Monica Dudău voia o cariera in jurnalism pe politica externa. In ultimul an de facultate, insa, pasiunea pentru cartile de psihologie si sociologie, in special pentru cele de psihologia consumatorului, au adus-o inspre publicitate. Mai exact in mansarda IQads, unde a ramas 3 ani si a lucrat pe multe evenimente: ADfel, Cupa Agentiilor la Gatit, conferintele de marketing SMARK KnowHow, dar si proiecte online, cum ar fi competitiile creative The Creator.
Dupa atatea proiecte cu aproape toate agentiile de publicitate din piata, Monica a decis sa treaca de partea lor, iar in prezent e Brand Manager Storia.ro & OLX Imobiliare
Cred ca eram dintre studentii care vedeau industria ca fiind glamorous, mult mai mult despre a veni cu un gimmick destept decat despre a livra rezultate palpabile sau despre a schimba perceptii.
Apropierea asta treptata de business cred ca mi-a dat o perspectiva mult mai sanatoasa asupra a de ce fac ce fac, deci acum sunt tocilarul care da refresh-refresh pe pagina de rezultate imediat ce a lansat o campanie.
Cum s-a schimbat perspectiva asupra marcomului, de cand lucreaza in domeniu, cum s-a schimbat industria si care au fost etapele cele mai importante care au adus-o aici, povesteste Monica dupa cum urmeaza:
La IQads
„Marin Preda are nevoie de tine”. Asa avea titlul job ad-ul care mi-a atras atentia. Aveam 21 de ani, eram in ultimul an la facultatea de jurnalism si de curand trecusem de la ideea unui cariere in jurnalism de politica externa la una in publicitate. Dintre tot ce citeam la facultate, facusem o pasiune pentru cartile de psihologie si sociologie, in special pentru cele de psihologia consumatorului, asa ca avea sens un loc de munca in marcomm.
Imaginea industriei pentru mine era reprezentata de IQads, asa ca atunci cand mi s-a oferit jobul, eram atat de incantata incat am uitat sa intreb ce salariu voi avea. A trebuit sa dau un nou telefon sa aflu.
Cat ai lucrat aici
Am lucrat 3 ani si jumatate la IQads. Primul proiect care mi s-a dat pe mana a fost Cupa Agentiilor la Fotbal. N-aveam vreo pasiune pentru fotbal si ma speria ideea sa gestionez un eveniment cu sute de oameni din prima mea luna acolo. Am ramas in echipa si dupa Cupa, deci presupun ca a mers bine.
Eram in departamentul de proiecte, deci am lucrat pe multe evenimente: ADfel, Cupa Agentiilor la Gatit, conferintele de marketing SMARK KnowHow, dar si proiecte online, cum ar fi competitiile creative The Creator.
Experienta IQads cu bune si cu rele
Mai mult cu bune. Cel pe care probabil il vor mentiona toti, dar e pe bune – oamenii. Si in ziua de azi ma bucur sincer sa ii revad pe colegii de la IQads. Suntem toti impartiti in multe din agentiile din piata si la client, dar inca ne cerem ajutorul atunci cand avem nevoie de ceva. Si cu multi dintre ei as vrea sa lucrez iar impreuna, cu unii deja se intampla :).
Cupa Agentiilor la Fotbal
Petrecerea de Craciun
Amintiri
ADfel. Un festival de publicitate neconventionala de 7 zile, cu peste 15.000 de participanti an de an, locul de joaca al brandurilor. In acea saptamana, lucram de la prima ora a diminetii pana la 1 noaptea zi de zi, dar eram incredibil de incantata sa vad ca reusim sa cream interactiuni meaningful intre branduri si oameni. Si aveam o audienta mai greu de multumit – industria de comunicare. In loc de mai multe poze, las aici videoul meu preferat din competitia Grand Spoof, parte in fiecare an din saptamana ADfel.
Cum era publicitatea atunci
Cred ca era un pic mai mult despre branduri si mai putin despre ce conteaza pentru cei care asculta.
Invataturi
Imi vin in minte 2 arii foarte importante. Mi-am dezvoltat spiritul antreprenorial si creativitatea. Oamenii care implementam proiectele eram si echipa creativa din spatele lor. De exemplu, ca sa propunem o activare pentru un brand la ADfel, ii studiam comunicarea, incercand sa-i intuim pozitionarea, faceam un brainstorming de idei de activare, vindeam ideea clientului si apoi lucram la implementarea si promovarea ei.
Cupa Agentiilor la Gatit
Dupa IQads
Dupa atatea proiecte cu aproape toate agentiile de publicitate din piata, am decis sa trec de partea lor. A urmat un job la Ogilvy, in departamentul de Digital CS, timp de 2 ani. Voiam mai mult focus, mai putine branduri pe care sa lucrez si pe care chiar sa le inteleg in profunzime. Am plecat de la Ogilvy cu o mentalitate mult mai data-driven, care ma ajuta mult si la locul de munca actual.
Ogilvy Team
La OLX
De 4 ani, lucrez in cadrul OLX Group, ca Brand Manager Storia.ro & OLX Imobiliare. E dintre acele putine locuri de munca in marketing in Romania unde sa poti sa-ti aduci inputul fara sa te lupti cu 10 aprobari si unde chiar te simti safe sa gresesti din cand in cand cat timp stii ce e de facut a doua oara. De asemenea, e un nivel de transparenta fantastic in ceea ce priveste evolutia business-ului, deci iti e foarte clar la ce contribui si ce impact are munca ta.
OLX Group Marketing Team
Cum s-a schimbat perspectiva ta
Cred ca eram dintre studentii care vedeau industria ca fiind glamorous, mult mai mult despre a veni cu un gimmick destept decat despre a livra rezultate palpabile sau despre a schimba perceptii. Apropierea asta treptata de business cred ca mi-a dat o perspectiva mult mai sanatoasa asupra a de ce fac ce fac, deci acum sunt tocilarul care da refresh-refresh pe pagina de rezultate imediat ce a lansat o campanie.
Schimbari importante
More purpose driven communication.
Oamenii au asteptari din ce in ce mai mari de la branduri cand institutiile esueaza constant in a le indeplini.
Tehnologiile noi nu cred ca au impactat fundamental cum construim branduri.
Peisajul industriei de comunicare in Ro: ce iti place, ce te enerveaza, ce lipseste?
Ma enerveaza ca inca exista marketeri care nu inteleg ca ceea ce fac ei poate avea impact in perceptiile la nivel de societate. Apreciez ca totusi tendinta generala din acest punct de vedere e una imbucuratoare. Imi lipseste mansarda IQads :). Dar si evenimentele ca spatiu de desfasurare pentru branduri.
Efectele pandemiei
In primele 3 luni, am gandit si regandit proiecte pe banda rulanta, din dorinta de a ne pastra relevanta, dar si pentru ca “you never let a good crisis go to waste”. Pot sa zic deocamdata ca ne-a cam iesit, perioada pandemiei fiind cu cea mai accelerata crestere pentru brand.
Ce sper e ca vom avea mai multa comunicare cu adevarat relevanta si care iese in evidenta. Ne batem pentru atentie cu subiecte uriase pe agenda publica. Dar e posibil sa ne alegem doar cu mai multe spoturi manifesto de brand care toate suna la fel.