“Fii responsabil si poarta masca!” se poate transforma usor in “Poarta masca si zambeste!”. Este mesajul primei lucrari inscrise de Casandra Bodron la competitia "A New Now" Design Challenge by George, intitulata “Smile”, si este pana la urma, un spin de PR. Celelalte propuneri ale ei, includ “Happy Dots”, “Bujori in obrajori” si “#weareconected”. Casandra a absolvit Universitatea de Arte din Bucuresti, si s-a specializat in design si stilistica vestimentara. Acum, creeaza in cadrul propriului atelier.
“Am auzit diverse dezbateri despre cum masca depersonalizeaza, impiedica comunicarea eficienta si raceste relatiile sociale. Cand m-am decis sa intru in competitie mi-am propus sa demonstrez ca aceasta perceptie este falsa.”
Vrem sa auzim in continuare motivatiile voastre, dar mai ales, sa vedem interpretarile vizuale pe care le propuneti pentru masca anului 2020. Brieful va asteapta. De altfel, Casandra considera ca masca nu va disparea neaparat, odata cu trecerea acestui an, si crede ca ar trebui sa ii gasim un loc stabil in garderoba noastra. Iata de ce.
Background
Am 40 de ani si pot sa spun cu mana pe inima ca sunt designer de cand ma stiu. La inceput am facut design cu mancare... pictam propria fata, hainele, mobila din jur... era fun. Apoi am intrat in etapa printese... desenam si croiam hainute pentru propriile papusi, ba chiar am ”îmbunatatit” cateva rochii ale mamei, care nu a fost foarte fericita si initiativa s-a soldat cu o pedeapsa pe masura.
In adolescenta am migrat spre anime, la cu contactul cu faimoasele desene animate japoneze... eram foarte fericita cand reuseam sa transpun pe hartie personajele favorite la aceeasi calitate ca originalul. Si atunci am stiut! Viata mea inseamna creatie! Parcursul meu profesional era destinat sa fie designul. Si pentru ca nu pot functiona cu jumatati de masura, am parasit Targovistea natala si am venit in capitala, unde am absolvit Univesitatea de Arte Bucuresti, sectia Arte Decorative si Design. Si asa m-am aflat la un alt inceput…
Pasiunea s-a transformat in profesie. M-am specializat in design vestimentar, lucrand inca de pe bancile facultatii intr-un atelier de creatie al unui faimos designer roman. Mi-am rafinat apoi competentele in cadrul unei companii multinationale de profil, iar anul 2006 a marcat o noua experienta, care m-a introdus in lumea televiziunii si a teatrului, respectiv lumea stilisticii vestimentare. Tot acest parcurs profesional a fost incununat de decizia strategica de a intra in lumea antreprenoriatului. Asadar, de 10 ani administrez propriul atelier de moda, specializat in couture si creatii hand-made, si prestez servicii de creatie si DTP pentru o serie de brand-uri de prestigiu.
"A New Now" Design Challenge by George
Intr-o zi insorita de vacanta, am primit un newsletter de la IQads prin care am fost anuntata ca BCR invita designeri talentati sa intre in competitia ”A New Now”. Imediat ce am citit brief-ul am stiut ca este pentru mine. De ce? Pentru ca aceasta provocare imbina cele 2 mari iubiri ale mele in materie: designul vestimentar si creatia grafica.
Mi-a placut ca specialistii din spatele unui brand atat de cunoscut cum este George au avut initiativa de a crea, cu si alaturi de artisti, o masca care sa aiba puterea si parghiile necesare de a transmite un mesaj… mesajul “A New Now” si ce inseamna el atat pentru George, cat si pentru designer si, nu in ultimul rand, pentru persoana care poarta masca.
In ultimele luni, am auzit diverse dezbateri despre cum masca depersonalizeaza, impiedica comunicarea eficienta si raceste relatiile sociale. Cand m-am decis sa intru in competitie mi-am propus sa demonstrez ca aceasta perceptie este falsa. Cred cu tarie ca ochii sunt oglinda sufletului. Asa ca nu poate fi adevarat ca acoperirea gurii ne face mai putin expresivi. Si totusi… ce-ar fi daca, in lipsa gurii vizibile, expresivitatea privirii ar putea fi nuantata cu ajutorul unui ”personal statement” asumat prin designul mastii pe care este obligatoriu si responsabil sa o purtam in aceasta perioada?
Asa am ajus sa particip in competitie cu 4 lucrari, fiecare abordand tema intr-o maniera diferita si adresandu-se unui segment de piata diferit. Insa toate cele 4 rute creative au un numitor comun… dorinta mea personala ca masca sa nu mai fie perceputa ca un obiect impus si care conduce la disconfort, ci sa fie un accesoriu cool care, pe langa faptul ca ne asigura protectie atat noua cat si celor din jur, ne reprezinta, se integreaza in stilul nostru vestimentar si contribuie la expresivitatea comunicationala proprie.
Prima lucrare, “Smile”, il potenteaza tocmai pe George. El devine astfel o persoana, un sentiment, un zambet, o privire. Chiar daca masca acopera o parte importanta din fata si ne da senzatia ca ne impiedica sa transmitem exact ceea ce vrem, zambetul se vede in privire, se aude in voce si se simte in emotia pe care o transmitem. “Fii responsabil si poarta masca!” se transforma astel in “Poarta masca si zambeste!”
“Happy Dots” pastreaza tema veseliei, dar este mai mult ancorata in zona fashion. Este vorba despre stil, eleganta si atitudine, concepte transpuse minimalist intr-o masca in nuante de albastru si alb, cu grafica curata si simetrica. Logo-ul George este integrat firesc printre buline.
Lucrarea “Bujori in obrajori” este aliniata la ultimele tendinte din design, cu focus pe traditie si identitate nationala. Ne aminteste tuturor ca suntem romani si ne indeamna ca, prin purtarea acestei masti, sa ne ancoram la trecut, la valorile ancestrale, la traditiile milenare ale natiei noastre. Suntem printre putinele popoare din Europa care inca pastreaza vie mostenirea culturala a stramosilor… din pacate doar pe la tara și din ce in ce mai putin.
Rafinamentul artistic al simbolisticii vechi romanesti este recunoscut in lumea artistica la nivel global, portul popular romanesc fiind o sursa valoroasa de ispiratie in numeroare creatii artistice. Hai sa sprijinim impreuna acest curent, inca firav, si sa readucem in vietile noastre traditia! Si pentru ca traditia si noul se ingemaneaza in propriul nostru ADN, logo-ul George a devenit un element din structura repetitiva a graficii, in culorile de baza ale motivelor traditionale: rosu (viata), alb (puritate) si negru (trecere). Masca este gandita pentru a fi brodata, dar poate arata la fel de bine si pe print.
Ultima lucrare inscrisa in competitie, “#weareconected”, are o abordare complet diferita. Maniera prin care comunicam in prezent este noua pentru toti… pentru unii complet transformatoare. Pentru multi romani mediul online nu era foarte prezent in viata de zi cu zi. Distantarea fizica impusa de pandemie ne-a provocat sa ne depasim limitele, sa daramam bariere si sa ramanem aproape unii de altii intr-o noua formula… prin intermediul internetului.
Spatiul personal a devenit mai mult decat acasa. El se regaseste acum, mai mult decat oricand, si in birou, scoala, magazin, sala de sport, restaurant, casa bunicilor, etc. Chiar daca familia, prietenii, colegii, cunostintele nu sunt fizic langa noi asa cum erau in trecutul apropiat, trebuie sa invatam sa ne simtim impreuna, sa comunicam, sa lucram, sa gandim, sa iubim impreuna, intr-o alta paradigma. Astfel, labirintul sustine conexiunea sociala… ii reprezinta pe toti oamenii care se cauta intre ei sau pe ei insisi, isi impartasesc trairile si nevoile, ajungand in final in centru, la esenta, acolo unde este speranta pentru mai bine, pentru un viitor mai sigur.
Brieful
Mi-a placut in mod special faptul ca George incearca prin aceasta campanie sa defineasca cumva perioada in care ne aflam. Cu totii ne simtim intr-o nebuloasa in ceea ce priveste pandemia si evolutia ei, dar daca incercam sa identificam niste puncte de sprijin din care sa dezvoltam apoi o structura in care sa ne putem adapta mai usor, vom reusi sa razbatem, intelegand ca evolutia noastra ca omenire nu vine niciodata fara mari provocari.
Ce le transmiti juratilor
Le multumesc in primul rand pentru initiativa acestui proiect si pentru oportunitatea acordata comunitatii designerilor. Referitor la lucrarile mele, sper ca mesajul din spatele fiecareia, impreuna cu grafica realizata, sa reuseasca sa trezeasca emotie, sa ne ancoreze pe toti la noua realitate si, mai ales, sa ne tina impreuna, in ciuda distantarii fizice impusa de pandemie.
Ce ai vrea sa stie publicul
Masca George nu este o simpla masca chirurgicala. Este o masca purtatoare de mesaj… o masca identitara. Asadar, imi doresc ca ea sa aiba puterea de a determina oamenii sa o poarte responsabil.
Ce fel de masca porti
Am inceput sa port masca de prin martie cand lucrurile deja devenisera mai serioase. Noroc ca aveam vreo cateva in casa, pentru ca din farmacii disparusera deja. Acum o folosesc de cate ori este nevoie, in spatii publice inchise sau in mari aglomerari. Am deja un stoc suficient de masti de unica folosinta pe care le utilizez, dar astept cu nerabdare sa pot purta masca George.
Masca - simbol pentru 2020
Anul 2020 este cu siguranta unul din acei ani despre care se va scrie in manualele de istorie ca fiind poate anul in care a debutat o noua ordine sociala, in care oamenii au experimentat situatii nemaintalnite pana atunci. Cu siguranta, masca va ramane un simbol pentru acesta perioada, dar nu cred ca va disparea odata cu trecerea lui 2020 si poate ca nici odata cu sfarsitul pandemiei, de aceea, cred ca de pe acum trebuie sa ii gasim un loc stabil in dulap.
[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]
George
George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.
Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.