Viața de student: Pe lângă conținut haios în care facem haz de „necazurile” vieții de student, abordăm și teme reale, serioase

Viața de student: Pe lângă conținut haios în care facem haz de „necazurile” vieții de student, abordăm și teme reale, serioase

Sunt pagini de conținut online, pe care și o întreagă zi dacă stai, nu te plictisești. Unele au în spate strategii editoriale elaborate, cu obiective și indicatori de performanță. Este normal să fie așa, mai ales când sunt ale unor companii sau branduri. Și mai există cele pe care creatorii de conținut postează cu spontaneitate și umor, pe un ton relaxat, fără un plan elaborat. Așa este Viața de student

Am descoperit-o de curând pe Facebook și am văzut că s-au adunat acolo zeci de tineri, în doar câteva luni de la înființare. Chiar dacă nu suntem în targetul lor de audiență, am apreciat contentul amuzant. Și, de ce să nu recunoaștem? Urmărindu-i cum povestesc și glumesc pe subiecte ale vieții de student, ne-am reamintit cum am trăit noi acei ani de foc.

”Vârsta studenției este perioada în care descoperi cu adevărat lumea care te înconjoară. E trecerea de la adolescență la maturitate. O trecere lentă și frumoasă. Începi ușor-ușor să înveți să te descurci pe cont propriu și, chiar dacă o mai dai în bară, nu e nimic ce nu poți repara. Aproape nimic. Ne dorim să atragem atenția asupra lucrurilor ce ne afectează și să ne bucurăm împreună de lucrurile pozitive”

Povestim în continuare cu Dragoș Ioan, Ciprian Nyikita și Andrei Mihăilă  despre viața de student online și offline, din zilele noastre. Și aflăm cum văd ei echilibrul dintre cele două componente.

 

Creatori de conținut pentru studenți

Noi suntem Dragoș și Ciprian. Împreună am început proiectele „Viață de student” și „Sesiunea de noapte”, iar pe parcurs ni s-a alăturat Andrei.

Dragoș Ioan: Sunt student în anul 4+1 (curând 4+2) la Universitatea Politehnică București. Pe parcursul anilor de studiu am realizat că lucrurile invățate la facultate nu sunt tocmai pe placul meu așa am decis să mă axez pe hobby-uri – crearea de conținut fiind unul din hobby-urile principale. Sunt conștient de faptul că trebuie să termin facultatea, însă nu consider acest lucru prioritatea numărul 1. Creez conținut de aproximativ 6-7 ani. Totul a început ca o joacă, un mod de a-mi exprima atât frustrările cât și gândurile bune, iar în timp a devenit chiar și o sursă de venit.

Ciprian Nyikita: Sunt absolvent al Facultății de Automatică și Calculatoare, specializarea Calculatoare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, actual masterand la aceeași Universitate, specializarea Tehnologia Informației în Economie. Activez în domeniul IT, în mod oficial, iar în timpul liber mă ocup de 2 proiecte, comunitatea „Viață de student” și „Sesiunea de noapte” - un brand de petreceri studențești în mai multe orașe universitare, dintre care amintesc Iași, Timișoara, București, Oradea, urmând și altele. Am început să creez conținut pe social media încă din anul 2 de facultate, pe o altă pagină și am decis ulterior, împreună cu Dragoș să începem propriile noastre proiecte. Satisfacția care vine la pachet văzând că studenții rezonează cu conținutul de pe pagină și faptul că se regăsesc printre cuvintele noastre, ne face să continuăm și să fim din ce în ce mai creativi.

Andrei Mihăilă: Eu sunt fost student momentan. Am decis să renunț la facultate deoarece simțeam că nu mă ajută, iar acum doresc să mă înscriu iar la ea, profilul Asistență Medicală. Îmi place să creez materiale amuzante, iar de când sunt în echipa mă bucură faptul că oamenii se distrează cu ajutorul postărilor mele.

 

”Viața de student”

Pagina „Viață de student” a luat naștere pe data de 15 februarie 2020. Acela a fost momentul în care am hotărât să ne începem propriul proiect în loc să creștem conceptele altora. Ne dorim ca lumea să se regăsească în ceea ce facem și să devenim „vocea studenților”.

Motto-ul nostru este „Fă haz de necaz” însă în același timp suntem conștienți și de problemele ce apar în viață oricărui student și dorim să le evidențiem. Comunitatea a crescut foarte repede, am fost plăcut surprinși de acest lucru, iar pentru asta ținem să le mulțumim tuturor persoanelor care se regăsesc în ceea ce facem.

 

Spontaneitate studențească vs strategie editorială online

Momentan suntem prezenți doar pe Facebook și Instagram, însă avem câteva surprize pregătite pentru viitor. Nu putem spune că avem neapărat o strategie editorială, suntem destul de spontani în acest sens, însă ne place ca pagina și conținutul să fie mereu estetice, să păstrăm un anume standard de calitate și imagine.

Pe lângă conținut haios în care facem haz de „necazurile” vieții de student, abordăm și teme reale, serioase, prin postarea unor povești a diferiți studenți din diferite orașe, care aleg să împărtășească cu noi experiența lor studențească, cu bune cu rele. Pentru asta avem atât seria „ – semnat, Un Simplu Student” cât și albumul „Cu și despre profesori” prin care studenții își pot exprima punctul de vedere sau împărtăși poveștile, într-un mod anonim sau nu, fiind la alegerea lor.

 

Reguli de care țineți cont

Singura regulă e că nu avem reguli. Ne lăsăm imaginația liberă și așa apar postările. Încercăm doar să păstrăm anumite șabloane la fiecare postare.

 

Publicul 

Majoritari sunt studenții, însă am observat că se alătură comunității noastre și elevi de liceu din clasele terminale, pentru a se amuza sau pentru a-și face o părere despre ce înseamnă viața de student.

Nu ne-am gândit niciodată la „ce se caută”. Am vrut doar să fim noi înșine, să fim originali și să creăm un mediu în care studenții se pot regăsi. Credem că asta a contat cel mai mult.

 

Ce spun urmăritorii voștri

Avem atât postări bune cât și postări mai puțin bune. Părerile sunt împărțite la fiecare postare. Noi sperăm că facem un conținut cât mai relevant pentru comunitatea formată pe pagină. Avem feedback-uri care ne bucură enorm. Mesaje de susținere din partea studenților care rezonează cu ceea ce facem noi, mesaje de mulțumire pentru că reprezentăm vocea studenților din România și mesaje precum „Ați avut dreptate. Am distribuit acel cățeluș magic în sesiune și chiar am avut note peste 7 :))) ”.

 

Reach-ul sau mesajul, ce contează

Nu prea ne-am pus problema asta. Noi doar ne lăsăm imaginația liberă și lăsăm „magia să se întâmple”. Deși pagina are în principal un content bazat pe satiră și umor, de-a lungul timpului am abordat și subiecte serioase. Facebook e un mediu foarte vast. Poți vedea într-o zi aceeași postare adaptată în 100 de feluri, de la 100 de pagini diferite.

Noi încercăm pe cât posibil să avem conținut original, dar e normal să ai nevoie de inspirație care poate veni de oriunde. Pot să văd o postare dimineața care să îmi rămână întipărită în minte și seara să mă simt creativ și să fac ceva asemănător, fără să îmi dau seama că am mai văzut așa ceva înainte.

 

Cum credeți că era viața înainte de social media

Ciprian Nyikita: Îmi aduc aminte că prima oară când am auzit de Facebook a fost prin clasa a 8-a. Până atunci ne etalam pozele pe Hi5 și acolo „făceam pe șmecherii online”. Pot să mă declar norocos pentru că, eu în copilărie, am reușit să mă bucur de viață, de prieteni, de zăpadă, de noroi, într-un procent destul de mare față de copiii din ziua de azi. În momentul de față, uitându-mă în spate, pot să spun că a fost o adevărata realizare pentru mine. Apoi ușor-ușor, am primit primul calculator și lucrurile au început să se schimbe.

Dacă ar fi să facem o balanță, Social Media a adus mai multe plusuri decât minusuri. Acum este mult mai ușor să intrăm în contact unii cu alții, să ne exprimăm ideile, să găsim oameni cu aceleași hobby-uri sau interese, să „aparținem unui grup”. Însă există și dezavantaje, unul major fiind diminuarea relațiilor inter-umane. Uneori parcă uităm să trăim și alegem să ne omorâm timpul pe Facebook sau Instagram.

 

Echilibrul dintre viața și offline

Din perspectiva unui student, putem spune că prezența masivă online nu afectează extrem de mult socializarea offline. Mai ales când vine vorba de campusuri studențești, unde, în timpul zilei, dar mai ales la lăsarea nopții, aleile și băncile sunt aproape pline cu studenți, colegi care mai ies la o poveste, la un suc, la o țigară. Această ieșire prin campus e favorizată în special de atmosfera închisă din camerele de cămin, în care stau 3, 4 sau chiar 5 studenți, în unele cazuri.

 

”Sesiunea de noapte”

Pe lângă prezența online pe care o avem prin pagina „Viață de student”, un alt proiect de-al nostru este „Sesiunea de noapte” fiind un proiect care se desfășoară în esență offline, în localuri, și este promovat atât offline, prin campusuri, cât și online. În mediul online puteți să îl gășiți atât pe Facebook cât și pe Instagram.

Prin acest proiect organizăm petreceri studențești în orașele universitare din țară. Ne dorim să îmbinăm online-ul cu offline-ul pentru a crea o experiență cât mai plăcută a vieții de student. Unul din marile pericole este presiunea pe care o punem singuri asupra noastră, comparându-ne viața cu a celorlalți. Fiecare are ritmul său de a se dezvolta. Însă, poate fără să vrem, ne comparăm cu alte persoane, iar asta nu ne aduce nimic benefic. Dimpotrivă. Poate aduce stres, anxietate și în unele cazuri chiar depresie.

 

Student în România

Studenții din România se confruntă cu o problemă majoră, indiferent de facultatea la care sunt: metodele de predare nu sunt adaptate prezentului. În continuare învățăm în mare cam aceleași lucruri ca acum 30 de ani și nu suntem pregătiți aproape deloc pentru ceea ce ne așteaptă cu adevărat dincolo de „băncile facultății”. De aici și vorba angajatorilor: „Uită tot ce ai învățat la facultate, te învățăm noi”.

Vârsta studenției este perioada în care descoperi cu adevărat lumea care te înconjoară. E trecerea de la adolescență la maturitate. O trecere lentă și frumoasă. Începi ușor-ușor să înveți să te descurci pe cont propriu și, chiar dacă o mai dai în bară, nu e nimic ce nu poți repara. Aproape nimic. Ne dorim să atragem atenția asupra lucrurilor ce ne afectează și să ne bucurăm împreună de lucrurile pozitive, atât în online cât și în viață reală.

 

Ce urmează pentru comunitatea online

Comunitatea este în continuă creștere și pregătim deja câteva surprize. Ne dorim să ajungem vocea studenților din România și să facem tot posibilul ca ”Viața de student” să fie mai frumoasă alături de noi. Vom continua să rămânem „un loc” în care studenții se pot regăsi, un mediu prietenos, unde oricine își poate împărtăși ideile, poveștile sau latura haioasă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related