În ultimii 7 ani, traficul pe mobil a crescut cu 222%. La nivel global, peste 50% din totalul activității pe internet are ca sursă mobilul. Desktop-ul urmează cu puțin peste 45% din totalul traficului de internet și tabletele constituie restul. Cu atât de mulți oameni care navighează pe web de pe telefoanele lor, este esențial să oferim o experiență excelentă celor care accesează site-ul mobil. Fără ei, nu ne adresăm majorității și posibila lipsă de trafic duce la o scădere a numărului de lead-uri și a business-ului în general. Iată la ce trebuie să fim atenți:
1. Responsive design
Design-ul responsive este metoda de proiectare a paginilor web care permite afișarea optimizată pe toate dispozitivele. Cu alte cuvinte, un design responsive va reformata automat site-ul pentru toate dimensiunile de ecran. Acest lucru permite vizitatorilor site-ului să interacționeze cu ușurință indiferent de dispozitivul pe care îl utilizează.
Unii marketeri decid să investească într-o versiune de mobil a site-ului. Nu este cea mai bună decizie! Pe termen lung, se dublează cheltuielile și efortul de mentenanță. Un design responsive este mai ușor de gestionat pentru că oferă un site care funcționează pe toate dispozitivele, chiar dacă e nevoie de o investiție mai mare în faza de development.
2. Viewport
Doar pentru că un site web este disponibil pe mobil nu înseamnă că pagina web este dimensionată corect. Acesta este motivul pentru care este important să configurați un Viewport pentru site. Gândiți-vă la dimensiunea ecranului unui telefon obișnuit. Viewport este dimensiunea unei ferestre sau a zonei vizibile a unui ecran pe dispozitivele mobile sau tabletă.
Datorită viewport-ului, site-urile de pe dispozitivele mobile nu sunt afișate în același mod ca pe un ecran de desktop. Utilizatorii nu trebuie să facă zoom in ca să citească, ci pot vedea conținutul unei pagini într-un mod care să se potrivească cu ecranul mic. Viewport-ul, în combinație cu design-ul responsive, ajută browserele să “spargă” paginile web și să le reasambleze pe ecrane mici, într-un mod care să permită utilizatorilor să primească un conținut care să aibă sens și să fie lizibil.
3. Fonturi
Există o mulțime de dimensiuni de ecran și vrei ca textul de pe site să fie ușor de citit pe fiecare. Mărimea fontului este setată în fișierul CSS al paginii web.
Potrivit Google, cea mai bună dimensiune a fontului de bază este de 16 pixeli CSS. Recomandăm o dimensiune de cel puțin 12px sau mai mare pe majoritatea paginilor.
Puteți scala dimensiunea textului pentru secțiuni pornind de la fontului de bază. De exemplu, când textul subtitlului este de 120% din fontul de bază și textul titlului este de 250% din fontul de bază, fonturile vor fi în raport unele cu altele și se vor afișa la fel pe toate dispozitivele.
Nu știi dacă site-ul tău are setat un Viewport? Poți să folosești Website Grader de la HubSpot și afli în câteva secunde ce este de îmbunătățit pe site-ul tău. Noi te ajutăm cu implementarea. Scrie-ne pe [email protected].
_______________________
Articol scris de Adrian Timofticiuc - Software Developer la Interactions.
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"