[fresh x design] Dorin Acru: Îmi plac simplitatea, claritatea și minimalismul în expunerea ideii

[fresh x design] Dorin Acru: Îmi plac simplitatea, claritatea și minimalismul în expunerea ideii

E complicat să-ți impui ideile echipelor străine în web design, spune Dorin Acru. Iată de ce și-a creat o echipă împreună cu care își permite să fie liber în realizarea tuturor gândurilor sale de designer, dar care să mai și aducă rezultate pentru clienți. Până a pune bazele la Digital Bastards, a încercat mai multe meserii, printre care: specialist în marketing, social media manager, grafic designer și web designer. Și aici s-a oprit, la web design. Cică-i mai interesant și oferă mai multe posibilități de creație.

„Are loc digitalizarea designului. S-a simplificat la maximum. Acest lucru îl putem privi chiar și la giganții din industria auto”.

În continuare despre portofoliul lui Dorin, despre ce ar trebui să întrunească un design bun, despre ce este în trend în acest domeniu și cum îndeamnă inspirația la dialog, atunci când aceasta n-are chef de vorbă.

 

Designul

L-am descoperit în timpul primului job, pe când lucram la o tipografie în calitate de social media manager. Preluam comanda de la client și o transmiteam la tipar, unde nu aveam un designer in-house, respectiv trebuia să caut un freelancer, care va pregăti materialele pentru tipar. Când nu găseam, eu căutam pe youtube cum aș putea face un resize sau adăuga ceva în photoshop.

Au fost mai multe momente decizionale. Unul - că aveam mare plăcere de a face design. Și altul, când vedeam notele de plata pentru freelanceri :). 

 

Studii

Mi-am făcut studiile la ASEM (Academia de Studii Economice din Moldova), facultatea marketing și logistică. Nici la un job nu am prea folosit, ce am învățat acolo.

Baza teoretică cred că a contat doar câteva procente. La mine teoria scrisă nu prea merge. Mai mult am învățat din greșeli și din experiență și când mă întorc peste un timp la lucrările create de mine.

Cred că piatra de temelie pentru Design am luat-o de la Dmitri Vnukovsky. Școala creată de el pentru a putea găsi designeri în echipa sa.

 

Joburi

Specialist în marketing, Social Media Manager, Grafic Designer, Web Designer. Din fiecare job ai ce învăța. Din jobul în marketing am învățat cum trebuie să planifici ca să ai rezultat, să vinzi un produs și să satisfaci clientul.

În calitate de Social Media Manager am înțeles că e foarte greu de lucrat cu designerii și copywriterii. De aici am învățat cum putem ajunge la un numitor comun, atunci când ai o echipă creativă și vrea să ai rezultat.

Când am lucrat la tipografie ca designer grafic a fost complicat și trebuia foarte multă atenție pentru fiecare detaliu, deoarece fiecare greșeală te costa. Respectiv, am învățat cum să pregătești articolele pentru print, ce înseamnă RGB și CMYK, cât de mult contează nuanțele în print.

Web Design-ul e foarte interesant, am învățat multe lucruri. Și încă învăț. Fiindcă este un domeniu în care mereu apar noi posibilități de creație.

 

Primul proiect

Am început cu bannere, logo-uri la jobul de bază. În caz că discutăm de primele mici lucrări. După, am avut și proiecte mai interesante, ca de exemplu brand book-uri.

Îmi amintesc cât de greu îmi era să fac o lucrare terminată și să pot aranja toate elementele în așa fel ca să se combine între ele și, în același timp, să satisfacă clientul.

 

Greșeli

Începutul mereu este greu, ca și orice începător aveam și eu greșeli pe care le făceam. Acestea țineau de alegerea incorectă a fonturilor, aranjarea în pagină, paleta de culori folosită incorect etc. Astfel, cu cât mai mult lucram, cu atât mai mult învățam, ca într-un final să reușesc să depășesc greșelile date.

 

Lecții

Cum să înțelegi ideea apărută în capul clientului, cum să o expui în așa fel încât clientul să fie satisfăcut și să-i oferi ceea ce el și-a imaginat și dorit să vadă în mintea sa. Dar încă foarte rar se primește să înțeleg atât de bine clienții. Mereu ai de învățat din asta.

Fiecare proiect nou este o provocare unde nu știi dacă ești gata de luptă sau nu vei putea scoate informația necesară din client pentru a crea ceea ce el vrea să vadă. 

 

Portofoliu

De la începutul carierei de designer până acum a evoluat destul de mult. Dar mereu mai este de lucru. De obicei, designerii care tot timpul au de lucru nu mai au când să se ocupe de portofoliu.

Unul din proiecte este Trenwood.md, o companie locală care face articole din piele pentru bărbați. La acest proiect am făcut și identitate vizuală a companiei și site-ul web. 

 

 

Primii clienți  

l-am obținut de la clienții pentru care am lucrat, practic, gratis, pentru a-mi face portofoliu și pentru experiență. Plus, prin recomandare de la prieteni, cunoscuți.

De obicei, vin din sectoare foarte diferite. O parte vin din fashion. Am lucrat mult și cu domeniul dentar. Dacă totuși suntem din Moldova vreau foarte mult să lucrez cu clienții din sectorul agricol. 

 

Așteptări de novice

Nu pot să spun că aveam mari așteptări. Îmi părea totul atât de complicat! Și nu puteam să îmi dau seama cum am putea crea ceva sau ce și cum se combină. Dar încet, după primele lucrări și mulțumiri de la clienți, au venit și scopurile. Căci se poate de crescut în acest domeniu.

S-au schimbat multe de atunci. Am schimbat graficul pe web design. În web e complicat să îți impui ideile echipelor străine. Și am creat echipa mea cu care putem realiza până la final cu succes ideile noastre împreună cu cele ale clientului.

 

Surprize

Nu am fost pregătit că poți avea atât de multă satisfacție de la un proiect finisat cu succes, unde clientul te recomandă, întrucât i-a plăcut foarte mult să muncească împreună cu tine.

 

Rutina

E una simplă. Căști bune cu muzică Rock sau Electro. Cafea. Multă cafea. Google, behance, medium, dribbble. Ore neobservate în fața calculatorului. Și socializare cu oamenii, pentru a putea înțelege mai bine clienții.

 

Schimbări

Designul de print s-a concentrat pe web (a trecut mai mult de 50% din graphic design pe online) ceea ce oferă posibilități mai mari de creație și de a avea un impact mai mare asupra publicului țintă.

Designul local încă are foarte mult de lucru în acest domeniu. Schimbări majore putem observa prin faptul că o parte din companiile locale au înțeles importanța designului bun. Iar un design bun e cel scump care, după rebranding, schimbă atât aspectul companiei, cât și a orașului.

Are loc digitalizarea designului. S-a simplificat la maximum. Acest lucru îl putem privi chiar și la giganții din industria auto.

 

Elementele unui design bun

Depind de unde va fi folosit acest design. Și cine e consumatorul final. Design-ul bun e design-ul cu rezultat, design-ul care își atinge scopul pus inițial. Designul este o artă, dar totuși este arta care se achită, respectiv trebuie să dea rezultat. Dar, per general, îmi place simplitatea, claritatea și minimalismul în expunerea ideii.

 

De unde vine inspirația

Plimbări în aer liber, schimbul locului în care mă aflu și inspirație de la alți designeri.

Mă inspir foarte mult din artă și natură. Din mentori, i-aș enumera pe Milton Glaser și Jonathan Ive prin cea ce a reușit să aducă pentru Apple. Din locali îi admir pe Eugen Boico și Alexandr Codîmskii.

 

Lucrări de design ale tuturor timpurilor

Cred că aș pune pe primul rând fontul Helvetica, prin simplitatea sa și claritate. La moment este folosit, practic, peste tot fonturile care își au rădăcina de aici.

Și Nike logo, cum mereu am menționat: simplitatea și rezultatul este cel mai important în design. 

 

Din izolare

După câte s-au întâmplat, pot să zic doar că toate companiile au nevoie de reprofilare și adaptare, doar așa vor putea să iasă din acest impas și să obțină rezultate.

În izolare am învățat că mereu trebuie să savurăm fiecare clipă. Nu pot să spun că atât de mult m-a afectat, deoarece ca designer, per general, am un orar flexibil și haotic. Bun, izolarea l-a făcut încă mai haotic, fiindcă 24/24 eram conectat la lucru, pauză doar de câteva ore și din nou în fața calculatorului.

 

Efectele crizei

Pentru o perioadă scurtă cred că va fi mai mult de lucru pentru design, din moment ce antreprenorii investesc resurse în online și în digitalizarea business-ului. Dacă e sa privim pe o perioadă mai lungă, atunci cred că vom fi afectați din lipsa resurselor pentru design.

Cred că designul se va ridica la un alt nivel după această izolare, fiindcă fiecare din noi am avut timp pentru a investi în dezvoltarea abilităților.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related