Cu atâtea cerințe pe lista angajatorilor, cu o concurență tot mai acerbă și cu un mediu dinamic, în care trendurile durează cât un story pe Instagram, înțelegem dacă uneori ai impresia că nici nu știi de unde să începi.
Dacă te pasionează digitalul și marketing-ul, aceasta listă cu 5 digital skills poate fi o mână de ajutor.
E timpul să-ți construiești un set de aptitudini reziliente, pe care să le poți adapta ușor, dar și dezvolta pe parcursul carierei. Atenție, orice extra-skill este un bonus, așa că nu te limita doar la această listă!
Găsește skillurile care se potrivesc personalității și stilului tău de lucru și începe să aplici!
1. Social Media Management
Mai mult sau mai puțin, cu toții credem că știm să gestionăm conturi de Social Media. În marketing, însă, nu este numai despre a posta poze bine încadrate și deosebite, care să primească aprecieri. Este despre creșterea și consolidarea unei comunități, despre comunicare, despre comportamentul userilor și despre datele din spatele unei fotografii sau ale unei postări.
Dacă ai un cont de Instagram cu peste 2000 de urmăritori, nu ar fi tocmai corect să incluzi în CV acest skill. Nu contestăm că ai muncit pentru toți acești urmăritori, însă un cont business are nevoie de un management mai profund decât contorizarea numărului de followers ori al celor de like-uri.
În plus, lucrând în agenție, trebuie să dai dovadă de flexibilitate. S-ar putea să lucrezi cu conturi care nu sunt tocmai pe placul tău sau cu clienți riguroși în ceea ce privește conținutul postărilor.
Social Media management este despre optimizare, comunitate și analiza datelor, despre oameni și așteptări tot mai mari.
2. Noțiuni de bază SEO
Online ne jucăm după pofta inimii cu imaginile și cuvintele, dar a scrie bine, corect gramatical și cât mai ușor de citit nu garantează succesul articolelor sau postărilor. SEO, fără de care marketingul digital n-ar mai fi marketing, este adevăratul aliat al succesului!
SEO aduce împreună cantitatea și calitatea pentru a propulsa site-ul tău pe primele poziții în căutări.
Deși s-ar fi spus la un moment dat că SEO este depășit de dinamica mediului online de astăzi, specialiștii în domeniu și schimbările digitale continuă să contrazică această idee. Dacă este implementată corect și actualizată constantă, componenta SEO a strategiei de marketing digital este încă motorul unui business online cu potențial constant de creștere.
3. Psihologia digitală și digital skills
Un termen pe cât de surprinzător, pe atât de ancorat în realitatea anului 2020.
Cu toate că nu se studiază în mediile academice, competențele dobândite în psihologia digitală sunt de neînlocuit pentru un business online ori pentru o agenție de marketing digital. Acestea se referă la capacitatea de a înțelege comportamentul internauților, ce îi motivează pe aceștia și cum răspund impulsurilor.
Tocmai pentru că oamenii reacționează din impuls sau stimulați de emoții, marketingul digital și e-commerce-ul se bazează pe înțelegerea grupurilor target, a motivațiilor la care acestea reacționează și a modului în care își fac cumpărăturile online.
Din perspectiva unui business, psihologia digitală poate deveni elementul-cheie care să asigure vizibilitate publicului țintă. Mai mult, contribuie la asigurarea unui customer experience care va primi întotdeauna cele mai bune recomandări și 5 steluțe pe MyBusiness.
În puține cuvinte, psihologia digitală vinde experiențe, nu produse și servicii.
4. Cunoștințe de bază în design
Am stabilit deja că marketingul digital este despre a vinde într-un mod atrăgător.
Poți crea ceva ispititor din copywriting și din design, cu care te să te joci mereu diferit. Uneori, cele două au o pondere egală. Alteori, însă, cuvintele cântăresc mai mult decât imaginile și viceversa.
Pentru ocaziile când vrei să dai oamenilor mai mult decât un copywriting smart, poți scoate AS-ul din mânecă.
Și nu, nu trebuie să fii un geniu al Photoshop-ului pentru a crea imagini atunci când vrei să dai viață ideilor tale. Competențele de design sunt ideale chiar și pentru a rafina, pur și simplu, viziunea colegului artist grafic sau pentru a pune în practică rapid o idee pe care ar fi păcat s-o pierzi.
Dacă încă nu ai în portofoliu noțiunile de bază în graphic design, fă tot posibilul să ți le însușești. În plus, e o activitate fun, care-ți va dezvolta simțul estetic. Numai avantaje!
5. Editare video
Cum conținutul video ia cu asalt internetul, e musai ca un marketer profesionist să știe un strop de editare. Ce-i drept, necesită mai multă implicare decât editarea unei fotografii, dar dacă îți dorești să devii un candidat și un angajat indispensabil, cu perspective în acest domeniu, go for it!
Fie că începi cu editare de conținut pentru Social Media, vlog-uri sau clipuri de produs, acest skill nu se va demoda prea curând. Platformele de video streaming se dezvoltă constant, iar cererea de conținut nou și diferit este de nestăvilit.
Ai premisele și toate motivele să te apuci de editat.
Digitalul este în plină dezvoltare. Ai prins vremuri excelente în care să evoluezi, cu toate resursele pe care le ai la dispoziție. Totul se întâmplă rapid în jurul nostru, așa că nu-ți rămâne decât să te dezvolți în același ritm. Fructifică-ți pasiunile sau motivează-te să încerci ceva nou și poți deveni un candidatul ideal pentru cei care caută marketeri profesioniști, nu amatori.
Pentru întrebări, sugestii, feedback sau povești despre oamenii din spatele marketingului digital de performanță, ne poți scrie oricând.
Comentarii