[Single de România] Dez Chincișan, Omelette: Văd că muzica ia o turnură politică, dar și una de "fac ce îmi place mie, nu contează dacă îți place"

[Single de România] Dez Chincișan, Omelette: Văd că muzica ia o turnură politică, dar și una de "fac ce îmi place mie, nu contează dacă îți place"

“Pe vremuri, când aveam trupa Jazzadezz, stăteam o zi să dăm știrea de concert pe câte 20 de site-uri. Acum avem Facebook, e totul acolo”, își amintește Dez Chincișan de vremurile ceva mai îndepărtate de pandemie. Anul sabatic l-ar fi avut oricum, din ce ne spune, cu sau fără puterea lui virus, așa că nu e super afectată de schimbările majore produse.

"Cred că fiecare ar fi bine să facă ce simte, dacă nu te deranjează să faci concerte online, fă-le, dacă vrei să profiți de pauza asta generală și să compui, do it."

Lansările se pot face la fel de bine într-un bar sau la Arenele Romane, în funcție de context și spune că e treaba fiecărui radio privat să-și aleagă pe cine promovează sau nu. Momentul Hello / Omelette a fost clar unul din highlight-urile carierei, lansat într-o casă, iar în prezent lucrează la un nou proiect. Despre muzică, pandemie, concerte și inspirație povestește Dez după cum urmează:

 

Cum s-au schimbat planurile în pandemie

Slavă domnului că nu aveam deloc, sunt într-o pauză muzicală de vreun an și nu aveam de gând să fac ceva anume anul ăsta. Sau, mă rog, sunt în lucru cu un nou proiect, dar nu cred că l-aș fi lansat acum nici fără coronavirus.

 

Ce ar trebui să facă scenă locală în perioada asta

Cred că fiecare ar fi bine să facă ce simte, dacă nu te deranjează să faci concerte online, fă-le, dacă vrei să profiți de pauza asta generală și să compui, do it. Dar simt că datorită tensiunii generale nu prea e nimeni foarte inspirat, sper să mă înșel. După ce va trece totul, lucrurile vor reveni la normal, va fi fix ca înainte. 

 

Single în 2020

Cred cumva că single-ul în ziua de azi e un pretext, ca să nu mai faci un concert simplu, adică dacă spui Lansare de single plus Concert, deja sună mai appealing. Ceea ce nu e rău, e o strategie bună. Evoluția unui single, totodată, e vizibilă, ca a muzicii în general, nu se mai aude din pivniță, nu se mai vede imaginea prost. E evoluția tehnologiei. Iar acum ai peste tot platforme unde să-l urci, pentru un artist de nișă, să zicem, e unica șansă să ajungă la public. 

 

Single-uri pe bandă rulantă sau album

Amândouă sunt opțiuni, doar că dai single după single dacă piesele nu sunt neapărat un serial. Dar dacă tot albumul îl faci sub o poveste narativă, e cam aiurea să le dai strop cu strop, e incoerent.

 

(Fairy a fost piesa lunii mai pe compilația internațională MAP, susținută de The Guardian, la momentul apariției)

 

De la single la clip

Nu prea e un timp anume, poți să stai cu o piesă și ani de zile dacă undeva te împotmolești, sau ai divergențe de opinii cu colegii, tu vrei o direcție, celălalt ar vedea-o altfel și tot așa. Poți și să zici băi, hai să dăm cu banul, dar eu, una, nu aș recomanda asta.

Etapele de realizare sunt cam mereu aceleași, compui, tragi, începi să mai construiești pe ea și când te decizi că asta e, începe treaba de mix and master și după aceea începe filmarea pentru videoclip. 

Cât mai costă o lansare

Noi cu Omelette am făcut totul very low budget, spre deloc. Noi făceam și clipurile, și afișele și PR și tot, nu am idee câți bani sunt implicați într-o lansare exemplară, că ale noastre au fost destul de diferite. 

 

Care e principala piedică în lansarea unui single

Am fost tentată să spun că inaccesibilitatea pe la radiouri și teve, dar cele private nu au nici o obligație de a promova artiștii în mod egal. Nu știu, probabil că bugetul de care dispune artistul e sau nu o piedică, unii lansează într-un băruleț subteran, alții la Arenele Romane, that's life.

 

Ce a prins cel mai bine

Momentul Hello a fost cel mai îmbucurător, pentru că l-am lansat undeva foarte frumos, un spațiu care acum nu mai e, o casă, în care rula clipul alternativ cu primul nostru clip, ăsta fiind al doilea. Și oamenii s-au perindat toată seara, a fost un gathering prietenos, cald, cu vin de la Vrancea, cam ca la nuntă. Am răspuns la întrebările oamenilor, ne-am îmrietenit cu ei, nu a fost cu concert și mi s-a părut mai fain, cumva, am avut timp să stăm cu lumea.

 

Cine te inspiră

Lana del Rey, mie una îmi sună a produsul absolut. Sunt o groază, în rest, nu știu de care să mai zic, îmi vine să zic toate. :))

 

Scule și colaborări cu oamenii care trebuie

Studiourile în care am făcut muzică sunt Voltart Sudio, studioul lui Bobby Stoica, iar în alte colaborări cel mai mult am lucrat pe la Square Sound Studio, cu Victor Popescu. 

 

Cât de importantă e imaginea

Este vitală, aș spune. Noi, în Omelette, îl avem pe Vali Chincișan, artist vizual, care face tot ce ține de partea de vizual. Ca make up, vă las și un exemplu mai jos, piesa Luna, în care eu am făcut desenele alea de pe fețele noastre, a fost fun, au stat cuminți la machiaj băieții.

 

Scena locală în ultimii cinci ani

Am observat că suntem din ce în ce mai mulți pe muzică și lucrul care mă bucură enorm e că tot nu au apărut discordii între trupe și râci. Suntem pe un domeniu foarte pașnic, supportive și colaborativ. Îmi mai place foarte mult și lejeritatea cu care vin cei mai tineri din urmă, sunt foarte naturali.

 

#Trending

Nu prea le am cu trendurile, pentru că ascult muzică din absolut orice gen, văd că parcă totuși ia o turnură din ce în ce mai politică, dar și una de "fac ce îmi place mie, nu contează dacă îți place". Deci, practic muzicienii de azi nu mai sunt atât de speriați să iasă pe scenă, presați energetic că poate nu sunt suficient de buni. O fi bine, o fi rău, nu știu, mie îmi place. 

 

Cum a evoluat promovarea din România

A evoluat odată cu internetul. Pe vremuri, când aveam trupa Jazzadezz, stăteam o zi să dăm știrea de concert pe câte 20 de site-uri. Acum avem facebook, e totul acolo. Deci, e mai simplu să te promovezi. Părți rele nu prea văd.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related