Radu Osaciuc e vocea și liderul trupei Dimitri's Bats, tot el se ocupă de partea de imagine și de memo-urile din telefon care ajung ulterior cântece. E atras de orice e neconvențional în promovare, crede că sunt împinse cam aceleași trupe și nu mai e adeptul lansării pe suport fizic a muzicii.
Scoți single după single, de multe ori fără legătură stilistică între ele. Nu cred că este un lucru rău, ci diferit. Așa cum au evoluat toate domeniile creative, așa s-a întâmplat și cu muzica
Pentru cel mai recent single al lor, au împărțit camere de unică folosință în Control, lăsând publicului controlul asupra footage-ului realizat în felul ăsta. Piesa o puteți asculta mai jos. Altfel, și-a transformat casa în studio, fiind mult mai economic așa, a învățat câteva rețete noi și nu se mai bazează neapărat pe un label să-i scoată în față, ci pe forțe proprii.
Nu mai intră în considerare costuri imense pentru studio, sau cine știe ce label care să te ducă pe culmile succesului, ci o poți face și singur. Nu mai e chestia aia că trebuie să hustle până o să fii semnat, ci poți să do your thing să ajungi îndeajuns de mare și în momentul acela decizi dacă vrei să lucrezi cu un label mare sau nu.
Cum s-au schimbat planurile în pandemie
Îți dai seama că mi s-a cam dat lumea peste cap, dar partea bună e că am învățat să gătesc, am făcut pizza, pâine și chiar cinnamon rolls.
Ce ar trebui să facă scena locală in perioada asta
Cred că e un moment oportun să reevaluezi un pic tot, să iei o gură de aer și să nu fii panicat ca toată lumea. Mi se pare că majoritatea au simțit o presiune foarte mare, că “asta e momentul în care trebuie să fac *insert thing here*”. Scenă locală va avea un reboot, prin concerte online, după care cele acustice cu distanțare socială până la ce știam noi a fi un concert clasic.
Single în 2020
Pe vremuri un single anunța un album, te pregătea pentru cum o să sune următorul material. În ziua de azi foarte puține acturi mai mizează pe treaba asta. Scoți single după single, de multe ori fără legătură stilistică între ele. Nu cred că este un lucru rău, ci diferit. Așa cum au evoluat toate domeniile creative, așa s-a întâmplat și cu muzica. Acum, să scoți muzică pe un format fizic mi se pare absolut inutil și wasteful.
Single-uri pe bandă rulantă sau album
Momentan, prefer ideea de single-uri, adică scot mai multe și când se adună îndeajuns îi spunem album. Pe partea cealaltă, dacă chiar vrei să faci un album, mi se pare că acolo e vorba de poveste, de vibe și este o abordare diferită. Ambele corecte, dar diferite.
De la piesă la clip
Totul pleacă de la un voice memo pe telefonul meu, care poate conține o chitară și o voce sau doar un fredonat. După care foaie și pix că să pun cap la cap piesa ca structură, mesaj și versuri, apoi încep producția în DAW, tragem tot ce mai e de tras și mix & master. Procesul poate dura undeva de la două săptămâni, la 5 luni. Partea de clip începe după ce piesa e finalizată și această parte poate dura câteva luni.
Cat mai costă o lansare
Toate piesele sunt trase în studio-ul meu de acasă, din fericire asta implică din start o economie. Pentru restul depinde foarte mult de bugetul fiecăruia, se poate ajunge la câteva mii de euro.
Principala piedică în lansarea unui single
Mi se pare că cel mai greu lucru la o lansare de single este aglomerarea foarte mare a pieței, sunt foarte multe lucruri care se întâmplă simultan și este mult mai greu în ziua de azi să scoți capul. Așa că, pentru a ieși în față chiar trebuie să ai ceva de spus sau conceptul tău să fie destul de interesant în așa fel încât lumea să vrea să îl vadă / audă.
Ce a prins cel mai bine
Cel mai recent single și anume “Lights Out” pentru că clipul l-am făcut cu ajutorul oamenilor de la un concert de al nostru din Control. Am dat publicului camere de unică folosință pe film și i-am rugat să documenteze concertul prin ochii lor. Deci practic clipul este un POV al publicului. Tot procesul a fost de foarte lungă durata, găsitul de camere, organizarea, recuperarea camerelor, developarea filmelor, scanarea lor, montajul și colorizarea au durat enorm. A mai venit și Covidul peste noi și ne-a dat peste cap un pic planurile de lansare, but it’s out now.
Cine te inspiră
Oliver Tree - din simplul motiv că și-a creat un personaj care este foarte memeable și clipurile geniale. Coldplay când și-au lansat ultimul album au făcut ceva anunțuri criptice prin media. Mă atrage absolut orice este neconvențional, ce nu respectă neapărat o rețeta și se străduiește să capteze atenția prin metode noi.
Scule și colaborări cu oamenii care trebuie
În studio-ul meu am un UAD Apollo Twin și o pereche de Focal Alpha 80 (un pic cam mari pentru camera mea, pe viitor o să iau ceva mai mic).
Până acum am colaborat cu UNDA Recording și cu studio-ul lui Mircea Moldovan, le recomand pe ambele cu mare drag.
Cât de importantă e imaginea
Din punctul meu de vedere este foarte importantă. Eu mă ocup de tot ce înseamnă identitate vizuală Dimitri’s Bats și mă mai ajută și Sonia Ciocan pe partea foto și video.
Scena locală în ultimii cinci ani
Ce mi se pare mișto și asta e valabil peste tot, este că în ziua de azi mai toată lumea poate să își facă muzică acasă, cel mai bun exemplu fiind Billie Eilish. Nu mai intră în considerare costuri imense pentru studio, sau cine știe ce label care să te ducă pe culmile succesului, ci o poți face și singur. Nu mai e chestia aia că trebuie să hustle până o să fii semnat, ci poți să do your thing să ajungi îndeajuns de mare și în momentul acela decizi dacă vrei să lucrezi cu un label mare sau nu.
#Trending
Tiktok și toți caută să facă următoarea chestie virală.
Cum a evoluat promovarea din România
Mi se pare că promovarea din România este îmbătrânita și plictisitoare, cu siguranță că sunt și excepții, dar de obicei se repetă aceeași rețeta obosită și sunt promovate aceleași trupe.
Dacă nu ai în spate pe cineva care să arunce cu bani în produsul tău, adică să îl împingă către public, trebuie să te bazezi pe forțele proprii. Trebuie să îți faci un plan catchy care să atragă atenția pe toate platformele de social media, să fii peste tot cu acel ceva al tău nou. Partea bună este că apar din ce în ce mai multe acturi care e posibil să aibă puterea să schimbe mentalitatea și să vină cu chestii originale.