Începe a treia ediție Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești

Începe a treia ediție Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești

Va fi o ediție aniversară, care aduce un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone ce au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie au dispărut.

Peste doar câteva zile va debuta a treia ediție a Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești, care va avea loc între 3-18 noiembrie, cu principala destinație la Galeria Senat (Combinatul Fondului Plastic, str. Băiculești nr. 29, sector 1), un spațiu industrial reconvertit creativ pentru scena culturală din București. Vă invităm să descoperiți ce era de bonton pe vremuri, explorând în premieră peste 2500 de exponate care reprezintă povestea unor branduri celebre din viața cotidiană. Expoziția muzeului itinerant va putea fi vizitată zilnic, în perioada amintită, între orele 12:00 și 20:00, iar în zilele de weekend până la ora 21.00, accesul va fi cu intrare gratuită, dar cu respectarea restricțiilor impuse de pandemia Covid-19. 

Veți putea descoperi cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut, dar și poveștile din spatele reclamelor și brandurilor naționale de altădată, marcând astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate și branduri românești, într-un tur al amintirilor, un proiect inițiat și organizat de Asociația ESCU, începând cu 2018, în continuarea misiunii de a înființa un muzeu permanent dedicat expunerii, documentării și digitizării elementelor patrimoniale legate de mărcile românești și de creațiile publicitare din ultimii 150 de ani.

Muzeul Made in RO va avea loc într-un spațiu neconvențional, ce va aduce sub același acoperiș o expoziție principală prezentată ca o călătorie în timp, ce își va introduce vizitatorii într-o adevărată istorie vizuală a publicității românești și a mărcilor autohtone, cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, dar și de propagandă politică din alte vremuri trecute.  

Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, în decoruri autentice de epocă.

Programul Made in RO deține și o componentă educativă pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naționale.

Programul conferințelor va avea loc în perioada 9-13 noiembrie, în intervalul 10.00-12.00, fiind transmise live online pe pagina de facebook a muzeului, iar printre tematici amintim de:

  • Reclama Made in RO într-un tunel al timpului: campanii publicitare românești de Golden Drum, dar și de Zmeura de Aur.
  • Umor și nostalgie în publicitatea românească: studii de caz pe branduri noi și branduri mai vechi construite ca imagine pe perspectiva trecutului sau pe haz de necaz.
  • Publicitatea în numele binelui: teme sociale tratate de reclame, despre cum se poate naște spiritul civic prin industriile creative. Despre CSR cu onestitate.
  • MADE IN RO, cum arată viitorul brandurilor românești și unde este locul brandurilor autohtone la scară globală?
  • Sarea în bucate și în advertising: o scurtă istorie interactivă a mâncării românești tradiționale prin miturile culinare din poveștile autohtone din vremuri de demult și cum interpretează publicitatea această simbolistică gastronomică.

Programul Made in RO va contura, de asemenea, primul muzeu virtual de publicitate și branduri românești, care reprezintă o cronică digitală a memoriei economiei României în care vom promova identitatea culturală și istorică a industriilor creative prin articole, analize, fotografii de arhivă, fragmente din presa din țară, dar mai ales prin digitizarea unei părți din colecțiile expuse din expoziție pe website-ul dedicat proiectului.

 

Ediția din acest an a stat, ca mai toate proiectele derulate în domeniul cultural, sub semnul apăsător al întrebării, însă am înaintat curajoși să apucăm acest vis nebun de a vedea încă o ediție a muzeului nostru pe picioare, care cuprinde micile și aparent neînsemnatele obiecte mundane, ce fac parte din istoria economică și creativă a României, dar și din intimitatea ei, cu tot ce ține de preferințele de consum, de mentalități, lifestyle și mituri sociale.

Nu există în momentul de față o altă posibilitate să descoperiți o colecție-cabinet de curiozități mai complexă și documentată, care cuprinde, sub aceeași pălărie, “anunciuri” venite din alte timpuri, alături de o expunere de mărci naționale mai vechi și mai noi: șoșoni Mociornița, ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice, motoretele Victoria, Carpați sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinți Cristal și Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Română, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrată, Dimineața și a Oficiului Național de Turism, țigaretele Carpați, săpunurile Pisica și Cheia, lămpile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola sigilate, fabrica de telefoane Standard, oțetul Podgoreanu, PECO, CI-CO, vopseaua de păr Cromoplatin, Dacia, biscuiții Eugenia, ciocolățica Mirela și ROM, mașinăriile de gătit Aragaz, ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana,  Electronica și Tehnoton Iași, ceasul Optimef, Pegas, Supco, magazinele Unirea și Victoria, Brifcor, apoi Connex, care a anunțat sosirea capitalismului și multe altele, pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor și ajung piese de muzeu.”, declară Andreea Dănescu, Președinte Asociația ESCU.

Adresa Galeriei Senat din cadrul Combinatului Fondului Plastic este - Str. Băiculești, nr. 29, sector 1.

Informații de organizare importante în contextul pandemiei Covid-19: 

  • Evenimentul va fi organizat ținând cont de distanțarea socială și de toate regulile și recomandările valabile în prezent, pentru a garanta siguranța publicului. Este redus numărul de persoane ce poate intra în expoziția muzeului în același timp, cât și timpul de vizitare la 1h, existând fluxuri și trafic atent gândite și controlate.
  • Toți vizitatorii sunt invitați să se dezinfecteze pe mâini la intrarea în expoziție și vor fi admiși doar vizitatorii care, după termometrizarea noncontact, au o temperatură sub 37.3 și doar în condițiile purtării de mască de protecție, care va trebui să acopere gura și nasul pe toată durata vizitei.
  • Expozițiile pot fi vizitate între 3-18 noiembrie, în intervalul 12:00-20:00, iar în weekend între orele 12:00-21:00.
  • Alegerea spațiului a ținut cont de contextul actual, ansamblul de clădiri din cadrul Combinatului Fondului Plastic asigurând o suprafață mare de spații interioare și condiții de distanțare socială.

Made in Ro: muzeu de publicitate și branduri românești este un proiect:
Inițiat și organizat de: Asociația Escu
În parteneriat și cu găzduirea: Galeria Senat
Co-finanțat de: AFCN
Sponsori principali: Mega Mall, LIDL România
Sponsori și parteneri: Farmec, Arctic, PepsiCo România
Comunicat de: Line Agency
Parteneri media ai evenimentului: Radio Guerrilla, PRO TV, IQads, The Institute, Pagina de Media, Alist Magazine, Modernism.ro, Știri ONG, Romania Pozitivă.

Colecții principale și colecționari: Colecții și colecționari principali: Florian Ciobanu // Reclame Vechi Românești 1840-1995, Cristian și Mihai Dumitru // Asociația Muzeul Jucăriilor, Alexandru Stoian // Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric “Suntem România” // Val Iacob // Muzeul Parfumului powered by Beautik Haute Parfumerie

 

*** Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN). AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Line Agency

We are a New Age Marketing Agency. A team of awarded specialists in cross-disciplinary marketing with thorough experience and great credentials achieved in the biggest marketing practices in Romania, France and... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related