Pe când avea 22 de ani, Codin Orășeanu a făcut parte din echipa IQads. Nu a fost niciodată un știutor al industriei, spune el. Jobul lui era să dezvolte proiecte offline și digitale, și să se ocupe de implementarea lor. Acum, după mulți ani în industria de comunicare, Codin spune că nu a avut niciodată așteptări de la acest domeniu: lucrurile se petrec în mare la fel, oamenii sunt ancorați în imediat și se iau foarte în serios.
Proiectele vin și trec, cel mai bine e să ai lângă tine oameni cu care să poți face o glumă
Despre timpul care tot trece, mansarda IQads și industria iluziilor, povestește Codin mai jos:
La IQads
M-a chemat Marius la IQads. Aveam 22 sau 23 de ani. Eram o echipă mică la început. Din câte îmi aduc aminte, când am venit, era deja Silvia Floareș, Romanița Oprea și Anca Rancea. După aceea a venit Diana Caracota, Mirabela Manea, Marin Preda, Ruxandra Gubernat și Andrei Hațeganu. Era o atmosferă relaxată și degajată. Pe lângă partea editorială, IQads dezvolta proiecte offline și proiecte speciale de digital.
Nu am fost niciodată un știutor al industriei. Ce se întâmplă, cine, ce face, ce brand la ce agenție e. Jobul meu erau să dezvolt proiecte offline și digitale, și să mă ocup de implementarea lor.
Cred că au fost 3 ani... nu mai țin minte, a trecut mai mult de un deceniu de atunci : ))
Experiența cu bune și cu rele
A fost una din cele mai marfă experiențe. Fiecare din echipă eram focusați pe un anumit domeniu, lucram bine împreună, era un good vibe continuu. Echipa de la IQads a fost cea mai sudată echipă din care am făcut parte mult timp. Good people.
Amintiri
Glumele cu Silvia, pasiunea lui Marius pentru digital și dezvoltarea de business, tablele din curte cu Andrei Hațegan, somnul de la prânz de pe canapeaua din hol, calmul Mirei.
Cum era publicitatea
La fel ca și acum.
Ce ai învățat
Digital, de la Marius. Cu un laptop.
De ce ai plecat
Plecase aproape toată echipa veche, și am simțit că e momentul să încerc și alte lucruri.
Ce faci acum
Sunt senior project manager la L2. Partea cea mai mișto e echipa. Proiectele vin și trec, cel mai bine e să ai lângă tine oameni cu care să poți face o glumă.
Cum s-a schimbat perspectiva asupra industriei de comunicare
Nu am avut niciodată așteptări. Nu cred că e un domeniu de la care să te aștepți la ceva. Suntem cei care lucrăm în domeniu, creatori și vânzători de iluzii.
Ce îți place, ce te enervează, ce lipsește
Modul în care te ține ancorat în imediat / oamenii care se iau prea în serios / caterinca.
Efectele pandemiei
La început a fost bulversant, atât pentru noi cât și pentru clienții din portofoliu, dar fiind o agenție fâșneață ne-am regrupat rapid și am venit cu idei și propuneri de proiecte adaptate vremurilor. A fost o perioadă foarte bună pentru a cerne mințile creative.
Un scenariu de viitor
În dulcele stil românesc, probabil se va umple cutia de acatiste de la biserică, mallurile, și păcănelele. Care artiști?