Pune Masca. O campanie despre obligația democratică de a ne păsa.

Pune Masca. O campanie despre obligația democratică de a ne păsa.
Foto: Tudor Lucaciu

La șase luni de la declanșarea stării de urgență pe fondul pandemiei COVID-19, luările de poziție cu privire la inofensivitatea ori vehemența virusului sunt controversate și tind spre polarizare. Protestele neautorizate ale celor care consideră purtarea măștilor drept o îngrădire a libertăților omului coexistă cu inițiativele guvernamentale și private care întrețin mesaje de responsabilizare social-civică.

Mesajele fruste și nota subtilă de umor a noii campanii inițiate de Raluca Mihăilă, Managing Owner Utopic Brain lasă în urmă un mesaj cât se poate de clar: Poartă mască. Așa cum trebuie. Contează.

Campania prezintă șase persoane cu masca pe ochi pe fondul unor mesaje relevante pentru privarea de simțul văzului: cum te uiți în ochii celorlalți, cum te privești pe tine în oglindă, cum vezi lucrurile, cum ne putem vedea de treabă?

 

“Destul de mulți oameni aleg să-și poarte măștile într-un minim discomfort, până la punctul la care degeaba le mai au: pe bărbie, cu nasul pe-afară, prinsă de una din urechi sau vizibil deteriorate și scămoșate de la atâta purtat. Cred că democrația și civilitatea ne cer, printre altele, păsare mai ales când, deși ne e incomod personal, ne este necesar social. Am identificat mai multe tipologii și comportamente în ultima jumătate de an, unele din ele mai aproape de mine decât mi-aș fi dorit. De la conspiraționiști disperați, superstițioși, revoltați, germofobi paranoici la oameni relaxați, civilizați, temperați și lucizi. Cu siguranță necunoscutul ne-a venit tuturor de hac, însă felul în care ne-am raportat la el a diferit major. Din păcate (sau din fericire), doar împreună putem trece peste acest hop socio-economic prin care suntem forțați să ne încordăm mușchii, inteligența și empatia pentru a merge mai departe.“

 

Campania reprezintă o inițiativă independentă în care s-au implicat pro bono șapte persoane în condiții de distanțare socială cu scopul de a contribui la transmiterea vizuală a unui mesaj de responsabilitate civică.

PuneMasca face parte din seria campaniilor sociale NuSuntIndiferent sub care s-a lansat anul trecut Mergem la Vot, un demers de mobilizare a prezenței la vot relevant și azi, la mai puțin de o săptămână de alegerile locale.

 

Echipa

Raluca Mihăilă (creație), Tudor Lucaciu (imagine), Andreea Secară și Sorin Dan (web), Ștefan Anghel, Ciprian Stănescu, Patricia Drugă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related