurile se vor schimba si vor accelera, best practices se vor contura on the go.

 

De ce ții cont înainte de a porni o campanie pe Tik Tok

Codin: De brief-ul brand-ului, de valorile de brand, de tipul de comunicare pe care il are, si de specificitatea mediului – de cum poti fi relevant si sa ajungi la comunitate intr-un mod cat mai firesc.

In viitor, cred ca vor iesi in evidenta agentiile si brand-urile care inteleg ca tipul de content care se dezvolta pe TikTok este total diferit fata de cel de Instagram, sau de alte platforme, si ca aici comunitatea taxeaza mult, mult mai rapid.

 

Aveți clienți care vor pe TikTok?

Codin: Da, majoritatea brand-urilor cu care lucram vor pe TikTok. Suntem prima agentie care a impins TikTok-ul in propuneri si proiecte pe platforma. Iar primele Branded Hashtag Challenges au fost facute de noi, pentru Mirinda si Lipton Ice Tea.

Ne-am bucurat foarte mult ca am gasit in echipa PepsiCo incredere si deschidere catre ideile pe care le avem. Am inceput in aprilie, cu primul Branded HTC pentru Mirinda, am continuat cu Lipton - #15SecondsOfSummer (cu sunet original si un dans realizat special pentru campanie), apoi #LiptonSunPlay care, in primele doua zile ale challenge-ului, a generat 25 de milioane de vizualizari devenind cea mai performanta campanie de TikTok a unui brand din Romania.

Ne-am incheiat vara cu primul Branded Effect Challenge din Romania, tot pentru Mirinda. Aici a venit urmatoarea noutate – am dezvoltat, cu ajutorul colegilor de la Creative VR, primul efect AR pentru o campanie in TikTok.

Speram ca in scurt timp si alte brand-uri sa inteleaga oportunitatea platformei si tot ceea ce are de oferit.

 

Nevoile brandurilor pe Tik Tok

Codin: In momentul de fata, piata si opiniile sunt impartite, la fel si actiunile.

Daca ai un traseu bine stabilit de la care  esti obisnuit sa te abati, va fi probabil mai greu sa gasesti calea potrivita pe TikTok.

Insa, daca stii ca trebuie sa fii mereu atent la nevoile targetului, la cum se schimba perceptiile, poti sa ajungi rapid sa vezi oportunitatile si sa definesti obiective clare.

Spunem deseori Content is king – in realitate poate ar trebui sa ne gandim ca si Community is king. O relatie trebuie intretinuta, iar daca, mai nou, consumatorii si potentialii consumatori se intalnesc intr-un loc, e important sa-i intelegi si sa ii sustii, si sa duci dialogul pe terenul lor.

Este ceea ce discutam de fiecare data cu partenerii si clientii nostri pentru a gasi cea mai buna strategie si puncte de actiune.

 

De ce a explodat Tik Tok anul acesta 

Geia: Cred ca principalul motiv a fost noutatea, viralitatea, puterea de entertainment si clar putini content creatori urmariti de foarte multi alti consumatori, nu neaparat utilizatori (oameni care au cont).

In plus, contextul pandemic a ajutat si el. Avem acum o categorie noua de target – stay-at-home-consumer, care nu doar da add to cart sau scroleaza prin feeds – interactioneaza, adera la comunitati, isi spune parerea si chiar se exprima creativ.

Este foarte interesant si antrenant totul, un challenge continuu ce ridica standardele – iar asta este mereu un lucru minunat.

 

Peste 10-15 ani

Geia: La cum evolueaza digitalul si tinand cont de faptul ca lucrurile au accelerat, deja as spune ca e greu sa mai vorbesti despre proiectii pe termen lung in termeni atat de specifici, aplicati la o singura platforma.

As spune mai degraba ca trecem acum printr-o schimbare de paradigma, in care brandurile inteleg mai bine puterea si importanta comunitatilor, in care nisele sunt din ce in ce mai cautate, iar creativitatea transcede formele clasice, prin noi mixuri si abordari.

Delimitarea dintre online si offline, dintre TV si ecranul telefonului, etichetele si clasificarile – totul va deveni mult mai fluid.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related