Stii senzatia aia cand vezi un brief si iti vin instantaneu idei? Uite brieful. Competitia o stii - "A New Now" Design Challenge by George, prin care chemam designerii la exercitii de imaginatie si interpretare a mastilor-simbol pentru 2020. Pentru Alexandra Purdeliu, senzatia de mai sus a condus-o catre explorarea esteticii brandului George, pe care memoria vizuala a ajutat-o sa si-o reamintesca in ipostazele ei de-a lungul timpului. Tot ce a trebuit sa faca, spune ea, a fost sa gaseasca paleta potrivita de culori.
“Am ramas cu o vorba in minte: de ce sa iesi complet din zona de confort si sa iti fie rau, cand poti sa iti largesti zona de confort usor cat sa cuprinda toate acele lucruri de care iti e frica? Asa vad si designul propus.”
Alexandra a studiat designul in Brasov, dar sta de ani buni in Bucuresti si isi vede de freelancing-ul ei. Noi o cunoastem deja dintr-o alta competitie The Creator, din jurul Craciunului de acum 3 ani. Se pare ca entuziasmul participarii la astfel de competitii, a ramas intact. Faceti cunostinta.
Background
Sunt Ale sau Alex sau Alexandra, raspund la oricare, chiar si atunci cand striga o persoana random pe strada, si, de fapt, striga pe altcineva. Am 32 de ani de cand m-au strigat ai mei prima oara si au trecut aproape 15 ani de cand am cochetat prima oara cu domeniul de graphic design. De mica am fost atrasa si talentata la desen si tot ce este frumos vizual; restul etapelor le-am parcurs in mod 'organic'.
Am urmat 4 ani cursurile facultatii de Design de Produs de la Universitatea Transilvania din Brasov, dupa aceea inca 2 ani la master, Eco-design de mobilier si restaurare din cadrul aceleasi universitati. Primul proiect freelance l-am avut in liceu (cred ca in 2004) si am continuat asa pana in 2009, cand m-am angajat prima oara pe postul de graphic designer la o agentie din Brasov. In 2015 mi s-a oferit oportunitatea sa lucrez pentru o firma in Bucuresti, asa ca nu am stat pe ganduri. Mi-am facut bagajele si au trecut deja 5 ani de cand locuiesc in Bucuresti. Acum ma pot mandri cu experienta unui senior graphic & web designer si lucrez doar ca freelancer.
"A New Now" Design Challenge by George
'A New Now' ... cred ca aceasta expresie a rezonat cel mai bine cu mine, tinand cont ca si eu am folosit-o, poate chiar in mod abuziv, in ultimele luni.
In ultima vreme am tot vazut in mediul online genul acesta de competitii de design (design pentru masca sponsorizate de diferite firme/agentii etc), dar la nici una nu am avut inspiratia necesara (o fi fost de la faptul ca am stat prea mult in casa sau de la faptul ca brieful in sine nu-mi spunea nimic). In cazul de fata, am vazut articolul, am citit brieful si deja aveam o imagine clara in minte cu designul pe care voiam sa il fac.
Fiind o persoana cu memorie vizuala, mi-au venit in minte absolut toate conceptele realizate de catre BCR pentru aplicatia George (de la ad-uri online, bannere stradale, graffiti de prin Bucuresti si inclusiv directia grafica folosita la iMap - atunci cand se prezinta sponsorii).
Singura problema - trebuia sa conturez o paleta de culori care sa se regaseasca in toate acestea. Dupa cateva ore de research, m-am apucat de treaba si lucrurile au mers exact cum mi-am dorit.
Provocari
Alegerea unei culori primare, cea de background, am schimbat-o de cel putin 15 ori pana la ajung la forma finala.
Ce le transmiti juratilor
Am fost acum 4 ani la un curs de antreprenoriat si am ramas cu o vorba in minte: de ce sa iesi complet din zona de confort si sa iti fie rau, cand poti sa iti largesti zona de confort usor cat sa cuprinda toate acele lucruri de care iti e frica? Asa vad si designul propus. Avem masca care ne largeste zona de confort (poate chiar mai mult decat ne dam seama), iar designul inca un pic. Doar putin, cat sa nu ne fie rau. De aceea am ales o combinatie de culori calde si reci, forme simple, comune - usor de recunoscut de catre oricine.
Ce ai vrea sa stie publicul
Nimic mai mult decat spune titlul: upgrade.overcome.
Purtatul mastii
Din 18 martie a devenit un 'accesoriu' nelipsit din geanta. Port doar masti medicale, tot timpul in spatii inchise si uneori chiar si pe strada cand simt ca e prea aglomerat... cat slalom sa facem pe un trotuar de 1m?
Ce spune masca despre 2020
Poti sa fi responsabil si sa iti pastrezi stilul in acelasi timp.
[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]
George
George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.
Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.