Trecerea forțată la învățământul online de la mijlocul lunii martie a adus și numeroase oportunități pentru studenții Facultății de Sociologie și comunicare din cadrul Universității Transilvania din Brașov. Aceștia au beneficiat pe parcursul întregului semestru de experiența unor lectori invitați, reputați specialiști din domeniile în care vor activa viitorii absolvenți.
"Dacă la începutul semestrului mi-am făcut probleme legate de posibilitatea de a-mi onora promisiunea de a avea lectori invitați la majoritatea cursurilor de Creație și producție publicitară, trecerea la predarea online mi-a oferit posibilitatea ca la toate cele cinci materii predate la Comunicare și relații publice, Media digitală și masteratul Gestiunea campaniilor de imagine să pot aduce invitați cu experiență relevantă în domeniul marketingului, publicității și brandingului.", lector dr. Florin Nechita, prodecan cu studenții al Facultății de Sociologie și comunicare.
Primul invitat a venit în 23 martie, via Skype, tocmai din Brazilia. Erick Costa, unul dintre cei trei deținători ai unei agenții de publicitate foarte creative, Tupã Comunicação. Acesta le-a vorbit studenților de la Comunicare și relații publice (CRP), anul 3, despre procesul creativ din cadrul unei agenții, despre diversele posturi din cadrul acesteia și despre provocările comunicării brandurilor în era digitală. Al doilea invitat a fost Rareș Drăgan, deținătorul agenției de creație brașovene High Contrast, iar al treilea, Laurențiu Mihai, de la agenția de marketing online din Brașov, The Pharmacy. De la întâlnirea cu studenții de la Comunicare și relații publice și Media digitală nu putea să lipsească Lorand (Boți) Balint, directorul Publicis Sport and Entertainment, un vechi prieten al facultății și care s-a întâlnit cu aproape fiecare promoție începând cu anul 2013.
De la Mihai Bonca (fondator Brand Architects, fost Senior Brand Manager Ursus Breweries, fost Director Marketing MolsonCoors România și fost Group Marketing Director eMag), studenții CRP 3 au aflat despre generarea Big Idea în publicitate, iar cei din anul 2 de la Media digitală, au învățat despre asocierile și personalitatea brandurilor. La două cursuri diferite, studenții de la CRP 1 și CRP 2 au avut ocazia să-l asculte și să-i pună întrebări lui Tudor Fulea (Client Service Director Europe la Leo Burnett Group UK).
Alți invitați la cursurile și seminariile online au fost: Cătălin Ionașcu și Andrei Prescură (Romanian Copywriter), Ovidiu Bălcăcian (The Pharmacy), Emilia Jercan și echipa de la High Contrast (Bogdan Dobrescu, Andreea Stan, Ana Donos, Iulia Pircu), Răzvan Pătrașcu (Firestarter), Sorin Psatta (fost director de strategie la Graffitti BBDO și cadru didactic la FJSC), Radu Florian Mihai (Art director la Publicis Sport and Entertainment), Afrodita Blasius (International Advertising Association Romania), Andrei Carcea (Studio kort), Cătălin Cioloca (Impact Labs) și Valentin Văcăruș (Godmother).
La aceștia s-au adăugat și doi absolvenți ai facultății noastre care și-au creat un renume în experience design- Paul Bulencea (autor al cărții de referință în domeniu, Gamification in Tourism), respectiv în social media Octavian Aftanasă (Geometry Bucharest).
"Ne bucurăm că am reușit să stabilim o tradiție, anume ca în fiecare an să susținem o serie de cursuri de marketing online pentru studenții Facultății de Sociologie și comunicare, în cadrul programului Academia de Online. Anul acesta, alături de colegul meu, Andrei Prescură, și partenerii noștri de la The Pharmacy, am susținut 12 cursuri online pe teme precum: Google Ads, Facebook Ads, SEO, Content Marketing și Copywriting.", Cătălin Ionașcu, Manager Romanian Copywriter.