#influencerpentruRomania a devenit, în doar două săptămâni, prima campanie colectivă de influencing, bazată pe afinitățile de brand ale userilor de social media. Inițiată de actorul Cosmin Seleși, campania a fost lansată de către agenția Creative Communication și a avut ca scop promovarea brandurilor românești mici și susținerea gratuită a imaginii lor.
Mecanismul a fost unul simplu: fiecare posesor de cont de Facebook sau Instagram este îndemnat să devină influencer pentru brandul său preferat. Acesta face o scurtă descriere a brandului și îl etichetează pe Cosmin Seleși în postare. În mai puțin de două săptămâni de la începerea campaniei, peste 300 de useri au devenit influenceri pentru afaceri locale românești. Aceștia au făcut postări despre afaceri locale de suflet, iar Cosmin Seleși a ales o parte dintre acestea și le-a promovat gratuit. Primele afaceri românești susținute de actor au fost Cămara Moțului , Wondernest – mobilier pentru bebelusi, Living in Delta, Leonard Caffee, Fabricadesosete.ro, Veltrabike și Tort Design.
“Dinamica naturală a campaniei ne-a permis să alegem în funcție de poveste, fără constrângeri, iar publicul ne-a răsplătit cu un engagement extraordinar. Nu au lipsit nici surprizele, care ne arată, din nou, entuziasmul cu care brandurile mici, dar și publicul lor s-au implicat în promovarea ideii. Fuyor.ro ne-a creat tricouri personalizate #influencerpentruRomania, iar Tortdesign.ro mi-a trimis de ziua mea un tort cu numele tuturor brandurilor promovate până acum. Campania ne arată modul în care o idee poate să își găsească propriul drum în mintea consumatorului și să evolueze constant, generând reacții, implicare și entuziasm în rândul utilizatorilor de social media.”, spune Cosmin Seleși.
Influencerii mari au contribuit la mobilizarea publicului
Ideea campaniei a fost preluată de influenceri cunoscuți. Vedete precum Dorian Popa, Andreea Bălan, Codin Maticiuc, Catalin Bordea, Alina Pușcaș și Lora și-au îndemnat urmăritorii să propună și să susțină afacerea de care le-ar fi cel mai dor dacă s-ar închide, contribuind astfel la susținerea ei. În media, campania fost susținută de Paginademedia.ro, Europa FM, Radio ZU și alte publicații s-au implicat în transmiterea informației către publicul lor.
Transformarea clienților de brand în influenceri mici
“Aparițiile la Observator dar și în peste 30 de publicații online ne-au ajutat să creăm, poate, cel mai mare club al micilor influenceri care susțin brandurile românești.”, spune Bianca Preda (business manager Creative Communication).
Implicarea unei vedete în această campanie vine ca o simplă motivație, dar nu este mesajul ei principal. Campania își dorește să convingă fiecare client atașat de pensiunea preferată sau de fermierul de la care cumpără fructe proaspete că are puterea de a-l ajuta. Indiferent dacă influencer-ul Cosmin Seleși alege sau nu un brand pe care să îl promoveze, oamenii pot participa la efortul de promovare al afacerilor mici, care nu au bugete de promovare.
“Implicarea comunității în promovare este recompensa pe care brandurile care au comunicat autentic cu publicul lor o vor putea avea acum. În aceste momente, balanța comunicării s-a schimbat. Cei care au știut să construiască o comunitate vor putea să o activeze pentru susținerea brandului, făcând diferența. Campania mai transmite un lucru important – influencerii contează în comunicare, dar dimensiunea lor nu este o condiție.”, spune Bianca Preda (business manager Creative Communication).
Se lansează platforma Influencerpentruromania.ro
Campania este abia la început, ea fiind programată pentru a se desfășura pe o perioadă de două luni. În etapa următoare, echipa de campanie pregătește lansarea platformei influencerpentruRomania.ro și face planuri pentru un turneu de 12 zile în țară în care Cosmin Seleși va filma și promova brandurile propuse în campanie. Următorul pas al campaniei este finanțarea ei prin acțiuni de fundraising, lucru care le va permite inițiatorilor #influencerpentruRomania să continue eforturile de promovare ale brandurilor românești pe o perioadă mai lungă de timp.