Festivalul Național de Improvizație, ce urma să-și întâmpine publicul la Casa Universitarilor din București, în perioada 22-25 octombrie, anunță mutarea programului celei de-a opta ediții în spațiul virtual, pentru siguranța și protecția tuturor participanților. Având în vedere faptul că noile măsuri luate în contextul crizei sanitare menționează că „organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale (...) sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori” (punctul 7 din articolul 1, anexa 3 din HG 856/ 14 octombrie), organizatorii au pregătit varianta online a evenimentului, disponibil astfel pe întreg teritoriul României.
Cele 15 spectacole de improvizație, din genuri diferite, selectate de jurii specializate, vor fi transmise pe Eventbook, astfel încât spectatorii să se poată bucura de toată efervescența creativă a artiștilor din siguranța propriilor case. Comenzile online sunt limitate la un singur bilet achiziționat de pe o adresă de email, întrucât pentru vizualizarea streamului fiecare cumpărător trebuie să fie logat în contul Eventbook cu care a făcut achiziția biletului.
Biletele sunt valabile pentru câte o repriză de 90 de minute care include două spectacole. Prețul unui bilet este de 20 de lei.
Una dintre cele mai îndrăgite trupe din peisajul muzicii alternative românești, Les Elephants Bizarres, va participa de asemenea la ediția online !MPRO 8, cu un concert special. Les Elephants Bizarres este o trupă românească de synth electro pop, cu trei albume la activ și numeroase single-uri ce au răsunat în topurile radiourilor românești.
Prețul unui bilet este de 20 de lei.
Toți spectatorii care au achiziționat bilete sau abonamente la prețurile publicate anterior, vor fi contactați de Eventbook, și pot solicita rambursarea contravalorii acestora dacă nu doresc să participe online sau să își manifeste dorința de a susține în continuare festivalul solicitând link-ul transmisiilor online.
„Ne aflăm într-o situație fără precedent, în care suntem nevoiți să luăm decizii foarte dificile, care să țină cont atât de responsabilitatea noastră legală, cât și de spiritul Festivalului și comunitatea noastră artistică. Haideți să facem tot ce putem mai bine, și să ne bucurăm de spectacolele pe care le-am creat cu avânt în perioada aceasta plină de provocări.”, spune Adina Sandu, director artistic al festivalului.
Programul complet de spectacole, pe reprize, ce vor fi transmise online este: „Teen Impro Show” (liceeni) și „Zei Urbani” (Urban Impro), „Oleg!” (All In) și „Triton”, „Fresh Impro Academy” și „Rap Battle”, „Doi la sol” și „Fearless”, „Shuffle” și „80 în 40” (iELE), „The secret life of housewives” și „Un show legendar” (Backstage Boys), „The creative process” și „A journey in freeform”, „Just Play” - un spectacol free form realizat de invitații străini - Anananas & Pampamplemousse și concertul Les Elephants Bizarres.
Cele cinci ateliere cu locuri limitate susținute de membrii Anananas & Pampamplemousse vor avea loc la orele și în spațiile anunțate deja.
Festivalul Național de Improvizație a fost înființat în 2013 de Monica Anastase și este un proiect realizat de Asociația Tam-Tam. La ediția 2020, Festivalul se derulează cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național. Evenimentul își propune să promoveze teatrul de improvizație către audiențe noi, mizând pe spectacole interactive și vizează, de asemenea, încurajarea coeziunii şi dezvoltării comunității improvizatorilor profesioniști prin intermediul atelierelor și spectacolelor susținute de artiști români și internaționali.
Ediția 2020 s-a adaptat la noile condiții de desfășurare în contextul pandemic și respectă normele de circulație în UE și normele interne, stabilite Conform Hotărârii de Guvern nr. 856 din 14.10.2020, Ordinului nr. 2.879/967/2020 și Ordinului nr. 966/1.809/105/2020.
Finanțator: Administrația Fondului Cultural Național*
Partener media principal: Radio Guerrilla
Parteneri media: Zile și Nopți, Libertatea, Spotmedia, Urban.ro, IQads, SMARK, Metropotam, Ziarul Metropolis, Cooperativa Urbană, Munteanu.
*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.