Ai citit titlul și probabil mintea ți-a fugit deja la filmele cu roboți care dezvoltă conștiință de sine și cuceresc lumea. Uită de ele, nu au nicio legătură cu Inteligența Artificială de astăzi, roboții au un drum lung de parcurs. Dacă trecem de la SF la lumea reală, aflăm că Inteligența Artificială este un termen umbrelă pentru tehnologii proiectate să imite, într-un fel sau altul, modul în care gândește omul. Sub umbrela AI intră înțelegerea limbajului uman ca tu să poți vorbi cu Siri, Alexa și Google; computer vision, tehnologia prin care calculatorul învață, de exemplu, să facă diferența între o pisică roșcovană care stă ghemuită și un croissant bine rumenit; mașinile autonome care se conduc singure și, cel mai important pentru industria de marketing, învățarea mecanică (machine learning).
Inteligenţa – abilitatea de adaptare la schimbare
Limbajele de programare funcționează pe modele logice, matematice și/ sau statistice create de mintea umană. Machine learning este cu totul diferită. Creează modele din datele pe care le are la dispoziție și se răzgândește fără intervenție umană. Analizează datele, generează un model, iar atunci când primește date noi, își schimbă părerea. Adaptează modelul din mers.
Sunt 3 tipuri de învățare mecanică (machine learning): asistată, neasistată și recompensată.
a) Asistată - cunosc răspunsul corect și vreau să-l învețe și mașina. De exemplu, dacă vreau să învețe să identifice câinii în fotografii, are nevoie de numeroase exemple de date etichetate. În acest caz, poze în care sunt etichetați câinii.
b) Neasistată - nu știi răspunsul corect și te folosești de tehnologie să identifici modele în mulțimea de date pe care le deții. De exemplu, după analiza datelor poți obține o concluzie de tipul: vânzările de umbrele cresc când afară plouă.
c) Recompensată - nu există un răspuns corect absolut, dar unele răspunsuri sunt mai bune și recompensezi matematic mașina pentru optimizarea în timp a rezultatelor. Gândește-te aici la trimiterile de email.
Inteligența Artificială în marketing
Ok, am înțeles ce este și de câte feluri este, dar ce treabă are Inteligența Artificială cu marketingul? Să ne întoarcem la roboți. N-o să cucerească lumea, dar așteaptă-te ca următorul tău check-in într-un hotel să fie făcut de un robot. În Japonia deja se întâmplă.
Mașinile autonome vor deveni platforme de marketing. Nu va mai fi nevoie să fii atent la condus. Imaginează-ți un traseu în care OOH-urile se personalizează în funcție de persoana care se află în mașină și de obiceiurile/ nevoile ei - buyer's journey la propriu.
Să nu uităm de Bots. Acum, mulți sunt extrem de enervanți și pot intra ușor în categoria bad marketing. Dar încă învață și, în curând, vor deveni o interfață utilă de conversație.
Dar un aspect foarte important este legat de analiza bazelor de date. Folosind machine learning, comunicarea poate să fie personalizată la un nivel extrem de detaliat. Google și Facebook fac deja asta și sigur ai primit un mesaj publicitar care părea că “ți-a citit gândurile”.
Pune-ți și tu bazele de date la treabă, întreabă-ne cum poți să-ți optimizezi comunicarea online prin machine learning și marketing automation.
_______________________
Articol scris de Andrei Pop - Chief Technology Officer la Interactions.
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"