10 puncte de bifat când testezi un site

10 puncte de bifat când testezi un site

Testarea unui site este la fel de importantă ca dezvoltarea lui. Pune în timing-ul de proiect o perioadă de testare și treci prin lista de mai jos:

 

1. Ortografie, gramatică, punctuație și fonturi

Verifică dacă e scris totul corect, dar mai ales cum se încadrează textele pe site. Povestea avea sens în Word și în Photoshop, dar se leagă la fel de bine și în varianta programată? Nu uita și de textele din formulare sau de cele de la mesajele de eroare. Fii atent și la formatarea textelor, afișarea corectă a fonturilor, dar și a caracterelor speciale.

 

2. Imagini

Asigură-te că toate imaginile sunt optimizate pentru web, adică nu sunt prea mari și scad viteza de încărcare a site-ului. Verifică să fie și etichetate corespunzător cu titluri și alt-text. De imagini pixelate nu cred că este cazul să vorbim. Este clar că nu au ce căuta pe un site de calitate.

 

3. Favicon

Favicon-urile sunt acele mici imagini iconice care apar în bara de adrese și în filele browser-ului. Cum ajută? Este o mică oportunitate de branding care oferă credibilitate site-ului tău. Este un mic detaliu care face diferența între un proiect bine organizat și o implementare neglijentă.

 

4. Viteza de încărcare

Prima impresie contează. Clienții sunt nerăbdători, așa că viteza site-ului tău are un impact mare asupra ratelor de conversie și de bounce. Google susține că îmbunătățirea timpului de încărcare cu 0,1s poate crește rata de conversie cu 8%. Poți testa viteza de încărcare a site-ului aici.

 

5. Mobile-Friendly

Avem o creștere generală a utilizării internetului pe mobil. În ultimii 7 ani, traficul mobil a crescut cu 222% și a ajuns să depășească desktop-ul. Când faci un site, te gândești în primul rând la afișarea și funcționarea pe terminale mobile pentru că Google preferă mobile friendly websites. Și aici poți să folosești un tool.

 

6. Protecția datelor

GDPR prevede stocarea datelor pe un server securizat. Deci, nu e ok ca datele personale să fie pe același server cu fișierele site-ului. Aici, poți să folosești Datamart - un server complet securizat, total separat de orice webserver public. Orice acces la date, vizualizare și export se realizează doar din spatele unei interfețe intuitive, securizată cu user și parolă. Orice export este ulterior encriptat cu o cheie pe 4096 biți care este disponibilă doar offline.

 

7. Integrări Google și SM

Nu uita de Google Analytics sau orice alt tool de analiză a traficului, de codurile de conversie și remarketing. Verifică și integrarea cu paginile de social media ale brandului tău.

 

8. Certificat de securitate SSL (HTTPS)

SSL este prescurtarea de la Secure Sockets Layer. Utilizarea lui este uşor de identificat datorită unui lăcățel care apare în bara de browser, lângă URL-ul site-ului. În ziua lansării, recomandăm să faci un click dreapta pe acel lăcățel și să verifici valabilitatea certificatului. Adresele web securizate prin SSL încep cu HTTPS.

 

9. SEO

La punctul 2 am vorbit despre denumirea corectă a imaginilor. Este o tehnică SEO și te va ajuta să ai o performanţă organică mai bună. Aici găsești încă 5 idei.

 

10. UX

Testarea nu se oprește în momentul lansării. Acum, când site-ul este live, poți să afli cât de prietenos sau frustrant este cu vizitatorii. Website UX (user experience) acoperă o gamă largă de factori. Dar, în esență, UX se referă la experiența de interacțiune a unui vizitator pe site. Îți recomandăm să folosești un remote usability testing tool cum ar fi Userlytics sau HotJar și să înregistrezi interacțiunea utilizatorilor cu noul tău website.

Când simți că subiectul te depășește, apelează la un specialist. Noi te ajutăm cu plăcere! Scrie-ne pe [email protected].

_______________________
Articol scris de Daniel Nicorescu - Front-end Developer la Interactions

Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Mariuta Popovici
acum 4 ani
Foarte bun articolul. Ati reusit sa oferiti informatii utile si relevante intr-un articol relativ scurt, sau asa mi s-a parut mie fiind usor de citit. Eu am un site de prezentare, site-ul a fost realizat de agentia Adsymphony si acum citeam acest articol pentru a vedea daca si-au facut treaba bine. Trecand prin toate aceste puncte, am reusit sa le bifez pe toate.


Branded


Related