Iarina Comănescu, Strategic Planner Friends\TBWA Bucharest, petrece minim două ore pe zi dând scroll și vânând noi trenduri pe Tik Tok. Este un tărâm al creativității care trebuie înțeles înainte de a descăleca acolo cu brandul și obiectivele lui. Dar cei care știu să îl folosească, pot duce publicitatea la un nou nivel, crede Iarina.
Avantajul principal este viteza cu care se propagă orice pe această platformă. Dezavantajul ar fi durata optimă a unui video de pe TikTok, care este de 30 de secunde. Timpul este scurt, iar brandurile trebuie să vină cu ceva concis, extrem de relevant și catchy.
Iarina povestește în rândurile de mai jos despre istoria ei pe Tik Tok, campaniile care au făcut valuri anul acesta pe platformă și care este atitudinea clienților până acum.
Istoria ta pe TikTok
TikTok-ul mi s-a părut un concept interesant de la început. Avea totul – imagine, sunet, tool-uri nenumărate de editare, posibilitatea de a urca în platformă sunete originale care mai apoi să devină virale la nivel global. O nebunie. Astăzi am același sentiment – TikTok-ul este un tărâm al creativității care a dus, în opinia mea, publicitatea la un alt nivel.
Când ai început să iei în serios TikTok
Știam de existența platformei și o apreciam foarte mult, însă am început să îi acord cu adevărat atenție atunci când au început campaniile de promovare pe TikTok. În prezent, petrec minim două ore pe zi dând scroll și vânând noi trenduri.
Ce are special această platformă
Ce m-a uimit și continuă să mă uimească la TikTok este forța de viralizare pe care o oferă utilizatorilor. Acel “For You Page” care reunește video-uri din întreaga lume poate să te facă faimos în câteva ore.
Cum ai descrie Tik Tok pentru cineva care nu a intrat niciodată
TikTok este un fel de Vine Land. Cu muzică. Și dans. Și orice altceva îți mai trece prin cap.
Avantaje și dezavantaje pentru branduri
Avantajul principal este viteza cu care se propagă orice pe această platformă. Dezavantajul ar fi durata optimă a unui video de pe TikTok, care este de 30 de secunde. Timpul este scurt, iar brandurile trebuie să vină cu ceva concis, extrem de relevant și catchy.
Prejudecăți
Am auzit câteva persoane spunând că TikTok e o aplicație pentru copii mici care transformă peste noapte oameni obișnuiți în vedete. Într-adevăr, există pe TikTok mulți oameni care au devenit faimoși după ce au postat niște video-uri simple, ba chiar stupide pentru unii. Să nu uităm, totuși, că TikTok-ul este o platformă foarte diversă – un video enervant pentru unii poate fi adorat de alții. Altfel, nu ar mai deveni viral. Logic, nu?
Ce trebuie să știe brandurile înainte de a se aventura aici
TikTok-ul este plin de puști creativi – să filmezi video-ul perfect poate dura ore în șir sau chiar o zi întreagă. De aceea, un brand nu trebuie să își subestimeze niciodată audiența. Conținutul pe care îl generează trebuie să fie cel puțin la fel de bun și de captivant ca cel generat de tiktokerii renumiți pe care oamenii îi urmăresc.
După brief
Relevanța TikTok-ului pentru un anumit brand este primul lucru pe care îl pun la îndoială înainte de o astfel de campanie. Deși este un canal important care oferă acces la un public-țintă numeros, TikTok-ul nu este potrivit pentru orice brand.
Ce spun clienții
Împreună cu prietenii noștri de la PepsiCo am lansat câteva challenge-uri pe TikTok, iar rezultatele au fost cu adevărat peste așteptări. Ei sunt mereu deschiși la idei fresh și construim împreună planurile de campanii pentru TikTok. Obiectivele principale sunt întotdeauna apropierea de publicul-țintă și antrenarea acestuia în challenge-uri cât mai funny și relevante.
De ce a explodat Tik Tok anul acesta
TikTok-ul este o platformă care a dus “user generated content” la un cu totul alt nivel. Este creativă, funny și a fost ușor de adoptat de oameni în timpul izolării sociale.
Campanii care ți-au atras atenția
Anul acesta, cei de la Fortnite i-au invitat pe fanii lor să creeze pe TikTok un dans original pentru propriul caracter din joc. Asta înseamnă că fiecare jucător a avut șansa de a își customiza personajul postând un dans cu hashtag-ul #EmoteRoyalecontest. Felul în care publicul-țintă a fost integrat în campanie mi s-a părut cu adevărat memorabil și sunt sigură că oamenii s-au distrat copios participând la challenge.
Peste 10-15 ani
În ultima perioadă, pe TikTok au apărut video-uri educative din diverse domenii (medicină, chimie, limbi străine etc.) și video-uri cu mesaje puternice legate de depresia la adolescenți sau despre ce să faci atunci când te simți singur. Cred că acesta ar putea fi viitorul TikTok – abordarea unor teme diverse de discuție într-un mod ingenios pentru a accesa un public cât mai divers.