[A New Now] Mihai Stoica: Putem să facem din mască noul tricou cu mesaj

[A New Now] Mihai Stoica: Putem să facem din mască noul tricou cu mesaj

Multe lucruri s-au spus despre masca anul acesta. Pe internet, pe la televizor, la rândul de la supermarket. Multe sensuri i-au găsit și participanții "A New Now" Design Challenge by George. O parte dintre ele le-au integrat în lucrările lor, despre altele au vorbit în interviuri. Mihai Stoica vine cu o perspetivă nouă: masca a subliniat și mai mult niște inegalități sociale. Și explică după cum urmează:

 De acces la resurse, la început când găseai doar la suprapreț sau de la cineva care avusese inspirația să cumpere în prealabil. De educație, când am făcut rost de măști și unii au început să le pună pe nas și altii să-și susțină bărbia cu ele. De empatie socială, când unii au purtat măști ca să nu se îmbolnăvească bunica și altii au dat cu ele de pământ ca să-și protejeze dreptul de a o îmbolnăvi pe bunica. 

Mai sunt trei zile în care puteți să vă înscrieți versiunile voastre asupra acestei noi realitati pe care trebuie sa o infruntam cu mască pe față. Mihai a pornit de la o metaforă: cât de complicat e să interacționezi cu oamenii în 2020 și să fii și 100% safe. Cum a ajuns la această idee, care au fost etapele creației și care este relația lui cu masca, povestește în rândurile următoare:

 

Bio pe scurt 

Bat spre 26 de ani. Pe diploma mea de facultate cred că scrie „economist”, nu știu sigur că nu am ridicat-o încă și cred ca trebuie să plătesc și o taxă din cauza asta. Aiurea. Altfel am avut norocul să încep relativ devreme în domeniu fără să fi știut prea multă meserie, mai degrabă pe bază de entuziasm. Niște agenții mai târziu, pot să fac multe bannere într-un timp scurt.

 

"A New Now" Design Challenge by George  

Pe mine mă ajută să am un brief, că de ilustrat oricum caut să ilustrez ceva. Și in loc să ilustrez o fată care citește la geam cu o pisică și o monstera lângă, prefer să fac ceva cu cap și coadă și deadline. Plus că e un challenge interesant să faci ceva ce oamenii ar vrea să poarte pe față.

 

Procesul de creație 

Am vrut în primul rând să fie wearable, că degeaba faci o mască magenta cu galben dacă lumea poartă non culori sau earth tones. Deci am mers spre ceva cu o bază mai închisă (cu pete de culoare, că trebuie să fie mulțumită și inimioara mea) și branding mai subtil, să fie mai premium cum ar veni.

Ideea nu știu cum a venit, a fost cam primul gând coerent pe care l-am avut. Mi se pare o metaforă cute la cât de complicat e să interacționezi cu oameni și să fii și 100% safe.

 

Dificultăți

Mi-a luat ceva să găsesc un stil pentru personaje și am procrastinat foarte mult.

 

Ce le transmiți juraților 

Băi, eu am încercat. Sper că vă place.

 

Ce ai vrea să știe publicul 

Că masca nu trebuie să fie o botniță, putem să facem din ea un accesoriu nice, să fie noul tricou cu mesaj. Sper ca la sfârșit de pandemie să avem toți măcar o măscuță pe care să ne ofticăm puțin că nu mai avem unde și de ce să o purtăm :)

 

Când ai purtat prima dată mască anul acesta 

Am purtat prima oară mască prin aprilie când am mers la supermarket dupa o lună jumate de stat în casă. Mi se părea ca am pierdut un anotimp.

Sunt în relații bune cu masca, suntem bot în bot prin magazine, pe la metrou, oriunde e nevoie. Sper că nu deranjăm cu aceste public displays of affection.

Mi-am luat vreo 10 măști reutilizabile, cred ca e o idee bună să iei ceva de calitate, e mult mai plăcut când ai măști dintr-un material mai soft si breatheable si care îți vin mai bine pe față, respiri mai usor, nu îți mai aburești ochelarii așa rău, e afacere bună.

 

Ce spune masca despre 2020

Cred că masca a subliniat și mai mult niște inegalități sociale. De acces la resurse, la început când găseai doar la suprapreț sau de la cineva care avusese inspirația să cumpere în prealabil. De educație, când am făcut rost de măști și unii au început să le pună pe nas și altii să-și susțină bărbia cu ele. De empatie socială, când unii au purtat măști ca să nu se îmbolnăvească bunica și altii au dat cu ele de pământ ca să-și protejeze dreptul de a o îmbolnăvi pe bunica. S-a folosit și ca statement politic, s-a făcut contrabandă cu ele, s-au făcut și combinații. În definitiv, e impropriu spus că trăim într-o nouă eră când la nivel fundamental noi acționăm cumva la fel, doar terenul de joc e diferit. 

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related