SEO este o componentă necesară a unei bune strategii de marketing digital, dar multe companii nu reușesc să înțeleagă și să implementeze SEO. Un studiu din iulie 2019 a arătat că doar 44% dintre companii investesc în SEO, probabil pentru că multe companii se uită mai degrabă la publicitatea pe rețelele sociale decât la Google. Deși marketingul pe rețelele de socializare este important, SEO nu ar trebui să fie pus pe plan secundar.
Ce este SEO?
SEO este optimizarea unui site pentru motoarele de căutare. Acest lucru înseamnă că SEO pregătește site-ul pentru ca business-ul tău să apară pe primul loc în clasamentul motorului de căutare pentru cuvintele cheie dorite.
Dacă vrei să promovezi un magazin online de pantofi, ai dori ca magazinul tău să apară pe primul loc atunci când cineva caută pe google “pantofi’’. SEO te ajută să realizezi acest lucru.
Concepții greșite despre SEO
Unele companii evită SEO, mai ales dacă au încercat înainte și nu au văzut rezultate. Există multe concepții greșite despre SEO printre cei care nu înțeleg conceptul pe deplin.
Ceea ce vrem să subliniem aici este faptul că SEO trebuie făcut ca la carte, de către specialiști și că rezultatele apar pe termen lung, e nevoie de răbdare.
Multe dintre motivele acestor concepții greșite au legătură cu istoria SEO. Când SEO s-a dezvoltat pentru prima dată, mulți oameni au folosit tacticile shady SEO, cunoscute acum sub numele de black hat SEO.
Înainte ca SEO să fie controlat de Google, cum ar fi să primească penalizări la site-uri, companiile erau libere să folosească orice truc la care se puteau gândi pentru a-și urca site-ul web pe prima poziție în motoarele de căutare. Cuvintele cheie au fost introduse în pagini, conținutul a fost fie rău, fie inexistent sau copiat, iar multe dintre primele rezultate din motorul de căutare au fost irelevante, spam sau ambele.
SEO s-a îmbunătățit de atunci și, deși, SEO cu pălărie albă nu mai urcă site-urile web pe primele locuri orișicum, trucurile murdare nu mai sunt eficiente.
Acum, motoarele de căutare precum Google arată mai întâi cel mai relevant și calitativ conținut. Pentru a realiza cu succes SEO, ai nevoie de o companie cu experiență vastă, care să îți transforme site-ul web excelent pentru SEO.
SEO aduce trafic, lead-uri relevante și rate mari de conversie
SEO direcționează trafic organic spre site-ul tău web. Un SEO bun va clasa site-ul tău pe prima pagină din rezultatele căutărilor de pe Google. Asta înseamnă că, dacă business-ul tău este o companie de construcții din Cluj, SEO te poate pune în primele câteva rezultate de căutare pentru „companie de construcții din Cluj”, aducând audiențe interesate de afacerea ta.
Aducerea traficului relevant pe site-ul tău web poate îmbunătăți recunoașterea brand-ului, poate atrage potențiali clienți și poate transforma vizitatorii site-ului în clienți plătitori. SEO te ajută să obții trafic orientat pe baza cuvintelor cheie legate de produsele sau serviciile tale.
SEO crește vânzările
Google a raportat că 50% dintre consumatorii care au efectuat o căutare locală, au vizitat magazinul în aceeași zi.
Dacă afacerea ta are o locație de cărămidă, SEO poate duce clienții fizic la ușa acesteia. SEO de astăzi e mult mai mult decât cuvinte cheie în titlul paginii, e conectat cu Google My Business, ia în considerare nota obținută de review-uri sau chiar descărcările aplicației în Google Play.
Optimizarea prezenței tale pe web înseamnă, de asemenea, că va fi mai ușor pentru potențialii clienți să îți găsească adresa, numărul de telefon, programul de lucru și alte informații care îi pot conduce la site-ul sau magazinul tău.
Un SEO bun poate îmbunătăți PPC-ul
Dacă ai folosit vreodată marketing pay per click, știi deja că scorul de calitate îți vă afecta campania.
Un scor de calitate PPC mai ridicat poate reduce costul de click și poate ajuta anunțurile să funcționeze mai bine, făcând publicitatea mai rentabilă.
Optimizarea site-ului web cu SEO poate îmbunătăți scorul de calitate al campaniei PPC, ajutând aceste două strategii de marketing digital să funcționeze mână în mână, în mod ideal într-o campanie Dynamic Search Ads.
SEO funcționează mână în mână și cu alte strategii de marketing. Asocierea SEO și a publicității în motoarele de căutare îmbunătățește eficiența anunțurilor tale și poate îmbunătăți traficul cu 50%, potrivit unui studiu realizat de Google. SEO poate îmbunătăți, de asemenea, eforturile de Remarketing și crește gradul de conștientizare a brand-ului.
Majoritatea consumatorilor efectuează cercetări online înainte de a cumpăra
Multe studii au arătat că oamenii tind să cerceteze produse și servicii online înainte de a face o achiziție, pentru că peste 90% din căutări încep în Google.
Un studiu realizat de BazaarVoice a arătat că aproximativ 82% dintre consumatori cercetează produse online înainte de a le cumpăra personal.
De asemenea, a dezvăluit că 45% citesc recenziile online înainte de a se decide asupra unei achiziții în magazine fizice și 56% citesc recenzii online înainte de a cumpăra de pe un magazin online.
SEO facilitează găsirea afacerii tale de către clienți online în etapa de cercetare a procesului de cumpărare (Buying Cycle). Afacerea ta trebuie să fie ușor de descoperit pe motoarele de căutare pentru a câștiga acești clienți.
Un SEO bun va aduce potențiali clienți relevanți și interesați pe site-ul tău și va face mai probabil ca aceștia să se convertească în clienți.
SEO creează încredere și credibilitate
Cât de des te uiți la pagina doi sau trei din rezultatele Google? Probabil nu foarte des. Dacă un client caută ceva și nu apare în primele rezultate pentru cuvintele cheie aferente, înseamnă că ceva nu funcționează bine în site-ul tău. Ei ar putea crede că afacerea ta nu este cea mai bună din domeniul sau că sunteți fără experiență sau… un business irelevant.
Dacă planul de marketing digital al companiei tale nu include SEO, ar trebui să te gândești să schimbi strategia astăzi!