[Voci online] Ruxandra Predescu: Eu prefer să pot convinge oamenii că igiena e importantă, decât că săpunul Spumiță Divină cu foiță de aur e must have

[Voci online] Ruxandra Predescu: Eu prefer să pot convinge oamenii că igiena e importantă, decât că săpunul Spumiță Divină cu foiță de aur e must have

Printre pozele cu pisici, care știm cu toții cât succes au pe Facebook, pe peretele Ruxandrei Predescu apar frecvent opinii despre teme în vogă sau articole de blog. Pe care le scrie doar după ce se documentează temeinic pe subiectele tratate, fie că publică despre teatru, film, educație sau lucruri bune pe care le fac unele branduri.

Mediul virtual e o oglindă a realității, cel mult te pune față în față cu oameni cu care, altfel, nu te-ai intersecta, ceea ce mi se pare util ca apel de trezire pentru unii. Eu încerc să-mi curatoriez destul de strict ”bula” cu un mix între prieteni din viața reală, oameni din domeniile mele de activitate, oameni de care-mi place pur și simplu, cu care împărtășesc valori, principii și umor”

Printre altele, povestim mai jos cu Ruxandra Predescu despre prima ei întâlnire cu online-ul, pe vremea când i se zicea doar internet. Ruxandra este om de comunicare și scrie pe blogul printreranduri.eu din 2006. Au trecut zece ani de la o campanie umanitară pornită de câteva fete ce s-au cunoscut pe Twitter, în care s-a implicat și ea. Spune că atunci a apărut adevăratul crush pentru online, pe care îl simte și astăzi.

 

Câteva cuvinte despre tine

Om de comunicare axat pe strategie și conținut, cu o ușoară aplecare spre zona de CSR și gestionarea de crize. Freelancer de mulți ani după alți mulți ani cu carți de vizită pe care erau trecute funcții de management. Am studiat Psihologie și Litere, dar îmi place să cred că nu m-am oprit vreodată din învățat. Documentez temeinic tot ce lucrez, fie că e pentru un job, fie că e pentru blogul personal, așa că mereu acumulez informații noi.  

 

Primii pași online, prima campanie 

Primele întâlniri cu social networks au fost via platformele vechi de chat, mirc, ICQ șamd, apoi a fost blogul, din 2006. Relevantă, însă, cred că a fost campania pentru Daniel Răduță, în 2010, pornită de câteva fete care s-au cunoscut pe Twitter. Atunci, după ce am strâns banii pentru Daniel, cred că am făcut un crush pentru online. Nu mi-a trecut nici acum. :)

 

Virtualul actual și ”bula” ta

Mediul virtual e o oglindă a realității, cel mult te pune față în față cu oameni cu care, altfel, nu te-ai intersecta, ceea ce mi se pare util ca apel de trezire pentru unii. Eu încerc să-mi curatoriez destul de strict ”bula” cu un mix între prieteni din viața reală, oameni din domeniile mele de activitate, oameni de care-mi place pur și simplu, cu care împărtășesc valori, principii și umor.

 

Cum ai devenit un Key Opinion Leader

N-aș șpune despre mine că sunt KOL sau influencer altfel decât cu multă autoironie. Nu știu dacă am o voce puternică, dar am o voce, cu siguranță. În mod ironic, cumva, pentru cineva care face strategie, eu n-am una pentru ceea ce sunt online, nu m-am ocupat să par așa sau așa, n-am curatoriat o persona. Ce și cum sunt offline se vede și online, nu e vreo ofertă specială!

 

Responsabilitatea

Nu cred că îmi asum conștient vreo responsabilitate specială în online. Comportamentul meu e guvernat de aceleași principii și valori indiferent de mediu și interlocutori.

  

Despre ce scrii online

Nu există o listă de subiecte favorite – dacă am ceva de spus, spun, dar încerc să știu despre ce vorbesc și să am opinii educate. Am o aversiune viscerală pentru ipocrizie și fake, cred că asta se vede, mai ales pe blog, mi-e greu să nu strig că impăratul e gol, dacă așa e.

 

Conflictele și ”block”-ul

Apar rar conflicte în subsolul postărilor mele, iar block dau mai ales oamenilor agresivi.

 

Te-ai gândit să renunți la Facebook 

Nu, niciodată.

 

Comunitatea ta, ce apreciază la tine

La drept vorbind, nu știu sigur ce așteaptă sau apreciază comunitatea din jurul meu. Sper că avem valori și principii comune, dar cred că trebuie să-i întrebi pe ei! Par să reacționeze foarte bine la poze cu pisici, în orice caz!

 

 

Granița dintre Key Opinion Leaders și Influenceri

Cred că la noi termenul ăsta de influencer a ajuns sinonim cu diverși oameni foarte preocupați mai ales de cum arată și care sunt plătiți să promoveze campanii sau produse fără să-și bată capul dacă respectivele campanii sau produse sunt ok, iar asta începe să devină o problemă a industriei. Sau, mă rog, ar trebui să înceapă să fie.

Ca să-ți răspund, eu aș prefera mai degrabă să pot convinge oamenii că igiena e foarte importantă, de exemplu, decât că săpunul Spumiță Divină cu foiță de aur și praf de diamant e must have. 

 

Ce s-a schimbat pentru tine, odată cu pandemia

Lucram de acasă, deci, din perspectiva asta, nu s-a schimbat nimic. A fost un volum foarte mare de informație de gestionat și, ca om de comunicare, e datoria mea să știu mereu ce se întâmplă, pentru că asta afectează ce, când, cum, cui comunici.

Mi s-a părut o situație de ”all hands on deck”, așa că am spus clienților cu care colaborez de mai mult timp să-mi scrie dacă au nevoie de ajutor în perioada asta, free of charge. Am primit și destule solicitări de la oameni cu care nu mai colaborasem, am făcut foarte mult pro-bono, am ajutat cât am putut.

 

Efectele crizei

Mi se pare prea devreme pentru o evaluare a efectelor crizei, mai ales că, după mine, încă nu s-a emis factura. Cred că cine era bine cu sine e ok și în criza asta, perfect capabil să-și gestioneze provocările într-o manieră rațională – valabil atât pentru persoane cât și pentru companii.

Aș vrea să fiu mai optimistă referitor la o viitoare posibilă responsabilizare a oamenilor, dar nu mi se pare că am motive să fiu.

 

Comunicarea autorităților

Autoritățile au comunicat ineficient, ca să folosesc un eufemism, și, din pricina asta, au lăsat loc de tot felul de teorii ale conspirației.  Dacă au existat niște strategii, ele au fost subscrise mai ales intereselor politice și încă sunt așa, cu mai multă preocupare pentru popularitate și propria poziție decât pentru binele oamenilor. Limbaj de lemn, vid legislativ, zero media training, iar efectele se văd și se vor vedea în continuare.

 

Din partea pozitivă, ce aduce criza

Orice criză are și o parte bună, pentru că, într-un fel sau altul, impune o evoluție, o mișcare, o ieșire din zona de confort și, în felul ăsta, oportunități. Poate i-a obligat pe unii să ia niște decizii pe care le amânau, poate că pe alții i-a învățat să se elibereze de balast. Eu sper că la finele ei vom fi cu toții un pic mai asumați, dacă nu mai responsabili sau chiar mai empatici.

 

Lecțiile tale

Să zicem că traversez un proces accelerat de rafinare a situațiilor în care merită să investesc timp, efort, bani sau interes. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related