Ne place când regizorii faimoși, placați cu statuete, își suflecă mânecile și fac reclame. Când apar, le dăm repede mai departe. Așa că am tot scris de spoturile lui Wes Anderson, Darren Aronofsky, Ridley Scott (și reîntoarceri la Ridley Scott), Gondry, Gondry & fratele lui. Într-un interviu mai vechi, Radu Jude, care pe lângă filmele sale, a lucrat la peste 150 de reclame, povestea despre intersecția asta dintre artă și comercial. De altfel, o astfel de experienta a devenit sursa primului lui film de lungmetraj, Cea mai fericita fata din lume. ”Mult timp mi-am pus problema de ce, totusi, spoturile publicitare trebuie sa fie atit de proaste. De ce nu pot fi inteligente, surprinzatoare, amuzante, interesante din punct de vedere dramaturgic sau vizual?”, se intreba Jude.
Despre reclame și film am vorbit și cu Radu Muntean, la un moment dat: ”Nu se impaca. Eu unul incerc sa le separ cit pot si sa ma feresc sa gindesc safe si eficient atunci cind imi fac filmele”.
Ne-am adus aminte de toate acestea când am văzut cel mai recent spot al lui Michel Gondry, la Burger King, și ne-am întrebat: oare ce s-o fi întâmplat acolo?
Vedeți voi mai jos și explicați-ne și nouă. Alături, am mai pus pe listă, și o animație la viagra și un short ironic la adresa industriei. Plus alte câteva delicatese:
Michel Gondry, Burger King:
Viagra Connect, VMLY&R
The Leo Burnett Group Thailand, Thai Health Promotion Foundation "Conscience"
Simon K Matthews, Short: