[Cu toţii pe Tik Tok] Seba Romano: Ca brand, daca îți dorești să fii acolo unde absolut nimeni nu te vrea, trebuie sa joci după regulile casei

[Cu toţii pe Tik Tok] Seba Romano: Ca brand, daca îți dorești să fii acolo unde absolut nimeni nu te vrea, trebuie sa joci după regulile casei

Greu să ai atâta conținut despre tine însuți încât să declini în fiecare zi ceva pe toate canalele pe care ai cont. Acum a mai venit și Tik Tok care vrea ceva din sufletul nostru. Dar stai, nu e chiar așa, ne oprește la ușa prejudecăților Seba Romano, Group Creative Director Publicis Romania. 

Dacă în viața reală suntem ceea ce se vrea să fim, pe TikTok poți fi oricum vrei tu și nimeni nu te va judeca. Iar dacă vei fi judecat, asta se traduce prin mai multe like-uri, comment-uri și șansa de a deveni viral și cunoscut.

Platforma e privită cu entuziasm de oamenii din agenții, după cum se vede și aici, dar și cu prejudecăți de bule intelectuale. TikTok este mainstream și pop culture, insistă Seba, și ar trebui să fie o superenciclopedie pentru cei din publicitate. Oricum, brandurile vor umple TikTok-ul în modul lor intruziv și unfun la un moment dat, așa că să profităm de libertate cât încă se mai poate. Și să povestim cu Seba Romano despre cum a ajuns el pe Tik Tok și ce face acolo.

 

Istoria ta pe TikTok

Cred că prima oară am aflat de TikTok acum vreo doi ani, la metrou între Unirii și Piața Romană. Erau trei puștani, doi tipi și o tipă care își povesteau cum au downloadat această nouă aplicație și că "are și profa de engleză cont și cântă acolo... Ia uite că și dansează”

Nici nu am mai avut loc pe lângă ei că se umpluse de alți colegi de-ai lor care veniseră de nicăieri de prin vagon. Toți râdeau in hohote, unii își descărcau deja aplicația, alții întrebau cum să îi dea profesoarei add friend.

Atunci a fost prima oară când am scris și eu „tiktok” în App Store și am dat search.

  

Când ai început să iei în serios TikTok

După întâmplarea din metrou, orice chestie îmi venea în feed avea ceva despre TikTok. Fie că era vorba despre publicații din industrie, știri sau meme-uri de la prieteni, în scurt timp toată lumea vorbea despre app-ul ăsta nou, dar cumva vechi.

Recunosc că la început nu m-a prins, nu mi se părea vreo noutate și nici nu folosea vreo tehnologie nemaivăzută. Niște oameni puneau filmulețe, făcând tot felul de lucruri și cam aia era. Îmi downloadasem aplicația, dar știu că nu-mi făcusem cont. Ceea ce cred că a fost una dintre cele mai întâmplătoare decizii înțelepte pe care le-am luat. Nici astăzi nu am cont pe TikTok, dar vă dau copy-ul meu de onoare că uneori mă prinde și dimineața scrollând prin app. Pentru că nu m-am înregistrat niciodată în aplicație, primesc content complet aleatoriu și din orice țară și regiune, nu doar din România.

 

Ce are special această platformă

Nimic. Tocmai asta o face unică. Este aplicația în care oricine poate uploada orice tip de content posibil și oricine altcineva ți-l poate prelua și replica în felul propriu. E aplicația în care oamenii de rând fac content și influnecerii îl preiau. Am văzut de la chestii super interesante, cum e ritualul de schimbare al gărzii la „The Tomb of the Unknown Soldier” din SUA, la challenge-uri pornite de Jason Statham și duse la extrem de nu știu ce garnizoană de fete din armata Rusiei, până la Răposatu’ cântând „Mama mea e florăreasă”.

Îți trebuie un smartphone și niște internet. Atât. Este o oglindă a lumii și a societății de astăzi. Dacă în viața reală suntem ceea ce se vrea să fim, pe TikTok poți fi oricum vrei tu și nimeni nu te va judeca. Iar dacă vei fi judecat, asta se traduce prin mai multe like-uri, comment-uri și șansa de a deveni viral și cunoscut. Sunt oameni care nu au părăsit niciodată satul în care trăiesc, dar ale căror filmulețe au ajuns pe telefoanele celor mai mari celebrități din lume. 

 

Înainte să dai brief-ul și după ce îl primești

Ca brand, daca îți dorești să fii acolo unde absolut nimeni nu te vrea, trebuie sa joci după regulile casei. Imaginează-ți că ești ca oricare alt user care intră pe această platformă. Dacă nu faci și accepți challenge-uri nebune, dacă nu te bagi în prank-uri tâmpite, dacă nu vorbești limba generației ăsteia care a crescut cu LOL-ul și WTF-ul la gât și dacă te iei mult prea în serios, nimeni nu o sa te vadă. Sorry, dar pe TikTok nu prea există Brandbook sau tone of voice-ul ăla din brief, dar asta nu înseamnă că nu poți avea personalitate.

În creație e același lucru. Să faci ceva super tare și original pe TikTok nu înseamnă să faci ceva nemaivăzut și nemaifăcut. E de ajuns să fii altfel, să fii lateral și cu un mic pas înaintea trendurilor deja existente. Trebuie să-ți pui problema dacă are sens ca brandul sau produsul tău să fie acolo și dacă ideea ta are sens pentru niște oameni care își share-uiesc clipuri cu alți oameni, strigând „Sarpiliiiiii!!” de la balcon.

La un moment dat, brandurile vor umple TikTok-ul în modul lor intruziv și unfun, dar atunci lumea se va fi mutat deja pe o altă aplicație.

 

Cu ce fel de nevoi vin brandurile pe Tik Tok

Pe scurt, e nevoia de a te baga în seamă. Poti să te bagi în seamă ca să-ți faci prieteni sau ca să vorbești cu cineva, să le arăți ceva tare și poate chiar să și dansezi cu oamenii de acolo.

Uneori primim brief-uri în alb, goale și deci pline de whatever va ieși de la o mână de creativi tineri care tot pe TikTok stau și cresc. #whichisnice 

 

Cum ai descrie Tik Tok pentru cineva care nu a intrat niciodată

 E ca un show Românii au talent, au voce, au umor, totul într-unul și în care toâi ceilalți suntem juriul. Dar dacă nu ai intrat niciodată, poate nici n-ar trebui. Dacă nu ești pe Facebook, Whatsapp sau Insta s-ar putea să îți fie mai greu să te integrezi în societatea de astăzi. Însă TikTok are darul de a fi exact ce trebuie pentru cei care o folosesc și ceva absolut inexistent și neimportant pentru cei care nu.

 

Prejudecăți

Cred că sunt foarte mulți oameni care refuză să folosească aplicația și o consideră mult sub demnitatea lor. Bulele pline de intelect și gust în care mulți dintre noi plutim sunt, însă, lipsite de realitatea și de mișto-ul de azi. TikTok este mainstream și pop culture și pentru cineva din industrie ar trebui să fie o superenciclopedie.

Mă rog, mai e și problema datelor personale care cică ar ajunge în China. Acum, să fim sinceri, cred că le au deja de la ruși, de când ai instalat Yango ca să mergi mai iefitn cu mertzanu. 

 

Peste 10-15 ani

Aoleo, ce bătrân o să fiu. Cred că eu o să rămân pe TikTok și cred că TikTok va deveni televizune. Că sunt mulți de Țociu și Palade tari acolo!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related