[Single de România] Janin Pasniciuc, Uniforma: Nu mai există audiofili, există doar consumatori de muzică "in the background"

[Single de România] Janin Pasniciuc, Uniforma: Nu mai există audiofili, există doar consumatori de muzică "in the background"

Cel mai recent single Uniforma a fost mixat în Detroit de Jim Diamond, cel care a lucrat la primele albume White Stripes, ne anunță Janin Pasniciuc. De pe scenă, dar și din fața ei, le-a cam văzut pe toate, a fost de-a lungul anilor în trupele AB4, Dekadens, Ten, Subzero sau Zebre, în paralel cu munca de studio sau cea de inginer de sunet.

"Pe vremuri casa de discuri, și am trecut și eu prin chestia cu lansare de single, punea pe piață un cântec (single) că să obțină o reacție / feedback din parte publicului, evident piesa single cu ajutorul "labelului" fiind intens mediatizată! Azi artiștii/producători lansează o piesă /single doar că să arate că încă mai există și că mai fac ceva", spune Janin Pasniciuc.

Altfel, degeaba ai o piesă bună dacă nu vine la pachet cu un PR bun care să o dea la lume și la radiouri, mai spune Janin, iar perioada de lockdown i-a adus aminte de anii dinainte de revoluție. Cu toate astea, a lucrat mult, așa că fiți cu urechile pe ce urmează să scoată din buzunarele uniformei.

 

Cum s-au schimbat planurile în pandemie

Păi cam cum s-au schimbat pentru toți din industrie și nu numai... de la tehnici, artiști, sunetiști până la femeia de servici care șterge cu mopu berea de pe scenă! Nici înainte de vid covid, pentru un artist 'mai de nișă' că să zic așa, lucrurile nu erau chiar roz, dar acum stăm în casă așteptând vremuri mai bune. Recunosc dar nu știu de ce, toată faza cu izolarea mie personal îmi aduce un pic cu ultimii ani de dinainte de revoluție, dar repet e doar un sentiment pe care îl am numai eu. 

 

Ce ar trebui să facă scenă locală în perioada asta

Scenă locală și organizatorii de evenimente fac și ei ce pot adaptându-se din mers: concerte cu număr mic de persoane, aere libere, online și cam atât! Sincer mă întreb la iarnă ce o să se întâmple: concert pe terasă? Plătești biletul și îți furnizăm un ceai sau vin fiert... în fine nimeni nu cred că știe precis ce o să se întâmple sau ce o să urmeze, poate doar cei care cred în teoria conspirației cum că așa și pe dincolo. Revin la faza cu revoluția, toți credeam atunci că după Dead Ceaușescus vine America la tine... 

 

Single în 2020

Hmm! Single-ul "DIY" și single -ul "Major Label" în ziua de azi sunt două animale total diferite: unul arată că un șoricel mic ce trece prin curtea ta, pe când "Major" e că un șobolan mare și gras... șoricelul capătă niște sute, poate mii de vizualizări pe YTB și un radio pe ici pe colo, pe când Șobolanul este în toată media vizibil. Sincer nu prea ai cum să îl bați pe șobolan.

Pe vremuri casa de discuri, și am trecut și eu prin chestia cu lansare de single, punea pe piață un cântec (single) că să obțină o reacție / feedback din parte publicului, evident piesa single cu ajutorul "labelului" fiind intens mediatizată! Azi artiștii/producători lansează o piesă /single doar că să arate că încă mai există și că mai fac ceva... nu mai are nicio legătură cu vremurile de demult! Înainte era și faza extras pe single din albuml ce va urma să apară, azi e așa pe "hipstăreala" că să fiu răutăcios. 

 

Single pe bandă rulantă vs. album

Pe ce suport? Nu mai suport... glumesc, dai mii de euro pe echipament, dai sute de euro pe înregistrări de foarte bună calitate că să sfârșești la MP3 sau în caz mai bun Flac! Azi nu mai există audiofili în adevăratul sens al cuvântului , există doar consumatori de muzică "in the background", faza cu pe repede înainte a afectat clar și modul cum este perceput / văzut artistul!

Sincer eu dinozaurus rex prefer album... dar "trendu" e clar single! Lumea, și aici mă includ și pe mine nu mai are răbdare să asculte un disc... asta e. 

 

De la single la clip

Depinde foarte mult de echipa cu care lucrezi și câți oameni sunt implicați în proces... când o faci mai pe DIY poate să dureze de la o lună până la câteva luni. Ca etape, păi primul lucru este să înregistrezi piesa, apoi mix master, ideea de clip, posibilități de realizare, camere, editare, procesare, filmatul propriu zis și apoi edit. În paralel te poți ocupa și de organizarea unui eveniment gen concert lansare, comunicat pentru media, trimis cântecul pe la radiouri, apariții radio și tv.

 

Cât mai costă o lansare

Totul depinde de bugetul pe care îl ai la dispoziție și de câți prieteni ai și sunt dispuși să te ajute. Nu știu exact o poți face și mai "low budget" cu ceva până într-o mie de euro, dar că să fie "că la carte" cred că îți trebuie câteva mii, aici incluzând promovarea pe social media. Eu sunt un picuț mai norocos în sensul că am un mic studio în care pot înregistra iar pe parte de video am o grămadă de prieteni care mă ajută cu filmările. 

 

Care e principala piedică în lansarea unui single

Cred că lipsa unui promoter sau PR bun. Degeaba te chinui să faci o piesă bună cu un clip mișto dacă nu ai vizibilitate și ca să îți răspund și la a doua întrebare, raportându-mă nu numai la România văd și ascult trupe de pe alte meleaguri care sincer mă dau pe spate, dar când mă uit la vizualizări, au ceva de genul până într-un milion de views asta în cel mai bun caz. Deși e "zid" au câteva sute de mii de vizualizări, pe când "clipul cu pisica" bate milionul. 

 

Ce a prins cel mai bine

Hmm. prin 2001 când nu exista YTB, Facebook, Instagram, existau însă Atomic Tv și MCM Music, împreună cu regizorul Dorin Stana am făcut piesa Albastru.

 

Cine te inspiră

Marilyn Manson, Foo Fighters, Mother Mother, nu mă pornesc că nu mă mai opresc. 

 

Scule și colaborări

Pe orice... am învățat de-a lungul timpului că o piesă bună, bine compusă chiar și cu un mix prost tot va suna bine la fel cum este valabil și reversul: o piesă prost scrisă și "bad performance" cu mixul suprem tot prost va suna. Ascult și acum cu plăcere, mai rar adevărat, Beatles înregistrat pe patru piste mono, sună de n-ai aer! De ce? Cântece geniale... Pe partea de studio, complicat să îți zic deoarece chiar cu asta mă ocup.

Însă la piesa la care lucrăm acum cu Uniforma îți pot spune că va fi mixată și produsă la Detroit de JIM DIAMOND. 

 

Cât de importantă e imaginea

De când cu YTB și social media constat că partea de audio nu mai are un rol așa de mare dacă este susținută, substituită de o imagine ok! Nu cred că este un lucru rău... însă eu sunt mai conservator, rămân fidel părții audio. Pe parte de grafică lucrăm cu Radical Point Media din Toronto și anume cu domnul Daniel Filip Radu, poze și filmări din concerte Robert Ghement, bineînțeles casa noastră de discuri Soft Records / Romulus Arhire, și nu în ultimul rând Matei Pasniciuc, băiatul meu care a și desenat coperta ultimului nostru disc.

 

Scena locală în ultimii cinci ani

Nivelul tehnic la care s-a ajuns. În sfârșit au pătruns și pe la noi scule și tehnologii ca pe "afară", au apărut oameni școliți pe "afară"... sau și mai mult decât atât poți lucra direct cu producători străini. Noi suntem super mega fericiți că domnul Jim Diamond nu numai mixează, dar este și producătorul următorului nostru single.

Eu am crescut și învățat "meserie" pe planeta Analog. Când am descoperit planeta Digital am fost super speriat de posibilitățile noi de exprimare și complexitate! Azi fac naveta între cele două planete și nu sunt ca cei bătrâni "fan Analog", era Digitală îți poate oferi foarte multe noi posibilități de explorare a sunetului. 

 

#Trending

Din ce văd eu / ascult constat așa o revenire la sunet "vintage" dar cu "polishing" digital... nah că m-am murdărit și de engleză, ha, ha, ha ! 

 

Cum a evoluat promovarea din România

Există posturi de radio, există mult online, normal că lucrurile au evoluat de când cu globalizarea și conectarea tuturora la "tzeava de net" nu numai la noi, peste tot! Părți bune: Acum ai acces la informație, Părți rele: E prea multă și diluată.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related