Publicitatea digitală este un amestec între publicitate și tehnologie, care ia ce-i mai bun din fiecare. Dar, ca domeniu relativ nou și în continuă creștere, dezvoltă noi termeni aproape în fiecare lună. Unii sunt intuitivi și semnificația lor include un concept întreg, dar unii sunt abrevieri sau termeni foarte specifici care au nevoie de un pic de atenție.
Dacă ai dat UGC, bashtag, SLA sau alți termeni noi și nu ai avut șansa să afli mai multe despre ei, iată o scurtă explicație pentru fiecare:
Vanity metric - un instrument ce analizează anumite metrici care par să aducă o lumină pozitivă asupra campaniei tale, dar în realitate nu schimbă nimic și tot ce fac este să gâdile ego-ul; un exemplu ar putea fi numărul de fani pe care îi ai pe pagina de Facebook a companiei; reach-ul organic este greu de obținut, aşa că persoanele cărora le-a plăcut pagina ta nu vor putea vedea actualizările, ceea ce transforma numărul de fani într-un vanity metric;
SLA - este termenul scurt pentru Service Level Agreement, un document de obicei semnat între un client cu un furnizor, cum ar fi o agenție sau un freelancer; acest tip de document implică termenii şi condițiile de livrare a serviciului, cu privire la deadlines și proceduri, dar și penalități; un SLA ar putea stabili timpul necesar unui specialist în social media pentru a răspunde la un mesaj privat pe Facebook sau numărul de postări pe care trebuie să le creeze pe parcursul unei luni;
UGC - aceasta este abrevierea pentru User Generated Content (conținut generat de utilizator), de obicei creat de fanii unei mărci și postat online fără o colaborare oficială; UGC este foarte bun pentru SEO și poate fi stimulat și prin campanii promoționale și concursuri care pot genera idei și perspective noi; cel mai bun UGC este cel care provine organic de la ambasadorii brandului;
Bashtag - acesta este cel mai rău coșmar al unui marketer, deoarece înseamnă un hashtag care este folosit pentru a influența negativ brandul; de obicei începe ca un hashtag oficial inventat de echipa de marketing și apoi transformat cu sens peiorativ de către haters;
Social listening și social monitoring - deși sună aproximativ la fel, diferența dintre acestea două este scopul lor; social media monitoring este contextual, folosit pentru a te asigura că brandurile tale nu sunt implicate într-un conflict online sau pentru a răspunde direct la mesaje atunci când există nevoia; social media listening este concentrat pe o perspectivă largă, pentru a evalua sentimentul pe care comunitatea îl are față de brand, pentru a preveni crize online și pentru a oferi perspective noi de pe urma discuțiilor pe care fanii le au despre branduri în mediul digital;
Sperăm că te-am ajutat să deblochezi câțiva termeni necunoscuți pe care i-ai putea utiliza de acum încolo.
Iar dacă te pasionează digital marketing și vrei să facem schimb de păreri, scrie-ne pe [email protected]!
_______________________
Articol scris de Cătălin Vlad - UI/UX and Hubspot Specialist la Interactions.
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"