Așa cum nici măcar SF-urile nu ar fi gândit, anul acesta totul felul de lucruri ciudate au devenit cool. A devenit cool să fii prudent și în siguranță. A devenit cool să fii responsabil. A devenit cool să respecți sănătatea celorlalți. Pe toate aceste semnificații a mizat Marius Boradin când a creat măștile pentru "A New Now" Design Challenge by George.
Mi-am dat seama că masca a devenit parte din trend, fiind purtată chiar ca un accesoriu vestimentar la modă, și de aici mi-a venit ideea conceptului "It's cool to be safe together"
Mai sunt trei zile în care puteți să vă înscrieți versiunile voastre pentru masca anului. Poate vă inspiră deadline-ul strâns sau povestea lui Marius de mai jos.
Bio pe scurt
Salut! Să vă povestesc puțin. Mă numesc Marius Boradin, am 24 de ani și mă îndrept, cam cu viteză cred eu, spre 25, și sunt din Craiova, orașul meu de baștină.
Sunt logo designer, graphic designer, packaging designer și fac și branding, iar din luna ianuarie anul acesta am intrat de-a binelea și în domeniul editării video, după ce mai cochetasem puțin cu el mulți ani în urmă.
Din cele de mai sus un lucru e clar, sunt atras de imagine, de design, de culori, de film și cinematografie și de tot ceea ce înseamnă creativitate. Sunt atras de 9 ani încoace, din vara lui 2011, când deschideam pentru prima dată Photoshop, eu "ridicând mâna" când a trebuit să facă cineva posterul pentru un mic film de scurtmetraj ce eu cu câțiva prieteni am încercat să-l turnăm la vremea aceea.
Apoi a urmat să deschid și Illustrator și după să mă atragă din ce în ce mai mult designul grafic, am început să mă documentez și să învăț, să stau zi și noapte de parcă eram lipit de birou sau vrăjit să parcurg tutoriale, să mă perfecționez din ce în ce mai mult, apoi a urmat firescul drum al freelancing-ului, bineînțeles, dar și al lucrului în agenții de profil, timp în care am evoluat permanent, până în momentul de față, și voi evolua și de acum înainte.
"A New Now" Design Challenge by George
Am văzut aici un challenge fresh, bazat pe o temă foarte puternică și captivantă. Fiind vorba de anul 2020 și simbolului lui, masca, m-am gândit ca e ocazia perfectă să îmi pun creativitatea la contribuție.
Procesul de creație
M-am gândit la ce s-a întâmplat anul acesta, la cât de dificil a fost și încă este și la acele piedici pe care perioada din ultimele șase luni ni le-a pus, și la faptul că a dat peste cap foarte multe lucruri, creând un val de incertitudine. Asta a fost prima etapă.
A doua etapă a creației a fost să mă pun în locul publicului, a oamenilor și să mă gândesc cum vede fiecare situația, cum o vedem toți și ce ne dorim sa se schimbe și sa vedem mai departe. Mi-am dat seama că pentru majoritatea, în special tineri, masca a devenit parte din trend, fiind purtată chiar ca un accesoriu vestimentar la modă, și de aici mi-a venit ideea conceptului "It's cool to be safe together", ce reunește în purtarea măștii că-i la modă să fim în siguranță, împreună.
Ce mi-am mai dat seama e ca toți ne dorim sa trecem cu bine peste această perioadă agitată, totul să se liniștească și să putem privi în cele din urmă, cu sentimentul de siguranță și speranță, de aici născându-se conceptul "Together we are safe"
Apoi, în a treia etapă a creației am început să lucrez propriu-zis, la concepte, care să transmită cât mai bine ideile mai sus menționate.
Brieful
Elementele din brief care mi-au atras cel mai mult atenția a fost accentul pe valoarea ce o are termenul "împreună" în situația aceasta din prezent, element pe care m-am axat și am pus accent foarte mult. Pe lângă acesta am considerat ca fiind importante solidaritatea, respectul și comunitatea, și faptul că masca trebuie sa transmită și să reunească în concept toți acești termeni atât de importanți și să transmită cât mai bine un mesaj de speranță al conexiunii sociale, cât și să definească pe cel ce o poartă un cetățean responsabil.
Obstacole sau dificultăți nu pot spune ca au fost, ci doar că am stat ceva să mă gândesc la culoarea măștii, care să fie și plăcută pentru tineri, dar și pentru George, pentru că bineînțeles, George este personajul principal al acestei povești.
Ce transmiți juriului și publicului
Pe cei din juriu sper să îi inspire modul atent în care l-am integrat pe George în conceptele mele și îmi doresc să le transmită atât lor cât și tuturor, cât mai bine, mesajul bine definit ce îl exprimă prin fiecare lucrare.
Îmi doresc ca publicul să vadă esența, ideea și emoția din spatele fiecărei lucrări, în special din "Together we are safe". Lucrarile mele au scopul de a transmite faptul că împreună, ca o comunitate responsabilă, suntem în siguranță, dând dovadă de solidaritate și respect, putem privi cu încredere la un viitor mai liniștit și mai sigur, unde este cer senin și soare.
Când ai purtat prima dată mască anul acesta
Prima dată am purtat mască pe 13 martie, când toți colegii de la birou am început sa purtăm. De atunci mi-am dat seama că voi avea o legătură destul de strânsă cu masca, pe o perioadă nedeterminată, iar treptat am început sa am una la mine mereu.
Port mască de unică folosință, dar m-am gândit sa îmi procur cât mai curând una reutilizabilă, pentru a nu mai fi nevoit să schimb foarte des masca de unică folosință așa cum este necesar, pentru că o folosesc foarte des, în fiecare zi. Fiind vorba de masca personalizată, mi-aș dori, bineînțeles, să port masca personalizată cu unul dintre design-urile mele.
Ce spune masca despre 2020
Masca este clar un simbol al anului 2020, și spune despre acesta că a fost un an cu multă agitație, incertitudine și provocări. Poate că masca ar trebui să spună totodată și despre viitor, despre mai departe, că va fi bine, și să sugereze încrederea și speranța.
[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]
George
George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.
Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.