[Cu toţii pe Tik Tok] Andrei Bobe: Nu este tocmai locul unde brandurile sunt primite cu brațele deschise de către puștii care s-au refugiat aici când părinții și brandurile s-au mutat pe Instagram

[Cu toţii pe Tik Tok] Andrei Bobe: Nu este tocmai locul unde brandurile sunt primite cu brațele deschise de către puștii care s-au refugiat aici când părinții și brandurile s-au mutat pe Instagram

 Pe Facebook sau Instagram mai poți mima autenticitate, pe TikTok mai greu. Asta e chestia care deosebește această platformă de toate celelalte, spune Andrei Bobe, Senior Content Writer Team Samsung Cheil | Centrade. Andrei a descălecat pe Tik Tok cu reticență, ca mai toată lumea: prea mult sclipici, meme-uri, stickere și trolli. Dar apoi a înțeles potențialul de fun care vine la pachet cu melanjul bizar din celelalte rețele de socializare de până acum.

Un singur cuvânt mi se pare cel mai relevant aici: adaptare. Dacă nu reușești să îți adaptezi content-ul pentru TikTok, riști să treci ori nevăzut, ori remarcat ca fiind caraghios. Iar ultimul lucru pe care și-l dorește un brand e să fie văzut ca un bătrânel ciudat care încearcă să se integreze “cool” în gașca de puștani de la petrecere.

Nu că nu ar fi loc pe Tik Tok și pentru bătrâni de 40 de ani neadaptați. E loc pentru orice. Important e să îți găsești drumul prin labirint. Andrei Bobe ne povestește cum

 

Cum s-a schimbat perspectiva ta asupra TikTok

Istoria și experiența ne-au învățat că o perspectivă clară asupra unei noi platforme de social media nu este niciodată una sigură. Prin definiție, toate rețelele sociale au ajuns să fie ceva aflat într-o evoluție constantă, astfel că o primă impresie asupra lor ar trebui să se bazeze, în primul rând, nu pe ce este acum - ci pe ce va fi de acum în, să zicem, 1 sau 2 ani.

 

Când ai început să iei în serios TikTok 

Recunosc, mi-a fost destul de greu să iau în serios TikTok, cel puțin la început. Părea un soi de Instagram cu un filtru de răposatul Hi5 pus peste. Mult sclipici, meme-uri, stickere și trolli. Cu timpul, însă, am ajuns să-i descopăr - în același timp cu restul lumii - potențialul infinit de fun care vine la pachet cu acest melanj bizar din celelalte rețele de socializare de până acum: Instagram, Facebook, YouTube, chiar și 4chan.

 

Ce are special această platformă

Ce a început, în esență, ca o rețea de lip-sync videos pentru tineret, a ajuns să devină o platformă de vlogging, user-generated music videos, meme-uri, funny home-made videos și, în general, cam tot ce și-au dorit Facebook, Instagram, fostul Vines și YouTube la un loc.

Ce o deosebește este un rawness al content-ului, o dorință de exprimare cu mai puțin filtru, și, cel mai important, faptul că reușește să fie în mod constant o sursă de content numai bun de remixat. În plus, cu fiecare scroll ai acel guilty pleasure de “one more”, ce nu prea mai este prezent în celelalte cazuri.

 

Cum ai descrie Tik Tok pentru cineva care nu a intrat niciodată 

TikTok este genul ăla de lucru pe care trebuie să-l vezi ca să crezi. Oricât de bine l-ai descrie, până nu intri efectiv pe platformă și începi să scrollezi prin tonele de videos, de la meme-uri de adolescenți până la discursuri de politicieni, nu ai cum să-l înțelegi cu adevărat.

 

Avantaje și dezavantaje pentru branduri

Ca în cazul oricărei platforme trending, brandurile care activează pe TikTok au șansa să demonstreze că sunt hip și relevante pentru noul mod de a petrece timpul liber la putere pe planetă.

Nu este însă tocmai locul unde brandurile sunt primite cu brațele deschise de către puștii care s-au refugiat aici când părinții și brandurile s-au mutat pe Instagram, în masă. Pe Facebook sau Instagram mai poți mima autenticitate, pe TikTok mai greu.

 

Prejudecăți

Cred că reticențele principale nu doar ale brand-urilor, dar chiar și ale consumatorilor, de a se aventura pe TikTok vin din prezentarea lui nu tocmai... premium, să zicem. Este un fapt cunoscut și vizibil chiar din interfața aplicației că este, la origine, o aplicație făcută pentru…țipat: acel haos blingy de care vorbeam mai devreme poate fi off-putting pentru unii.

 

Ce trebuie să știe brandurile înainte de a se aventura aici

Un singur cuvânt mi se pare cel mai relevant aici: adaptare. Dacă nu reușești să îți adaptezi content-ul pentru TikTok, riști să treci ori nevăzut, ori remarcat ca fiind caraghios. Iar ultimul lucru pe care și-l dorește un brand e să fie văzut ca un bătrânel ciudat care încearcă să se integreze “cool” în gașca de puștani de la petrecere.

O campanie pe TikTok are avantajul de a fi mai mult decât un simplu ad. Ori de câte ori avem ocazia, încercăm să ne gândim la mediul acesta prin potențialul de viralizare, de provocare și cel de remixare.

 

Aveți clienți care vor pe TikTok?

Cu siguranță. Am lansat un challenge cu Emilia Darie, pentru Samsung. Mișcările ei de dans au fost inspirate din funcțiile lui Galaxy A80, un device conceput întocmai pentru Live Action. De la camera rotativă, până la Infinity Display și Multi Window, am adus idei pe care fanii să le folosească drept inspirație în mișcările lor.

Totodată, am amplificat local #DanceAwesome Challenge, o campanie globală dedicată noilor Galaxy A Series, totul în parteneriat cu BLACKPINK. Așa a luat naștere “Awesome Phone Song”, cu un dans super catchy și un refren și mai și. Mai departe, fanii au reprodus coregrafia în stilul lor și, de aici, Gen Z took over.  

 

De ce a explodat Tik Tok anul acesta

Pandemia și carantina au împins lumea către cele mai la îndemână și ușor de folosit alternative la formele clasice de socializare. Cred că, mai ales pe perioada stărilor de urgență din întreaga lumea, TikTok a reușit să fie unul dintre cele mai eficiente medii de divertisment și informare. Vorbesc, de exemplu, despre relatările celor care s-au îmbolnăvit de COVID, ce au funcționat drept campanii insightful de awareness. Sau despre videoclipurile și filmulețe home-made haioase, care au umplut golul lăsat de dispariția concertelor și închiderea cinematografelor. Cea mai tare reclamă a lui 2020 este, până la urmă, un TikTok. Și nu e semnată de vreo agenție. 

Campanii care ți-au atras atenția

Apropo de mixul dintre memăreală, remix și adaptabilitate, în general, de care vorbeam mai devreme, un cont de TikTok care mi se pare că a reușit să se adapteze fix pe brief și pe target este, culmea, cel al Galeriilor Uffizi, care au reușit practic să găsească cel mai bizar și amuzant mod de a aduce Renașterea în cultura meme-urile și a interneților anului 2020. 

 

Cum te menții în formă din punct de vedere creativ

Scriu zilnic pentru pagina mea, Cugetări Meticuloase. Și, dacă nu am idei, culeg mereu câte ceva nefolosit din alte zile. Am început pe Facebook, pe vremea când eram reticent în privința Instagram. Acum, am decis sa mă concentrez pe Instagram. Vezi cum e viața?

 

Peste 10-15 ani 

Deocamdată, TikTok este o platformă tânără, pentru un public tânăr. Iar asta este în regulă - din nou, cu un mare deocamdată. Pentru că attention span-ul acestui public în curând nu se va mai rezuma doar la cât timp petrec uitându-se la un short video pe o platformă anume - ci la cât timp mai sunt dispuși să petreacă pe o platformă anume, în caz că apar altele noi. Așa cum acum Facebook și Instagram sunt boomer-ii, așa în 10-15 ani și TikTok poate ajunge, la rândul lui, un boomer pentru the next big thing in social networking.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related