[De la IQads] Tea Tomescu: Lumea inca se acomoda cu publicitatea in online… da, suna incredibil, eram in 2011

[De la IQads] Tea Tomescu: Lumea inca se acomoda cu publicitatea in online… da, suna incredibil, eram in 2011

Stia Photoshop si Corel de la 14 ani. La interviu, a venit cu un mini-portofoliu de proiecte personale de grafica si desen. Jobul era pentru project-manager, dar tot a fost angajata la IQads. Tea Tomescu avea 21 de ani, era la Facultatea de Comunicare si Relatii publice, sectia Publicitate. 

In 2 ani am migrat rapid de la project manager la graphic designer si am desenat un magarus pentru proiectul de pagina de Facebook ‘Bancuri’ care ulterior s-a transformat in website. Am editat si video de cateva ori, cand a fost nevoie. Eram omul bun la toate.

Dupa IQads, Tea a fost graphic designer intr-o agentie de social media, apoi intr-o agentie de digital, a lucrat si freelance 2 ani, iar acum lucreaza remote cu o agentie de marketing din Londra.

Cum s-a schimbat publicitatea de atunci si pana acum, ce a facut in pandemie, care sunt cele mai frumoase amintiri din mansarda creativa, povesteste Tea Tomescu dupa cum urmeaza: 

 

La IQads

La 2 ani de la admiterea la comunicare si relatii publice, sectia publicitate (noi eram prima generatie, cobaii), am simtit nevoia de a ma angaja asa ca am tot cautat pana am ajuns la IQads. Aveam 21 de ani. Stiam ca in publicitate poti fi creativ si eu deja mancam pe paine Photoshop si Corel video Studio de la 14 ani. Si sa desenez, pe hartie. Deci m-am dus cu ce stiam si mini portofoliul meu de proiectele personale si tin minte ca m-au intrebat: ‘Dar tu stii ca postul e pentru project manager?’.

A fost unul dintre cele mai bucuroase momente din viata mea cand mi-au zis ca am luat job-ul. Nu ma interesa ce era, stiam ca e o atmosfera creativa si era tot ce ma interesa si simteam ca in sfarsit aveam sa-mi gasesc locul.

 

Cât ai lucrat, ce ai făcut aici

Initial treaba mea era mai mult de content manager, sa zic asa. Nici ei nu au stiut sa defineasca bine ce faceam eu. Dar tin minte ca am avut perioade in care trebuia sa aranjez articole, ad-uri, tag-uri si tot felul. Invatasem cam tot ce era in CMS, si asa am invatat sa fiu si mai organizata. Am avut perioade in care intram pe site-uri de genul Adsoftheworld ca sa caut ad-uri noi. Faceam colectii (AdCollections) pe diverse tematici: ad-uri cu pisici, masini, girafe. De la packaginig, la print, la video si animatii.

Am invatat o multime de lucruri facand asta. In paralel, insa, am facut si eu cateva materiale. Tin minte chiar din prima zi ca am stat pana la 9 seara si apoi m-am gandit putin ingrozita daca oare asa vor arata toate serile. Urma ca a doua zi sa fie printate brosurile pt ADfel si era nevoie de o macheta de pagina pt Ziua Culturala Adfel (cred!). Stiu ca am lucrat la o imagine la care la final Adriana a zis ca e super si ca o sa iasa in print iar eu m-am entuziasmat doar la ideea ca prima mea lucrare va aparea in acea brosura. In acelasi timp, eram in conflict cu mine: artwork-ul era absolut hidos.

In 2 ani am migrat rapid de la project manager la graphic designer si am desenat un magarus pt proiectul de pagina de Facebook ‘Bancuri’ care ulterior s-a transformat in website si magarusul a avut nevoie de mai multe ipostaze. Am editat si video de cateva ori, cand a fost nevoie. Eram omul bun la toate.

Am lucrat pe Jameson, Ballantine’s, Desperados, tin minte ca era moda cu aplicatiile brand-urilor pe Facebook.

Unul dintre cele mai simpatice proiecte a fost cel cu ‘Strigaturi din piata’ pt Smark.

 

Cum a fost experiența, cu bune și cu rele 

Fiind primul job, eram cumva fascinata de tot in jur, si, cumva, imi gasisem in sfarsit locul, printre oameni creativi. Imi placeau evenimentele pe care IQads-ul pe organiza, teambuilding-urile, glumitele, tot.

La prima mea zi de nastere acolo am avut si o surpriza: imi organizasera colegii prima mea expozitie, de care am fost foarte mandra si de care m-am bucurat.

 

Amintiri

Am sa punctez asa cateva din categoria ‘Tinerii din ziua de azi’ - adica de acum 10 ani hahaha:

  • cand am baut sampanie invelita in Ziarul Financiar in parcul Kiseleff
  • teambuilding-ul din Vama
  • prima zi de munca
  • cand am fost la un eveniment cu bufet suedez si in spatele meu era o scena pe care a aparut Horia Brenciu, iar eu am aparut mancand in lumina reflectoarelor
  • serile in care incuiam eu usa… si speram ca o incuiam cum trebuie ca era tare ciudata acea usa
  • si…ultima zi de munca pentru ca a fost si prima demisie ever…
  • Grand Spoof-urile. Erau misto-uri dupa reclame cunoscute, straine sau romanesti. Mi se pareau amuzante, desi nu erau foarte multe reusite, cateva mi-au ramas in minte. Si ad-ul asta pe care l-am facut chiar eu cu mascota:

 

Cum era publicitatea in perioada aceea

Tin minte ca in acea perioada abia incepeam sa facem campanii pe Facebook si era moda aplicatiilor, a joculetelor. Lumea inca se acomoda cu publicitatea in online… da, suna incredibil, eram in 2011, totusi.

  

Cum te-ai hotărât să pleci de la IQads

Voiam sa imi dezvolt skill-urile de graphic designer si simteam ca in IQads prea faceam de toate si nu ma focusam doar pe ceva.

 

Ce a urmat dupa IQads

Mi-am continuat cariera de graphic designer intr-o agentie de social media, apoi o agentie de digital unde am facut si websites si branding. Apoi am lucrat freelance 2 ani, si inca o perioada de design intr-o agentie de digital, iar in prezent lucrez remote cu o agentie de marketing din Londra.

 

Ce faci acum

Acum tot graphic designer si inca nu m-am specializat pentru ca imi plac in continuare 2 lucruri: branding-ul si websites. Lucrez la o agentie foarte nice din Londra, Articulate. Recent am facut si re-branding-ul si am schimbat cam tot ce era pe site, de la logo, la ilustratii. Inainte de pandemie, ne intalneam aproape lunar la tot felul de training-uri, workshop-uri si baute. Acum au loc toate in online, din pacate... iata, o poza cu colegii plus Artie, mascota noastra. Creata by yours truly.

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra industriei

Ca toata lumea la inceput, parea foarte greu si trebuia sa dai tot. Acum, sunt mult mai relaxata, sunt in continuare o gramada de lucruri pe care le avem de invatat, e nevoie sa urmarim trend-urile si sa dam din coate in continuare, dar asa se intampla cand vrei sa faci munca exceptionala.

 

Comunicarea in Ro: ce iti place, ce te enerveaza, ce lipseste

Sunt destul de dezamagita in legatura cu ce se intampla la nivel de angajat de agentie in Romania si anume faptul ca totul este subevaluat, dar si oamenii gresesc de multe ori aici pentru ca se vand ieftin. Am vazut ca pe partea de design/ ilustratie lucrurile au inceput sa evolueze si clientii au inceput sa inteleaga importanta artwork-urilor in general. Vad foarte murale si ma bucura. Acum cativa ani era foarte greu sa vinzi acest gen de lucrare si era nevoie de multa forta de convingere.

Dar poate astea sunt doar niste presupuneri, din fericire (sau din pacate?) nu prea am mai avut contact in ultima vreme cu industria comunicarii in Romania.

 

Efectele pandemiei

Agentia in care lucrez nu a fost afectata foarte rau, poate si datorita faptului ca majoritatea clientilor sunt din industria IT. Ba chiar in unele momente am simtit ca workload-ul este prea mare. Imi lipsesc insa intalnirile (aproape) lunare din Londra, cu colegii.

 

Un scenariu de viitor

Voi vorbi la nivel personal - cred ca uneori e bine sa schimbi perspectiva si sa vezi lucrurile altfel - am avut multe de invatat… and, you know, what doesn’t kill you makes you stronger. Dupa 4 ani (acumulati) de work from home nu pot spune decat: fugiti de singuratate, fratilor!!! Deja aud in jur ca oamenii resimt handicapul interactiunilor rare cu alte persoane. Eu sper ca lumea sa se tina puternic pe picioare pe cat posibil si sa ne ajutam cat putem de mult unii pe ceilalti, la nevoie.

Si cu aceasta ocazie, vreau sa o sustin pe colega mea Ioana care sustine domeniul HORECA prin proiectul sau #foodonourtables, unde puteti da click sa vedeti producatorul, ce produse vinde si daca are livrare sau doar pick-up.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related