[Smart travel] Familia Hai Hui: Post-izolare am început să ieșim timid în România. Există multe destinații pitorești în afară de Mamaia și Valea Prahovei

[Smart travel] Familia Hai Hui: Post-izolare am început să ieșim timid în România. Există multe destinații pitorești în afară de Mamaia și Valea Prahovei

Ne-am fi închipuit noi, în urmă cu doar un an, că vom trăi o astfel de vară? Teoretic, avem libertatea să călătorim unde ne dorim, practic ea ne este îngrădită de vremurile tulburi. Post-izolare, oamenii au început să iasă tot mai departe de perimetrul casei în care au petrecut săptămâni întregi. Unii mai timid, alții cu tot elanul.

Comportamentul de călătorie al românilor este variat în criză. De teama virusului, mulți și-au anulat vacanțele pe care le rezervaseră și le așteptau de multe luni. Sunt și unii mai curajoși, care se avântă în călătorii, chiar dacă acestea s-au transformat în adevărate aventuri, indiferent de destinație

Cum călătorim anul acesta? În ce locuri mai retrase putem să petrecem câteva zile? Cum arată turismul românesc în pandemie? Deschidem o nouă temă, despre cum planificăm înțelept și cât mai sigur o vacanță, pentru că viața merge înainte și trebuie să ne adaptăm.

Vorbim cu specialiști în turism, cu bloggeri de travel și începem cu Alina și Florin Gheorghiescu, care lucrează în domeniu de 15 ani și scriu despre experiențele și călătoriile lor pe Familia Hai Hui.

”Din ce am observat, există fanii Greciei care continuă să plece și să planifice vacanțe acolo, sunt câțiva mai temerari care se îndreaptă spre Croația, Muntenegru sau chiar Italia, dar sunt foarte mulți turiști care au renunțat, momentan, la vacanțele în străinătate. Am observat o creștere a căutărilor de apartamente în regim hotelier, de pensiuni izolate, de locații mai puțin accesibile și cunoscute” 

În seria pe care o începem vom vorbi și cu proprietari de pensiuni, ca să vedem cum s-au adaptat momentului.

 

Familia Hai Hui

Florin: Noi suntem Alina și Florin Gheorghiescu, parteneri în viață și în proiectul Familia Hai Hui, profesioniști în turism de peste 15 ani (Alina – director în agenție de turism, eu în hotelărie, rent-a-car și director de agenție).

Prin 2015, odată ce am început să călătorim alături de cei doi băieți pe distanțe lungi și în destinații mai puțin accesibile publicului larg, ne-am lovit de lipsa informațiilor utile pentru părinții care călătoresc alături de copii. Conținut era, dar în alte limbi, de la bloggeri străini.

Alina: La prima călătorie alături de copii în Singapore ne-a venit ideea blogului de family travel și a mai durat vreo 2 ani ca visul nostru să se materializeze. Acum trei ani am inaugurat blogul Familia Hai Hui, am început să facem conținut online, pe care îl distribuim pe blog și pe paginile de social media (Facebook și Instagram), dar și ceva filme pe YouTube.

Nu a fost ușor, am învățat extrem de multe lucruri în ultimii trei ani, despre crearea de conținut, social media, storytelling, PR, editare foto, am investit în cursuri pentru a ne dezvolta și crește proiectul, deși acesta rămâne un hobby, amândoi având job-uri complementare care ne ajută să plătim rata și facturile.

Florin: Ne împărțim sarcinile pentru crearea de conținut: Alina scrie textele pe blog și în social media, face strategia de promovare și crește canalele de social media și comunitatea Călătorii cu copii, eu mă ocup de partea foto și video.

Am pornit la drum cu dorința de a inspira alți părinți să călătorească alături de copiii lor și în locuri mai puțin accesibile, exotice, de a oferi sfaturi și trucuri de călătorie alături de cei mici, de a prezenta locuri și destinații child friendly mai puțin cunoscute.  

 

Cea mai frumoasă călătorie de până acum

Alina: Noi suntem genul de oameni care găsesc bucurie în orice, prin urmare nu avem destinații care să nu ne fi plăcut, măcar într-o mică măsură. Dar cea mai frumoasă călătorie, cea mai pitorească țară în care am ajuns și în care am dori să ne întoarcem pentru a o explora pe îndelete este Noua Zeelandă

Peisajele extraordinare, relieful variat, oamenii prietenoși, experiențele pe care le-am trăit acolo (navigarea printre fiordurile neozeelandeze, vizitarea unei plantații de kiwi, a unui gheizer fantastic și tangența cu cultura maori, plimbare prin pădurea seculară de copaci kauri sauîntr-o peșteră cu glow-worms – viermi luminoși) ne-au făcut să ne îndrăgostim de această țară.

Ne doream și era planificat pentru luna Aprilie a acestui an să ajungem în Hawaii, dar am anulat din cauza pandemiei. Dar această destinație rămâne în plan și imediat ce vom avea siguranță și libertate de mișcare, o vom vizita împreună cu copiii.

Florin: Deși sunt de acord cu Alina în privința Noii Zeelande, trebuie să mărturisesc că o destinație extrem de atractivă și prietenoasă pentru familiile cu copii mi s-a părut Singapore, pe care am subevaluat-o la prima vizită, în 2015. Orașul cosmopolit, curat, sigur, multitudinea atracțiilor turistice potrivite pentru familii cu copii, ne-au făcut să revenim și să vizităm pe îndelete. Icoane ale turismului mondial, Gardens by the Bay, hotelul Marina Bay Sands, Merlion-ul, parcul de distracție Universal Studios Singapore și insula Sentosa, parcurile tematice (Singapore Zoo, Jurong Bird Park, Night Safari, River Safari), toate sunt absolut fabuloase și extrem de bine puse în valoare.

Visurile mele de călătorie au fost trei, am ajuns în Statele Unite ale Americii și Singapore, a mai rămas o destinație mult râvnită, dar și mai puțin accesibilă: Polinezia Franceză. 

 

Experiențe, și surprinzătoare, și neplăcute

Florin: Cea mai surprinzătoare experiență de travel a fost insula Boracay din Filipine, anul trecut. Discrepanța între modul în care arată insula în interior (sărăcie, mizerie, șantier) și cum arată insula pe coastă, la ocean, este imensă. M-am simțit în nesiguranță pe drumul către resort, dar impresia a fost de scurtă durată. Resortul extrem de bine îngrijit, personalul atent, plajele fantastice de pe insulă, localnicii care își văd de treabă și sunt fericiți cu viața lor, m-au făcut să îmi schimb părerea.

Alina: Cea mai neplăcută experiență, despre care nu am avut puterea să povestim încă pe blog, a avut loc acum doi ani, când abia ajunsesem în Cuba, Havana și urma să plecăm într-o croazieră prin Caraibe, când am primit o veste proastă de acasă, decedase cineva apropiat și iubit din familie. Am ales să debarcăm înainte să plece vasul din port, să emitem alte bilete, să pierdem costul călătoriei în totalitate ca să putem reveni în țară. Primele momente după aflarea veștii au fost un coșmar și copiii au asistat la acesta.   

 

Destinații supraestimate

Florin: Mie nu mi-a plăcut Thailanda. Bine, peisajele din insule și cultura thai sunt fascinante, dar nu mi-au plăcut aglomerația, senzația de bazar, atât în Phuket, cât și în Bangkok. Compensează, însă, cu minunatele plaje și mâncarea thailandeză.

 

Obiceiuri de călătorie înainte de pandemie

Alina: Înainte de pandemie, aveam, în general, minim două vacanțe importante pe an, de circa 2-3 săptămâni fiecare, plus vacanțe mai scurte, de weekend. Destinațiile le alegeam împreună, dar musai să fie interesante pentru copii, combinăm vacanțele de relaxare cu cele active. În plus, lucrând în domeniul turismului, aveam acces la prima mână la ofertele speciale, și croiam, de exemplu, o vacanță de 3 săptămâni în jurul unui eveniment sau al unei croaziere.

De exemplu, în Septembrie 2018 am participat la TBEX North America (Travel Bloggers Exchange, un fel de congress al bloggerilor de travel din toată lumea), care s-a ținut în statul New York, zona rurală, în Finger Lakes. Am combinat la deplasarea în interes de serviciu o croazieră în Caraibe cu plecare din Miami, de o săptămână, și încă o săptămână la parcurile de distracții din Orlando (Universal Resort și Disney World, cele mai tari parcuri de distracție din lume).

Urmărim situația actuală mondială și suntem îngrijorați că nimic nu va mai fi la fel. Dar la un moment dat, se va restabili un echilibru și vom putea călători, din nou, în siguranță. Vom studia destinațiile mai mult din punct de vedere al măsurilor de siguranță pentru sănătatea turiștilor, asta e clar! 

 

Ieșiri post-izolare

Post-izolare am început să ieșim, timid, în România. Prima ieșire a fost un weekend la Sinaia, urmat de un info-trip în Bucovina, acum două săptămâni. Am căutat atracții turistice în aer liber, în info-trip majoritatea activităților au fost în aer liber și în locuri mai puțin aglomerate. Hotelurile și pensiunile au luat măsuri de prevenție și de protejare a turiștilor. Lumea este, însă, destul de relaxată, unii respectă indicațiile de distanțare socială și purtare a măștii, alții nu.   

 

Consultanța în turismul de pandemie

Florin: Din păcate, lucrând în turism și organizare de evenimente amândoi, am fost destul de afectați de pandemie, atât profesional, cât și financiar. După perioada de șoc și cea de negare, am modificat strategia de comunicare, am încetat să mai promovăm locuri în care nu se poate ajunge în acest moment, am încercat să prezentăm variante de vacanțe în care se pot respecta regulile sau unități de cazare care pun preț pe siguranța și sănătatea turiștilor. Am observat și analizat mai mult ceea ce s-a întâmplat în domeniul nostru în această perioadă și concluziile ne-au mâhnit.

 

O privire asupra turismului românesc

Alina: Turismul românesc este în suferință, chiar dacă majoritatea românilor își petrec anul acesta concediile în țară. Măsurile luate de Guvern, prea puține și prea târzii, nu au făcut prea mare lucru pentru domeniul turismului și HoReCa.

Agențiile de turism, de transport internațional și de croaziere sunt grav afectate, în pofida șomajului tehnic au existat concedieri majore, vânzările sunt prăbușite, outgoing-ul se concentrează doar pe clasicele Bulgaria și Grecia.

Operatorii din HoReCA (hoteluri, pensiuni, restaurante) abia acum, după trei luni, încearcă o dezmorțire, după ce au investit în măsuri de protecție, training-ul personalului, și tot nu operează la capacitate maximă.

 

Comportamente de călătorie ale românilor

Alina: Comportamentul de călătorie al românilor este clar schimbat de pandemie. Din ce am observat, există fanii Greciei care continuă să plece și să planifice vacanțe acolo, sunt câțiva mai temerari care se îndreaptă spre Croația, Muntenegru sau chiar Italia, dar sunt foarte mulți turiști care au renunțat, momentan, la vacanțele în străinătate. Fie s-au reorientat spre incoming, fie au fost afectați financiar și renunță la vacanță anul acesta. Am observat o creștere a căutărilor de apartamente în regim hotelier, de pensiuni izolate, de locații mai puțin accesibile și cunoscute. 

 

Ponturi și recomandări pentru a călători inteligent

Florin: Cred că e important ca orice om să se informeze, să studieze destinația, să pună întrebări gazdelor (dacă există un hotel, probabil au o politică de măsuri deja implementată, publicată online). În acest moment considerăm că pentru familiile cu copii este mai safe să aleagă unități de cazare de genul apartamentelor în regim hotelier, unde au posibilitatea pregătirii unui mic dejun și poate a unei alte mese, să aleagă terasele restaurantelor unde nu există aglomerație și mesele sunt deja distanțate de proprietari, unde personalul este echipat în mod corespunzător cu măști și mănuși. 

 

Câteva locuri retrase unde putem călători în România

Alina: România este o țară extrem de ofertantă din punct de vedere turistic și, din fericire, există mult mai multe destinații pitorești în afara stațiunii  Mamaia și Valea Prahovei. Cazanele Dunării, Delta, Maramureș și Bucovina, Valea Oltului, ținutul Haferland, sunt zone absolut superbe unde îți poți petrece vacanța anul acesta.

Noi am revenit recent din Bucovina și am fost vrăjiți de ținutul fagilor. Este o destinație extrem de atractivă pentru familiile cu copii, cu activități diverse și distractive precum tiroliene, parc de aventuri, hiking, ATV-uri, plimbare cu mocănița, rafting, ștranduri în aer liber. Gazdele (Hotel Best Western Bucovina, Pensiunea Casa Humor, Pensiunea La Conac în Bucovina) ne-au făcut să ne simțim în siguranță și am văzut cu ochii nostru cum au luat toate măsurile de protecție.

În grupul Călătorii cu copii de pe Facebook, noi și alți bloggeri de family travel postăm informații și oferte de la apartamente în regim hotelier la munte și la mare, destinații actuale, sfaturi de călătorie pe timp de pandemie.

 

Recomandări de promovare pentru proprietarii de locuri retrase

Alina: Cred că cea mai bună strategie de promovare a unui asemenea loc este comunicarea. Să facă, dar și să comunice. Să ia măsuri de protecție a sănătății turiștilor, dar să le demonstreze mai întâi în online, apoi fizic, când ajung turiștii la fața locului. Să comunice cu clienții lor pe toate canalele posibile, să arate bucătăria internă. Să fie autentici și să nu încerce să profite de situație, majorând nepermis prețurile.

În dorința de a sprijini industria turismului și HoReCa, eu chiar am creat o platformă de marketing digital, comunicare și PR care se numește In This Together Romania, prin care îmi propun să ajut operatorii din turism să găsească parteneri (freelanceri) care să îi sprijine cu o strategie de comunicare clară în aceste momente, să îi ajute cu orice fel de servicii de care ar putea avea nevoie (de la optimizare a site-ului, o strategie de social media, un logo, fotografii profesionale, PR standard, training-uri pentru angajați pentru măsuri legate de pandemie, GDPR sau customer care). Dacă credeți că prezintă interes, discutăm separat și mai pe larg despre această platformă.

 

Posibile direcții viitoare pentru turismul autohton

Alina: Este greu de estimat ce urmări va avea această pandemie pentru turismul românesc, pentru că nu e gata. Nu poți să știi când se va termina, să faci planuri pe termen lung, să investești și să contractezi.

Există o tendință de întoarcere a românilor către turismul intern, din fericire sunt foarte multe unități de cazare acreditate care beneficiază de avantajul camerelor puține, deci mai puțină aglomerație.

Dar sfatul meu către ei (pensiuni, hoteluri, agenții) ar fi să învețe să externalizeze serviciile de comunicare și social media către specialiști ce pot ajuta cu o strategie coerentă de comunicare, cu oferte potrivite vremurilor în care trăim, cu atingerea unei plaje mai mari de clienți potențiali, dacă nu au departament specializat de marketing și PR în cadrul companiei. Pentru că fără comunicare, fără să știe lumea de tine, degeaba ai o pensiune de 5 margarete! Și interesul oamenilor se menține in timp, cu planificare și implementare continuă.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related