În cadrul Galei de Premiere Internetics 2020, festival ce premiază inteligența digitală și excelența în comunicarea online, care a avut loc ieri într-un format inedit, exclusiv online, în jocul video Minecraft, au fost oferite 24 de trofee, dintre care un Grand Prix, 10 trofee de Aur și 11 trofee de Argint.
Trofeul Agenția Anului a revenit agenției MRM cu 7 trofee obținute și alte 3 nominalizări. Trofeul Digital Client of the Year a fost câștigat de KFC, datorită celor 3 trofee de Aur obținute, la care se adaugă alte 2 nominalizări.
Cea de-a 20 - a ediție a Internetics a premiat cele mai performante 15 agenții: 50s Digital, Cheil Centrade România, Dume de Mestecat & 441 Design Studio, GMP+WEBSTYLER, Jazz Communication, Kubis, Leo Burnett, MRM, MSL The Practice/ Publicis România, Porter Novelli Public Relations, Saatchi & Saatchi + The Geeks, SmartPoint Consulting și Tremend Software & Softeh Plus.
Topul celor trei agenții care au urcat pe scena Ateneului Român virtual realizat în Minecraft sunt: 1. MRM; 2. Leo Burnett; 3. GMP+WEBSTYLER, iar topul clienților arată astfel: 1. KFC; 2. Kandia Dulce ; 3. Rompetrol.
MRM a fost desemnată Agenția anului, câștigând premii pentru lucrările „ROM – Toma Corunt for president” (Grand Prix în categoria Digital Campaigns și Aur în secțiunea FMCG – Foods din cadrul aceleiași categorii, plus un trofeu de Aur în secțiunea „Online Branded Content”), „KFC - The Croppers” (2 trofee de Aur în secțiunile „Online Branded Content” și „Retail” și o nominalizare în „DIGITAL BRAND EXPERIENCE”) și „KFC - Killer Discounts” (2 trofee de Aur în secțiunile „Digital Brand Experience” și „Retail” și o nominalizare în „Gamification”). De asemenea, agenția a mai obținut o nominalizare în „Social Media Pages” pentru pagina de facebook a brandului ROM.
Leo Burnett a obținut un trofeu de Argint pentru „#TimeToRead” pentru Curtea Veche Association în secțiunea „Influencer Marketing” și o nominalizare în „Social campaigns, political and awareness messages”. Alaturi de Ursus Breweries, agenția a mai câștigat un trofeu de Argint pentru „EPIC BIRTHDAY” în secțiunea „FMCG - Drinks” și o nominalizare pentru „URSUS RETRO MUSIC BATTLE”, în cadrul aceleiași secțiuni.
Proiectul „Rompetrol Stay” i-a adus agenției GMP+WEBSTYLER un trofeu de Aur în secțiunea „Gamification”, un trofeu de Argint în secțiunea „Mobile Campaigns” și o nominalizare în Digital Campaigns, în secțiunea „Retail”.
Câștigători ai trofeelor de Aur au fost și: SmartPoint Consulting pentru proiectul dezvoltat pentru PlayStation – „The Last of Us Part II Launch Campaign”, în sectiunea „Viral Video”, Kubis pentru „A Fearless World” pentru Salvați Copiii cu platforma Ora de Net și MSL The Practice/ Publicis România pentru „Valentine’s Day for Unofficial Relationships” de la Burger King în secțiunea „Viral Non Video”.
De asemenea, juriul a mai acordat extra competiţie urmǎtoarele distincţii speciale:
- Premiul special al juriului – Best Use of Technology „KFC - Killer Discounts”/MRM
- Premiul special Youtube - YOUTUBE ADS LEADERBOARD: The Last of Us Part II Launch Campaign dezvoltat de SmartPoint Consulting pentru Playstation
- Premiul special YOUTUBE ADS LEADERBOARD PEOPLE’S CHOICE acordat campaniei În familie facem mereu loc. Meriți să fii surprins - Lidl România/ MullenLowe
- Trofeul Special - Trăiască Capra Vecinului merge către SmartPoint Consulting pentru proiectul The Last of Us Part II Launch Campaign, pentru PlayStation
Gala de Premiere a competiției Internetics 2020, un proiect inițiat de The Institute și susținut de UniCredit Bank, s-a desfășurat exclusiv online, în jocul video Minecraft. O replică digitală a Ateneului Român, reconstruit în universul Minecraft cu suportul echipei Nexus Gaming, a reprezentat locul desfășurării evenimentului. Totodată, participanții s-au putut bucura și de un concert al trupei Vița de Vie.
Trofeele oferite agențiilor câștigătoare au fost de asemenea unele virtuale, înmânate în Minecraft. În plus, în urma aderării Internetics la inițiativa PlastiPrix, creată de The Institute și Lidl România, câștigătorii vor primi trofee fizice realizate de Drag And Drop din plastic reciclat.
În deschiderea galei, Andi Moisescu a moderat o discuție despre evoluția comunicării online, dar și cea a competiției, pe parcursul celor 20 de ani de existență, alături de Andrei Borțun, CEO The Institute, Anca Ungureanu, Director de Identitate și Comunicare UniCredit Bank, și Kris Hoet, Global Chief Innovation Officer la FCB și Președintele juriului Internetics 2020.
Parteneri Internetics 2020:
Un proiect: The Institute
Partener principal: UniCredit Bank
Parteneri: Absolut, Coca Cola, YouTube
Parteneri media: Biz, IQads, SMARK, Paginademedia.ro
Partener research: Starcom
Partener Gaming: Nexus Gaming
Creație: Gavrilă&Asociații
Video: Rusu + Borțun
PR: Dăescu Borțun Olteanu
Furnizori oficiali: 360revolution, kaustik, MediaTrust România