Noțiunea de programare este adesea percepută ca un subiect greu de înțeles.
Dacă ești pasionat de tehnologie, în special de aplicațiile mobile, poate te-ai întrebat de unde să începi pentru a parcurge drumul de la începător la specialist.
Chiar dacă pare greu, există câțiva pași simpli care te pot duce în punctul în care îți dorești. Alături de o doză de ambiție și devotament, mai rămâne doar să iei decizia asumată că te apuci de procesul de învățare. Iată care sunt primii pași:
1. Învață limbajul de programare JAVA
Dacă vrei să te axezi pe programarea aplicațiilor Android, limbajul de programare JAVA e un punct bun de a începe.
Java este un limbaj de programare orientat pe obiecte (sau OOP), puternic tipizat. Cele mai multe aplicații distribuite sunt scrise în Java, iar noile evoluții tehnologice permit utilizarea sa și pe dispozitive mobile. Limbajul împrumută o mare parte din sintaxă de la C și C++, dar are un model al obiectelor mai simplu.
Un program Java compilat, corect scris, poate fi rulat fără modificări pe orice platformă care are instalată o mașină virtuală Java (în engleză Java Virtual Machine, prescurtat JVM).
Sursele Java sunt compilate într-un format standard numit cod de octeți (în engleză byte-code) care este intermediar între codul mașină (dependent de tipul calculatorului) și codul sursă.
Succesul în programare ține de atenția pe care o acorzi atunci când înveți, combinată cu practica. Exersează la fiecare pas noțiunile acumulate!
Iată o sursă gratuită de unde poți începe să înveți programarea în JAVA: w3school.
Pe măsură ce înveți, într-un mediu de dezvoltare precum Android Studio poți să creezi aplicații Android folosind acest limbaj de programare. Alt mediu de dezvoltare este Eclipse, unde codul Java se rulează fără o interfață de utilizator (User Interface).
Pe scurt, pentru a putea începe, e nevoie să instalezi JDK (Java Development Kit) după care poți descărca Eclipse sau Android Studio pentru a rula primul tău program JAVA. Succes!
2. Invață Android Studio
Pentru a descărca Android Studio poți accesa acest link. Acest mediu de dezvoltare poate fi folosit atât pe PC, cât și pe MAC. Iată câteva surse free de unde poți învăța Android Studio:
- Viața de programator
- Pagina oficiala Android
- Alte surse
În timp, vei învăța să creezi prima ta aplicație în Android Studio, să rulezi aplicația pe un Emulator Virtual, dar și pe propriul dispozitiv Android, și să te folosești de limbajul de programare JAVA să creezi aplicații din ce în ce mai complexe. Sună complicat la început, însă cu timpul va deveni floare la ureche!
Android Studio folosește JAVA pentru partea de programare, dar în același timp o să găsești și elemente specifice mediul de dezvoltare (Exemplu UI sau user interface). Combinația dintre UI (user interface) și limbajul de programare JAVA va avea ca rezultat o aplicație mobilă pentru sistemul Android.
3. Publică aplicația ta în PlayStore
În momentul în care ai trecut de primii pași și ai o idee pentru o aplicație, te poți gândi să o faci publică. Îți poți încărca foarte ușor aplicația în marketplace-ul Google Play.
Ai nevoie doar de un cont de pe Play Store (Developer Account) care implică un cost de $25. După ce ți-ai creat acest cont de dezvoltator poți publica multiple aplicații, cu un număr limitat generos de 15 aplicații/zi. Poți afla mai multe despre publicarea unei aplicații aici.
Cum se poate monetiza o aplicație?
Există 3 modalități prin care poți monetiza o aplicație:
1. Publicitate
Publicitatea în aplicațiile mobile este principala sursă de monetizare pentru majoritatea aplicațiilor - acele bannere sau reclame fullscreen. Dacă ești interesat despre cum poți să plasezi reclame în aplicația ta, poți consulta acest tutorial: Viata de programator.
2. Aplicație cu plată
În general o aplicație prezentă în PlayStore poate să fie gratuită sau cu plată.
3. In-App Purchasing (sau cumpărături în aplicație)
Chiar dacă aplicația ta e gratuită (ceea ce îi oferă mai multe șanse de download), poți totuși să plasezi produse digitale în aplicații. Fie ca e vorba de anumite facilități în aplicație sau subscripții pentru diverse servicii.
În concluzie, programarea poate fi pentru oricine își dorește cu adevărat sa învețe. Cel mai important lucru este că niciodată nu e prea târziu să te apuci de studiat!
_______________________
Articol scris de Andrei Gadau - Software Developer la Interactions
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"