[Start în creație] Tatiana Arcan: Inspirația mea nu stă la domiciliu, e afară, aproape de natură și oameni

[Start în creație] Tatiana Arcan: Inspirația mea nu stă la domiciliu, e afară, aproape de natură și oameni

Re-zul-ta-te. Asta trebuie să aducă un text. Nu poți scrie un copy așa, fără scop, crede Tatiana Arcan, Digital Marketing Specialist la BDC Creative.

Tatiana știa să vândă înainte de a se intersecta cu publicitatea. Nu a făcut universități de copywriting, dar a mers la cursuri online, urmărea veteranii în acest domeniu pe social media și analiza. Apoi, pur și simplu a încercat. Și, aoleu, spune că nu a fost deloc greu!

Lipsa de inspirație. Aici e povara. Dar când face mișcare, vin idei și gânduri pe care nici ea nu-și imagina că le va întâlni vreodată. Crede că fiecare om este creativ, iar creativitatea, spune ea, este un fel de a fi.

Multă strategie în vorbele Tatianei. Cum a ajutat-o în copywriting, vedeți mai jos.

 

Prima întâlnire cu publicitatea

A fost cam un an în urmă, activând în cadrul companiei BDC Creative, am avut sarcina să promovez un proiect. La momentul respectiv eram mai puțin „mucalită” în acest domeniu, dar iubeam să scriu, aveam prestație bună la prezentări (experiența din vânzări directe) cunoșteam marketingul și am înțeles că acum am oportunitatea să dezvolt niște abilități profesionale noi – așa am început să studiez tot ce era legat de digital marketing.

 

Primii pași

Industria m-a aninat pe drumul dezvoltării mele profesionale. Și am decis să încerc. Când prezentam ideile mele echipei, cel mai des erau acceptate și utilizate.

 

Studii

În momentul în care am conștientizat nevoia, am început să mă informez despre oportunitățile pe piață de a învăța această profesie. Deoarece funcția mea presupunea și alte responsabilități și timpul era limitat, am decis să folosesc timpul meu liber pentru a studia domeniul. Am cumpărat un curs online, am început să urmăresc pe social media cei mai rezultativi copywriteri - analizam ce scriu și cum scriu. Și…am început să încerc. Practica bate gramatica întotdeauna!

 

Așteptări

Eu aveam așteptări să văd și să măsor rezultate. Am înțeles că trebuie să cunoști foarte bine auditoriul țintă, să înveți permanent despre dorințele lui de consum, să cauți să te extinzi pe platforme unde este prezent auditoriul tău țintă, să oferi content util și interesant, să intrigi, să captivezi pentru a nu-l pierde.

 

Surprize

Bune – metaforele prind priză la public, în special cele în format video;

Rele – chiar și cel mai interesant content are nevoie de sponsorizări pentru a atinge rezultatele dorite.

 

Primul proiect

La început scriam texte pentru postări, încercam diferite structuri și formate pentru a înțelege preferințele consumatorului. Primul proiect a fost elaborarea strategiei de comunicare pentru o afacere în alimentație publică - un restaurant vegan-vegetarian.

Unul dintre proiectele cu care mă mândresc până acum este elaborarea unui spot publicitar pentru a promova proiectul Business School. A fost provocator procesul, mai ales pentru mine (pentru că nu aveam școală în domeniu). În acea perioadă participasem la un training privind promovarea pe rețelele sociale, unde am învățat mai multe aspecte tehnice, am prins niște idei din mers și am trecut la implementare.

 

Din greșeli

Nu știu cum aș defini greșeala – atunci când nu atingi obiectivele țintite sau când faci gafe care costă. În privința gafelor sunt foarte atentă și revăd repetat textele. Dar dacă nu atingem obiectivele – aici ține de experiment, analiza rezultatelor, concluzii și capacitatea de a te „ajusta” și a face același lucru, dar altfel!

 

Cea mai grea parte

Partea cea mai dificilă pentru mine a fost atunci când trebuia să scriu și nu aveam inspirație – starea în care te simți goală de idei sau plină de gânduri care nu sunt utile pentru proiectul curent.

 

Deadline-ul

Cel mai important lucru aici este autogestiunea, managementul timpului și prioritizarea sarcinilor. Nu pot să spun că sunt perfectă la acest capitol, dar tratez cu responsabilitate orice proiect pentru că înțeleg importanța respectării termenelor pentru fiecare client.

 

Inspirația

Nu are nevoie de timp, ea are nevoie de moment! Odată ciocnită cu lipsa de inspirație și termenii limită pentru proiect, am observat că o sursă nouă de idei poate fi schimbarea mediului, mișcarea și meditația în dinamică.

Pentru mine a fost o descoperire să înțeleg că gândirea în mișcare îmi deschide orizonturile și mă ajută să generez idei, care ulterior le prelucrez și capăt un conținut cu adevărat bun! Cel mai des stau de vorbă cu mine când sunt la volan. :)

 

Creativitatea

E un fel de a fi! Noi cu toții suntem creatori de ceva, unii oameni creează în fiecare zi, alții o dată în viață! Cred că toți oamenii sunt creativi, doar că în măsură diferită.

 

Formula echipei creative

Rolul designerului în echipă este unul primordial, pentru că ne ajută să realizăm ideile în formatul cel mai potrivit proiectului. Aici e importantă COMUNICAREA! Fiecare membru al echipei își are rolul său și trebuie considerat, dar comunicarea eficientă ne ajută să aducem plus valoare proiectului.

 

CTA-urile

Sunt necesare în texte care trebuie să vândă ceva sau să facă o chemare către auditoriu. Dar textele menite să aducă utilitate, informare, divertisment prin scopul lor nu trebuie să conțină CTA, pentru că publicul poate reacționa repulsiv și să nu ne mai urmărească.

Eu nu urăsc CTA-urile, nu le plac pe cele care se repetă insistent.

 

Reacții, comentarii

Întotdeauna urmăresc. E un indicator rezultativ și arată dacă scriu content de interes pentru publicul meu.

 

„Eu ascult feedback-urile”

Țin cont de ele pentru că îmi analizez acțiunile în ansamblu, dar nu renunț la opinia mea, mai ales când am argumente. Orice feedback îl iau pozitiv, fie el și negativ, ba chiar îmi plac cele negative pentru că mă învață mai mult.

 

Conflictul (?) dintre generații

Țin cont de părerea celor mai mari pentru că au gândire strategică și văd de la etajele de mai sus decât mine. Iar de la cei mai tineri învăț competențe tehnice și cele mai noi trucuri, ei întotdeauna vor fi înaintea mea cu asta!

 

Reclamele în RM

Moldova este în fază de dezvoltare la acest capitol, deși încercări sunt multe și unele destul de bune. Este loc de creștere în plan competitiv, mulți scriu și fac reclamă fără a avea o strategie, în așa fel se pierde din eficiență, nu se consideră multe aspecte.

 

Lucrul în pandemie

A fost de la distanță și destul de provocator, dar cu timpul m-am adaptat la condițiile de muncă. Inspirația mea nu stă la domiciliu, e afară, aproape de natură și oameni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related