Alexandra Ion, Digital Manager Golin, a luat în serios platforma de joacă și experimentare a adolescenților chiar de la început. Trebuie să fii acolo, pe internet, chiar când se întâmplă lucrurile, spune ea. Altfel nu poți ține pasul. Apoi, Tik Tokul este pentru toată lumea, dar nu pentru toate brandurile, explică Alexandra. Companiile ar trebui să intre în acest spațiu nou cu băgare de seamă.
Dacă un brand intră pe Tik Tok pentru că are FOMO, ar trebui să se dea un pas inapoi și să gândească lucrurile la rece.
Nu este ușor să faci content pe Tik Tok, în ciuda a ceea ce s-ar crede. De altfel, Alexandra Ion dă la o parte prejudecățile: ele vin doar din superficialitatea și indiferența cu care tratăm uneori noul. Propune în schimb curiozitatea de a intra și de a descoperi. Ceea ce facem și noi în rândurile de mai jos:
Cum s-a schimbat perspectiva ta asupra TikTok
În doar câteva cuvinte, Tik Tok mi s-a părut o aplicație destinată adolescenților și celor care au foarte mult timp liber. Am înțeles rapid că este un nou canal de comunicare ce trebuie să se regăsească în strategiile brandurilor digital oriented.
Când ai început să iei în serios TikTok
Chiar când am descoperit-o. Lucrurile în social se întâmplă prea repede ca să mai crezi că ai timp să te pui la curent cu se întâmplă la un moment dat. Dacă nu ești acolo de la început și dacă nu înțelegi cum funcționează o platformă, apoi va fi cu mult mai greu să îi descoperi potențialul și nișa de comunicare pe care se potrivește cel mai bine.
Ce are special această platformă
Viteza cu care un simplu video devine viral. Dacă la început ne întrebam care este secretul pentru această viralizare pe care atât brandurile cât și oamenii din agenții o caută, acum înțelegem că sunt câteva ingrediente care funcționează. Sigur, ele nu sunt o certitudine, dar ai un punct de plecare foarte bun astfel încât să știi ce trebuie să faci pentru a răspunde unui brief și a-i îndeplini obiectivele.
Cum ai descrie Tik Tok pentru cineva care nu a intrat niciodată
În cuvinte frumoase, Tik Tok este ca un playground imens, poate chiar un fel de Disneyland virtual unde nu știi ce minunății descoperi în fiecare cotlon.
În alte cuvinte, Tik Tok poate fi și ca un bâlci unde găsești de la momente de dresaj, la clovni și mașinuțe tamponate.
Avantaje și dezavantaje pentru branduri
Avantajul este că pe Tik Tok găsești mare parte din publicurile țintă, iar mesajul brandului ajunge rapid acolo, dar atinge și alte persoane care poate nu sunt în focus la fel de mult. Pentru brand awareness este o platformă care funcționează minunat, mai ales că sunt mulți creatori de conținut care se concentrează doar pe Tik Tok.
Sunt 30 de secunde pe care un brand le are la dispoziție pentru a-și transmite mesajul cât mai creativ posibil astfel încât să fie „a match made in heaven” cu mecanismele platformei. Consumatorii sunt dornici să comunice natural cu brandurile și să afle cât mai multe secrete din bucătăriile lor, iar Tik Tok poate facilita această comunicare prin specificul lui.
Un alt aspect pozitiv, dar cumva secundar, este funcționarea platformei ca un exercițiu în dezvoltarea conținutului video. Știm deja că prezentul contentului este video, iar Facebook a vehiculat la un moment dat că până în 2021 conținutul de pe platformă va fi 100% video.
Dezavantajele sunt aceleași ca la orice altă platformă de acest tip.
Nu orice brand se potrivește pe Tik Tok și trebuie să recunoaștem și să ne asumăm asta. Tik Tok este o platformă pentru toată lumea, dar nu pentru toate brandurile, astfel că cele care vor să intre acolo trebuie să știe foarte bine că atât strategia lor de comuniacre cât și cea de business se potrivesc cu această asociere.
Dacă un brand intră pe Tik Tok pentru că are FOMO, ar trebui să se dea un pas inapoi și să gândească lucrurile la rece.
Prejudecăți
Nu știu care sunt prejudecățile pentru că nu le ascult. Cred că pot veni din partea oamenilor care nu au curiozitatea să vadă dincolo de un short video și dincolo de o simplă platformă de social media. Vin din superficialitatea și indiferența cu care tratăm noul, din teama de schimbare.
Ce trebuie să știe brandurile înainte de a se aventura aici
Că nu este ușor să faci content de Tik Tok. Nu este suficient să scoți telefonul și să filmezi un clip de 30 de secunde. Pentru un conținut de calitate pe o platformă care nu pune accent pe asta, este nevoie de ore de repetiții, creativitate și răbdare.
Și reiau ideea de mai sus: nu toate brandurile trebuie să fie pe Tik Tok.
De ce ții cont înainte de a porni o campanie pe Tik Tok
Dacă am ajuns să gândesc o campanie pe Tik Tok înseamnă că brandul pentru care fac asta e relevant acolo, așa că am să trec peste relevanță.
Țin cont de mesajul pe care brandul vrea și trebuie să îl transmită, de cum se adaptează el profilului platformei și de posibilitatea de viralizare. Țin cont de mecanismele care funcționează și cele care nu funcționează, astfel încât at the end of the day să fiu sigură că am evaluat toate pros and cons care îmi trec prin minte și care le-ar putea trece prin minte și consumatorilor.
Aveți clienți care vor pe TikTok?
Sunt mulți clienți care vor pe Tik Tok, dar prima întrebare care apare atunci când se gândesc la acest canal este: „Credeți că brandul nostru se potrivește cu adevărat acolo?”
Brandurile au înțeles că trebuie să fie relevante și ăsta e primul lucru la care se uită.
De aici, briefurile sunt diverse. Sigur că sunt și branduri care vor să fie acolo pentru că este trending, dar aici amintesc de FOMO despre care vorbeam și mai devreme.
Unul dintre cele mai importante roluri ale agenției este acela de consultant, iar oamenii de brand au înțeles asta și vin spre noi pentru că au nevoie de know-how.
De ce a explodat Tik Tok anul acesta
Platforma este fun to use, iar în perioada în care toți am stat în casă, a fost una dintre cele mai la îndemână forme de entertainment. Contentul este valabil on the spot, de cele mai multe ori e funny și fix ce îți trebuie pentru a-ți mai lua gândul de la task-uri și alte griji personale.
Campanii care ți-au atras atenția
Nu cred că mai există om de agenție care să nu știe de campaniile Pepsi - #ȘiIeriȘiAzi , Lipton - #15SecondsOfSunshine și Mirinda - #MixUpYourHome.
În afară sunt mai multe branduri curajoase printre care Crocs cu legendarul challenge #ThousandDollarCrocs și NBA, unul dintre brandurile care a intrat cel mai repede în lumea Tik Tok și are acum aproape 12 milioane de followers și aproape 300 milioane likes.
Peste 10-15 ani
Nu știm ce se va întâmpla cu Tik Tok peste 10-15 ani. Lucrurile evoluează prea rapid ca să gândim așa departe cu exactitate.
Poate peste un an sau doi nu va mai fi Tik Tok. Poate va rămâne relevant doar în anumite piețe, sau poate se va transforma în altceva.
Dacă publicul va rămâne preponderent tânăr, mi-ar plăcea să văd platforma transformându-se într-un tool educativ. Este mult potențial în această sferă, iar Tik Tok poate să o acopere foarte bine.